کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با ارسال متنی انجام گرفت

پاسخ شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد به خبر «هدررفت بیت‌المال در سایه سوءمدیریت در شرکت آب و فاضلاب / میراث شوم برخه و صالحی برای آب و فاضلاب چه بود؟»

21 شهريور 1403 ساعت 22:06

شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با ارسال متنی به گزارش پایگاه خبری کبنانیوز «هدررفت بیت‌المال در سایه سوءمدیریت در شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد / مطالباتی که در عرض چند سال چند برابر شده است / میراث شوم برخه و صالحی برای آب و فاضلاب چه بود؟» پاسخ داد و نوشت: نکاتی را باید جهت تنویر افکار عمومی یادآور شویم.


شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با ارسال متنی به گزارش پایگاه خبری کبنانیوز «هدررفت بیت‌المال در سایه سوءمدیریت در شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد / مطالباتی که در عرض چند سال چند برابر شده است / میراث شوم برخه و صالحی برای آب و فاضلاب چه بود؟» پاسخ داد و نوشت: نکاتی را باید جهت تنویر افکار عمومی یادآور شویم:
همان‌طور که این رسانه نیز اشاره کرده این وضعیت مالی میراثی برجای مانده از سال‌های گذشته است، بخشی مرتبط به پروژه‌های عمررانی آبفای روستایی سابق و بخشی هم مربوط به آبفای شهری و بخشی نیز بدهی جاری بر زمین مانده بود.
امید صالحی؛ مدیرعامل فعلی آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد این شرکت را با بدهی ۶۵۴ میلیارد تومانی که بیشترین بدهی در میان شرکت‌های آبفای کشور بود را عهده دار شد، علاوه بر این بدهی شکایت‌های متعدد از عدم تسویه مطالبات پیمانکاران پیش از مدیریت وی شروع شده بود و شوربختانه در یکسال و نیم اخیر این شکایت‌ها به همراه تأخیر و تأدیه‌های سنگین، منجر به رأی و برداشت از حساب‌ها شده است، دقت شود این آرا یک روزه صادر نشده پروسه آن‌ها پیش از مدیریت فعلی شروع و در یکسال و نیم اخیر به سرانجام رسیده است.
در همین حدود یک سال و نیم اخیر حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از بدهی‌های معوق در بخش‌های عمرانی و جاری تسویه شده و بخشی هم که مطابق با رأی دادگاه برداشت شده است که این رقم از تسویه بدهی‌ها در میان شرکت‌های آب و فاضلاب در کشور کم نظیر بوده است.
علاوه‌بر این بدهی‌ها حتی حقوق کارکنان رسمی تا پیش از مدیریت فعلی نصفه و نیمه پرداخت می‌شد و مطالبات زیادی نیز از این محل بر جای مانده بود، خوشبختانه در یکسال و نیم اخیر اما حقوق و مزایای کارکنانی که محل تأمین حقوقشان درآمد جاری بود، تمام و کمال پرداخت شده است و از این محل نیز رقمی در این دوره به بدهی‌ها نشده است.
این در‍حالی‌است که برخی استان‌ها برای مزایای رفاهی و عیدی کارگران اقوام به دریافت وام کردند اما در مدیریت فعلی با تدابیر صورت گرفته بدون اخد تسهیلات این تعهدات ایفا شده است.
در این شرایط سخت مالی، آبفا استان در پروژه‌های عمرانی جهاد آبرسانی به مناطق روستایی رتبه دوم کشور را کسب کرد و پروژه‌های جدید نیز صرفاً پس از قطعیت محل تأمین بودجه به مناقصه رفته است تا این اطمینان حاصل شود که شرایط بحرانی گذشته تداوم پیدا نمی‌کند.
در پایان اما انتظار از رسانه ب‌عنوان سکویی‌ امین هم برای مردم و هم مسئولان این‌ است که صادقانه و با کسب اطلاع دقیق مطالب خود را به رشته تحریر درآورد تا خدای ناکرده اجحافی در حق کسی نشود.


کد مطلب: 490566

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/490566/پاسخ-شرکت-آب-فاضلاب-استان-کهگیلویه-بویراحمد-خبر-هدررفت-بیت-المال-سایه-سوءمدیریت-میراث-شوم-برخه-صالحی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1