کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رشد قابل توجه تصادفات ساختگی در کهگیلویه و بویراحمد / از شکستن بینی تا دندان و خراشیدن پوست

20 شهريور 1403 ساعت 6:40

تصادفات ساختگی در کهگیلویه و بویراحمد تبدیل به معضلی جدی برای حوزه بیمه و پزشکی قانونی شده است.


تصادفات ساختگی در کهگیلویه و بویراحمد تبدیل به معضلی جدی برای حوزه بیمه و پزشکی قانونی شده است.
به گزارش کبنانیوز، طبق اعلام پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد شکستگی بینی شایع‎‌ترین صدمه در تصادفات ساختگی است.
در مواردی، خودزنی با هدف متهم کردن افراد دیگر انجام می شود که درصورت دریافت خسارت از این راه، جرایم افترا و نیز کلاهبرداری محقق می‌شود.
متهمان با شکستن دندان با انبردست، شکستن بینی با میله آهنی، بریدن لبها با تیغ، تزریق خون به نواحی گونه و زیر چشم برای ایجاد کبودی و ایجاد خراش توسط سنباده به روی پوست برای مصدوم کردن استفاده می کنند و برای این اقدامات دردناک از داروهایی مانند قرص ترامادول یا سایر مورفین ها جهت تسکین استفاده می‌کنند.
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد در این رابطه گفت: یکی از صدمات شایع در تصادفات ساختگی شکستگی بینی است که هم دیه زیادی به آن تعلق می گیرد و از سوی دیگر استخوان آن به نحوی است که راحت تر می‌شکند.
کامروز امینی افزود: البته صدمات دیگری همچون شکستگی دست، ایجاد خراش روی پوست، شکستن دندان و سایر روش ها هم برای طبیعی دادن صدمات تصادف بسیار شایع است.
وی تصریح کرد: این تصادفات ساختگی بیشتر مواقع در نیمه شب ها و جاهای پرت انجام می گیرند تا واقعی تر به نظر برسند.
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: آمار تصادفات ساختگی در استان به دلیل سوء استفاده های مالی و افزایش نرخ دیه با رشد قابل توجهی همراه بوده است که می طلبد چاره ای اساسی برای رفع این معضل اندیشیده شود.
امینی ادامه داد: یک سری افراد دارای صدمات ناشی از تصادفات در استان به پزشکی قانونی مراجعه می کنند که مشکوک هستند و موارد به قاضی پرونده ارجاع داده می شود و باید به اثبات برسد از این دست پرونده ها در استان کم نیستند.
وی تاکید کرد: معیارهایی در پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد برای تشخیص صدمات ناشی از تصادفات تعیین شده است و تجهیزات خاصی نمی خواهد.
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: می طلبد در این راستا چاره ای اساسی با مشارکت پلیس و دستگاه قضایی، بیمه و پزشکی قانونی اندیشیده شود تا جلو این دست از افراد سودجو گرفته شود.
 


کد مطلب: 490506

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/490506/رشد-قابل-توجه-تصادفات-ساختگی-کهگیلویه-بویراحمد-شکستن-بینی-دندان-خراشیدن-پوست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1