تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۴۰
کد مطلب : ۴۹۰۲۷۴
هدایت امیری عضو شورای شهر یاسوج در گفت‌‌‌وگو با کبنانیوز؛

آشنا ضعیف‌ترین شهردار 6 دوره شورای شهر یاسوج است / شورای ششم یک شورای ناکارآمد، ناتوان و منفعل است / ابهامات در خصوص پروژه بلوار مطهری / اطلاعاتی که شهروندان عادی از شهرداری دارند، اعضای شورای شهر ندارند

۱۵
۱
آشنا ضعیف‌ترین شهردار 6 دوره شورای شهر یاسوج است / شورای ششم یک شورای ناکارآمد، ناتوان و منفعل است / ابهامات در خصوص پروژه بلوار مطهری /  اطلاعاتی که شهروندان عادی از شهرداری دارند، اعضای شورای شهر ندارند
کبنا ؛مشخص نیست که مردم یاسوج تا چه زمانی باید حسرت چیزهایی را بخورند که در کلان شهرهای اطراف می‌بینند و کی باید طعم شیرین شهرنشینی را بچشند؟ اما روشن است که مبلمان شهری، کنترل ترافیک، ایجاد پارک‌ها و اماکن تفریحی و گردشگری، زیباسازی شهر، طی سال‌های اخیر هیچ‌گاه در برنامه شهرداری قرار نگرفته و دلیلش هم ضعف مدیریتی و بی‌توجهی به منافع مردمی بوده است. هدایت امیری عضو باسابقه شورای شهر یاسوج می‌گوید: شورای ششم یک شورای ناکارآمد، ناتوان و منفعل است، علت اینکه امروز جامعه ما درگیر مشکلات عدیده‌ای است عدم نظارت شورای شهر است؛ کسانی که هیئت‌رئیسه شورا هستند و همیشه شورا در اختیارشان بوده است، یا رئیس یا نایب‌رئیس بوده‌اند و الان باید پاسخگو باشند؛ اما سکوت کرده‌اند.
به گزارش کبنا نیوز، در ادامه گفت‌وگوی کبنا نیوز با هدایت‌ امیری عضو باسابقه‌ی شورای شهر یاسوج را می‌خوانید.
هدایت امیری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا شما شورای شهر یاسوج را کارآمد می‌دانید؟ اظهار کرد: شورای ششم یک شورای ناکارآمد، ناتوان و منفعل است، علت اینکه امروز جامعه ما درگیر مشکلات عدیده‌ای است عدم نظارت شورای شهر است؛ کسانی که هیئت‌رئیسه شورا هستند و همیشه شورا در اختیارشان بوده است، یا رئیس یا نایب‌رئیس بوده‌اند و الان باید پاسخگو باشند؛ اما سکوت کرده‌اند و چشم روی مشکلات شهر بسته‌اند.
اینکه شهردار چطور انتخاب شد، بماند، به‌هرحال ایشان به‌عنوان شهردار ابلاغ خورد و کارش را شروع کرد، شاید بپرسید که چرا در طول یک سال سکوت کردید و حرفی نزدید، به‌هرحال ایشان تازه سکان شهرداری را برعهده گرفته بود و باید این فرصت را به ایشان می‌دادیم که ظرفیت‌های خود در جهت بهبود وضعیت موجود شهر استفاده کرد، وقتی ایشان هنوز هیچ کاری نکرده بود، نمی‌توانستیم اعتراض و انتقاد کنیم، ولی اعتقاد من این است که سوء مدیریتی که در این یک سال در حوزه شهرداری وجود داشته در طول این ۶ دوره وجود نداشته است، آقای آشنا ضعیف‌ترین شهردار 6 دوره شوراهای شهر بوده است.
وی گفت: آقای آشنا چه برنامه‌هایی در شهر یاسوج داشته است؟ نظارت شورای شهر چه بوده است؟ شورا و شهرداری با هم بیگانه هستند، اطلاعاتی که شهروندان عادی از شهرداری دارند، اعضای شورای شهر ندارند. یا باید پشت پرده کسی باشد که ما اطلاع نداریم، وگرنه شورا باید ناظر بر کارهای شهرداری از جمله درآمدها، قراردادها، پروژه‌ها، هزینه‌های شهرداری باشد. اگر اعضایی که موافق آقای شهردار هستند، می‌توانند از شهردار دفاع کنند، پاسخگوی ما باشند.
امیری در ادامه به پروژه بازسازی بلوار مطهری (مرکز شهر) اشاره و اظهار کرد: بلوار مطهری با کدام برنامه و طرح توجیهی و کدام اعتبار در حال بهسازی است؟ مکاتبه کرده‌ایم؛ ولی آقای شهردار در خصوص طرح توجیهی بلوار مطهری، چگونگی برگزاری مناقصه، تأمین اعتبار پاسخگو نبوده‌اند. شنیده‌های ما این است که ۴ میلیارد تومان برای بلوار مطهری هزینه شده است، بتن بلوار قبلاً باظرافت انجام‌گرفته بود و ارتفاع خوبی هم داشت، الان چه نیازی به پی‌سازی در این بلوار است، چه نیازی به خاک‌برداری است؟ سنگی که در این بلوار در حال استفاده هستند، در مقابل سرما و گرما مقاومت ندارد. ایشان می‌توانست با همین هزینه ۳ هزار و ۳۰۰ متر جدول‌گذاری کند، مناطقی که نیاز مبرم برای جدول‌گذاری دارند.
هدایت امیری عضو شورای شهر یاسوج

وی گفت: فاز اول خیابان ۴۵ متری آیت‌الله ملک‌حسینی(ره) آماده آسفالت سازی است، چرا آسفالت نشده. تقاطع بلوار شهید اورنگ تا کانال شهرک امام حسین ۱۲۰۰ متر بود که در سال ۱۳۹۸ تملک شده، زیرسازی و خاک‌ریزی شده ولی هر چقدر مالکین پیگیری می‌کنند، جدول‌گذاری نمی‌شود. چرا؟
امیری افزود: بلوار تل خسرو را چطور دست‌کاری کردند؟ همین بلوار ماه‌ها نیمه‌تمام مانده و تصادفاتی در این بلوار صورت گرفت. اینکه کل جدول را به پیمانکار واگذار می‌کنند و هزینه‌تراشی می‌کنند، درحالی‌که شهر در مناطق دیگری نیاز به کار دارد، و می‌توان با هزینه‌های کمتری کارهای بیشتری را انجام داد، ولی این کار را نمی‌کنند.
این عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: چه دلیلی دارد که جدول تل خسرو را به طور کامل دارند تغییر می‌دهند؟ در همین بلوار برای هدایت آب‌های سطحی پیش‌بینی صورت نگرفته و باید دوباره جداول را تخریب کنند.
در فاز اول ۴۵ متری آیت‌الله ملک‌حسینی، و خیابان ۱۶ متری شهید نیک‌پی می‌توانستند یک‌خانه در این منطقه را خریداری کنند و مشکل ترافیک را حل کنند. این کاری که انجام می‌دهند چه نفعی برای شهر و آینده شهر دارد؟
امیری در پاسخ به این سؤال که چرا الان این صحبت‌ها را می‌کنید، عنوان کرد: هر سال رسانه‌ها در شورا حضور فعال داشتند، چند بار صحبت کردیم که رسانه‌ها حضور پیدا کنند، ولی این اتفاق نیفتاد. ما انتقادها را کردیم ولی نمی‌خواستند صحبت‌ها به بیرون درز کند.
موقعی که آقای آشنا گزینه شهرداری بود، خود شما هم به‌عنوان یکی از گزینه‌ها بودید، درست است؟
در زمانی که گزینه‌های شهرداری روی میز بودند، ما یک گزینه غیربومی معرفی کردیم، ولی متأسفانه همکاری نکردند.
پل چهارم بشار که افتتاح شد، کی قرار است تکمیل شود؟
همان‌طور که الان شما بی‌اطلاع هستید، شورای شهر هم بی‌اطلاع است، اگر خواسته ما غیرقانونی است، اعلام کنند. چرا با شورای شهر همراهی نمی‌کنند. چرا شورای شهر نباید اسناد برگزاری مناقصات را ببیند؟ شهردار دارد بر شورای شهر حکمرانی می‌کند، بجای اینکه شورای شهر نظارت داشته باشد. چرا اعضای شورای شهر مطالبه نمی‌کنند؟
زمانی که «آشنا» گزینه شهرداری بود، عده‌ای مخالف بودند، الان همین افراد به سمت آقای آشنا رفته‌اند، آیا منافعی در این تغییر عقیده دارند؟
من نمی‌توانم حرفی بزنم، چون بار حقوقی دارد. مردم خوب تشخیص می‌دهند، وگرنه به نظر شما چرا رفته‌اند؟ من از روز اول با آقای مقدم مخالف بودم و هیچ‌وقت به ایشان رأی ندادم. ولی همین دوستانی که ادعا دارند، در پشت پرده کارهای دیگری می‌کنند. موارد زیاد است و شورای شهر باید ورود کنند و پاسخگو باشند.
هدایت امیری عضو شورای شهر یاسوج
بیشتر بخوانید
در خصوص قرارداد بیلبوردها هم توضیحاتی ارائه دهید؟ ابهاماتی مطرح می‌شود.
این را در رسانه‌ها خواندیم که قرارداد بیلبوردها ایراد دارد، چون معارض داشت، شرکت‌کنندگان مناقصه این‌طور گفتند که آقای شهردار تشریفات را رعایت نکرده است. به شهردار نامه زدیم که در بحث مزایده بیلبوردها مدارک و نحوه برگزاری مزایده، قرارداد فی‌مابین و برنده مزایده، تعداد بیلبوردها را اعلام کنید. اما این کار را نکردند.
سرمایه‌گذار ۱۰ سال از این بیلبوردها استفاده کرد، گفته می‌شد ضمانت‌نامه داده نشده، قرارداد منعقد نشده، شخص ثالثی از این بیلبوردها در حال بهره‌برداری است، با شهردار مکاتبه کردیم که اگر بیلبوردها در دست برنده مزایده است، اطلاعات فی‌مابین را در اختیار شورای شهر بدهند که شورا نظارت کند، اگر در دست برنده مزایده نیست فیش‌های دریافتی اجاره‌نامه را بدهید تا این موضوع را به مردم اطلاع‌رسانی کنیم. دوستان شورای شهر اگر فکر می‌کنند این کار شهردار قانونی است پاسخگو باشند. دو نامه زدیم، ۱۰ تیرماه و قبل از آن نامه زدیم، و تاکنون هیچ پاسخی نداده است.
شورای شهر دستگاه نظارتی است، چرا شهرداری پاسخگوی ما نیست، آیا باید حتماً دستگاه نظارتی خارج از شورا ورود کند؟
این ابهام برای اعضای شورای شهر وجود دارد، ما باید بدانیم که تشریفات قانونی مربوط به قرارداد بیلبوردها انجام‌گرفته است یا خیر؟ این مطالبه عمومی است، منفعت شخصی که نیست.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
دستگاه قضایی و‌سلزمان بازرسی الان متوجه‌هستن‌ که‌در شهرداری و‌ادارات استان چه‌خبره ولی کسی پاسخگو نیست چون بحث خاله خورزیی مطرح است تا زمانی این مباحث و‌زد بندها در استان‌ما هست هیچگونه پیشرفتی نمیکننیم متاسفانه جاده ابشار بلوار مطهری که زیرساخت و‌مبلمان بهتری دلشت قطعا*له دست به کندکاری زدن که متاسفانه حیف شد لطفا خواهشا کسانی‌که مسول‌هستین برای ابروواسایش مردم این استان‌به **اخرت خودتون باشید
Iran, Islamic Republic of
پس تو چکاره هستی تو شورا ؟
شما که زورت به آشنا نیرسه چرا کاندید شدی عضو شورا شدی و وقت خودت و مردم و گرفتی ؟
امامزاده مختار
Iran, Islamic Republic of
به الله قسم با به حال این شهر خون گریست. دکان بازاري باز کردن که آدم مات زده میشه. هر کی برای باند خودش و دوست خودش کار می‌کند. همین شهردار فعلی این کاری که به پیمانکار جدول بلوار مطهری داده اول که *از طایفه ‌*اقوام نزدیکش هست دوم طوری همین کارو از چند جهت دست بهش زدن که چه بسا از لحاظ مالی کار پروژه بره بالا. اون کارخانه بازیافت زباله دیدی چه توش درآوردن. دیدی چطور با یه سوله دو تا ساختمان ۱۰۰ متری بقول معروف برای اداری اون هم تو اون کله کوه .اومدن چنان دستانی تو این موضوع بودن و الکی با زمین های قلب شهر تهاتر کردن. طوری برا کارشناس اون طرح سوری با اون دوسه کارشناس دستشون تو یه کاسه بود که گفتن نداشت و زمین هایی که گل املاک شهرداری بود به باد دادن برا اون کارخونه متروکه. و یک گرم هم نه بازیافت زباله کرد و نه اشتغالزایی. چه کارهایی که تو خدمات شهری شهرداری رخ نمیده. یک نفر هم بلند نمیشه جلوی این سازمان درپیلت را بگیره. یک سری اسنادی هست که در مورد یکی از پروژه های شهرداری لست که باید به همین زودی و بصورت قانونی تو سایت های تحلیلی نشر بشه که بدونن یک سرمایه‌گذار که سرمایه ای هم که نگذاشت چطوری و با چه کسانی دستشون **
Iran, Islamic Republic of
شما هم احتمالا از رانت سال‌های قبل شورا عقب افتاده ای که شروع به انتقاد از شهردار و شهرداری نموده ای
Iran, Islamic Republic of
و قدیم گفتن بیراحمد همش** یعنی مردم بویراحمد همشون *هستند علی الخصوص طایفه *حالا که شهردار *است
Iran, Islamic Republic of
و قدیم گفتن **همش ***یعنی مردم بویراحمد **هستند علی الخصوص طایفه *حالا که شهردار *است
احمد وند
Iran, Islamic Republic of
شهر خود بیغوله ای بود ولی با مدیریت شما، آجر تمام گذاشتید برای همه ویرانه های حاکم برشهر
شهروند
Iran, Islamic Republic of
جناب امیری..شهردار با این همه تخلف و کوتاهی در شهر چرا استیضاح نمیشود
کارمند شهرداری
Iran, Islamic Republic of
آشنا مقصر اصلی نیست
گروه ****امور مالی شهرداری یاسوج و شهرداری را بحرانی کرده اند
انقلابی
Iran, Islamic Republic of
خدابه داداین شهربرسه که دیگه چه خواهدشد شهردارتوجه خاصی به شورای شهرنکنه
Iran, Islamic Republic of
اگر شبهه ای هست اگر مشکلی و تخلفی هست به همراه مستندات و گزارش کامل به دادستانی تحویل دهد دادستان بعنوان مدعی العموم و با اقتدار بهتر موضوع را پیگیری می کند
شیرخان بلهزار
Iran, Islamic Republic of
خود آقای امیری هم ضعیفترین عضو شورای شهر یاسوجه
ایشون کارمند بازنشسته دانشگاه آزاد هستند به اندازه ۵ هزار تومان برای دانشگاه کار نکرد....
با دستمال کثیف نمیشه شیشه را تمیز کرد
علی
Iran, Islamic Republic of
شهردار پیمانکار همینه دیگه
شهردار ضعیف
Iran, Islamic Republic of
شهر نابود شده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
مگه یاسوج هم شهردار داره
1