کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی کهگیلویه و بویراحمد:

اگر مسئولان استانی کمک نکنند روند مهاجرت پزشکان بیشتر می‌شود / متأسفانه گاهی برخی از مسئولان نگاه از بالا دارند و پاسخگو نیستند / ما می‌خواهیم مثل استان‌های دیگر بر اساس قانون با پزشکان رفتار شود

25 شهريور 1403 ساعت 23:14

رئیس هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر مسئولان استانی کمک نکنند روند مهاجرت پزشکان به استان‌های همجوار بیشتر می‌شود.


رئیس هیئت‌مدیره سازمان نظام‌پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر مسئولان استانی کمک نکنند روند مهاجرت پزشکان به استان‌های هم‌جوار بیشتر می‌شود.
به گزارش کبنانیوز، محمدکاظم نظری شامگاه یکشنبه (۲۵ شهریور ۱۴۰۳) در مراسم بزرگداشت روز پزشک و داروساز در یاسوج در خصوص عملکرد سازمان نظام‌پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: طی سه سال ساختمان جدید نظام‌پزشکی را تکمیل و ظاهر آبرومندی در شأن جامعه پزشکی ایجاد کردیم.
نظری بیان کرد: در حوزه زیرساخت‌های اداری، به شبکه دولت متصل شدیم و مکاتبات از طریق فیبر نوری و شبکه دولت انجام می‌گیرد.
وی گفت: از نظر تجهیزات ساختمانی قبل از این مشکلات زیادی وجود داشت که در این زمینه نیز اقدامات خوبی انجام گرفت.
نظری افزود: در حوزه انتظامی و رسیدگی به شکایات مردم، قدم‌های خوبی طی سه سال برداشته شد، سعی کردیم مشکلات و معضلات جامعه پزشکی را به گوش مسئولان مربوطه، تصمیم‌گیرندگان و دستگاه قضایی برسانیم.
نظری خاطرنشان کرد: همکاران، دادستان‌ها، دادیارها و اعضای هیئت‌های اجرایی و نظارت را آموزش دادیم که قدم بزرگ و مؤثری بود.
رئیس هیئت‌مدیره سازمان نظام‌پزشکی گفت: جدای از شکایاتی که مصالحه شد، قریب به ۱۷۰ شکایت از همکاران رسیدگی شد.
نظری ادامه داد: کاهش پرونده‌های مانده از اقداماتی بوده که در این مدت انجام گرفت.
وی گفت: در حوزه دخالت افراد غیرپزشک در امور زیبایی و طب سنتی تلاش زیادی انجام شد.
نظری بیان کرد: در حوزه معضلات پزشکان با دستگاه‌های اجرایی و قصد کسب درآمد دستگاه‌های اجرایی از پزشکان، وضعیت قابل‌مقایسه با سال ۱۴۰۰ نیست، مشکلاتی دراین‌بین وجود داشت که آن را حل کردیم.
روز پزشک و داروساز در یاسوج
نظری افزود: طی مدت گذشته اعضای شورای شهر با نظام‌پزشکی همکاری خوبی داشت، خیلی از پزشکان به‌خاطر عوارض کسب و پیشه شاکی بودند، درحالی‌که طبق قانون شهرداری‌ها نباید از پزشک‌ها عوارض دریافت کنند.
وی گفت: امسال برای اولین‌بار موفق شدیم از مصوبات غیرقانونی حوزه پزشکی در کمیته انطباق فرمانداری جلوگیری کنیم.
رئیس هیئت‌مدیره سازمان نظام‌پزشکی افزود: در حوزه تعاونی مسکن کار پیشرفت زیادی داشته است، هر چند که کار تمام نشده است، همین‌طور برای اولین‌بار قراردادهایی با مراکز رفاهی که تخفیف‌های خوبی دارند اخذ شد.
وی تصریح کرد: در همه این سال‌ها معضل پسماند وجود داشته و دستگاه‌های نظارتی ورود می‌کردند که در سال ۱۴۰۳ برای اولین‌بار یک شرکت در داخل استان با تعرفه‌ای کمتر مدیریت پسماند مطب‌ها را در دست گرفته است.
نظری گفت: اگر مسئولان استانی کمک نکنند روند مهاجرت پزشکان به استان‌های هم‌جوار بیشتر می‌شود، استان کهگیلویه و بویراحمد مثل فارس نیست که با هیچ بیمه‌ای قرارداد ندارند، پزشکان ما به دلیل محرومیت مردم نه‌تنها با بیمه‌های پایه بلکه با بیمه‌های تکمیلی نیز قرارداد دارند.
وی خاطرنشان کرد: این بزرگواری پزشکان است که محرومیت استان کهگیلویه و بویراحمد را در نظر می‌گیرند، مسئولان یکبار بنشینند و حرف بیماران و پزشکان را گوش دهند، برای اینکه مهاجرت پزشکان کم شود و مراکز خصوصی ما تقویت شوند.
روز پزشک و داروساز در یاسوج
نظری افزود: سال‌ها است که می‌خواهند تسهیلات برای ساخت بیمارستان خصوصی بدهند، متأسفانه گاهی برخی از مسئولان نگاه از بالا دارند و پاسخگو نیستند.
نظری ابراز کرد: در خصوص افزایش مالیات‌ها و سیاست‌های غلط مالیاتی که بیشترین فشار را بر جامعه پزشکی آورده، بیکار ننشستیم، و بنده عضو هیئت حل اختلاف مالیاتی هستم که در صورت اعتراض همکاران بتوانیم از حق‌وحقوق آن‌ها دفاع کنیم.
وی گفت: شهرداری تعامل خیلی خوبی با ما دارد، ولی گاهی مأموران شهرداری قانونی رفتار نمی‌کنند، ما می‌خواهیم مثل استان‌های دیگر بر اساس قانون با پزشکان رفتار شود و ما هم بتوانیم به مردم این شهر خدمت کنیم.


کد مطلب: 490694

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/490694/اگر-مسئولان-استانی-کمک-نکنند-روند-مهاجرت-پزشکان-بیشتر-می-شود-متأسفانه-گاهی-برخی-نگاه-بالا-پاسخگو-نیستند-می-خواهیم-مثل-استان-های-دیگر-اساس-قانون-رفتار-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1