کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

صبح امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد

تصاویر و فیلم مراسم معارفه دادستان جدید یاسوج / مهدی روشنفکر، ستار هدایت‌خواه، محمد بهرامی، موحد حضور دارند / ملک‌حسینی، دادستان سابق یاسوج: در حیاط خلوت‌ محیط‌زیست تصمیماتی بدون حضور کارشناسان برای واگذاری مدیریت دنای شمالی گرفته شده است / کارشناسان این مصوبه را امضا نکرده‌اند / نظر دادستان‌کل کشور در خصوص را در خصوص اسلحه غیرمجاز و مصوبه جنجالی دنای شمالی + تصاویر

11 شهريور 1403 ساعت 11:06

مراسم تودیع و معارفه دادستان‌‌های قدیم و جدید یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور محمد موحدی‌آزاد دادستان‌کل کشور، نماینده ولی‌فقیه در استان، رئیس‌کل دادگستری استان، محمد بهرامی نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون و سایر مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد.


مراسم تودیع و معارفه دادستان‌‌های قدیم و جدید یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور محمد موحدی‌آزاد دادستان‌کل کشور، نماینده ولی‌فقیه در استان، رئیس‌کل دادگستری استان، محمد بهرامی نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون و سایر مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز مراسم تودیع و معارفه دادستان‌های قدیم و جدید یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن اجتماعات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
در این مراسم محمد بهرامی، ستار هدایت‌خواه و مهدی روشنفکر، سید محمد موحد و سردار شهابی‌نسب حضور داشتند.
به گزارش کبنا، در این مراسم از زحمات سید علی ملک‌حسینی قدردانی و سید وحید موسویان به‌عنوان دادستان جدید یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.
افراسیاب محبوب رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: از مطالبات مردم استان کهگیلویه و بویراحمد از شما حفظ یکپارچگی دنای شمالی است.رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین خطاب به دادستان کل کشور گفت: مردم این استان انتظار دارند که بتوانند از سدهایی که در اطراف این استان ساخته شده استفاده کنند و مطالبات آنها از سدها پاسخ داده شود.
آیت‌الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در این آئین با اشاره به مطالبات مردم این استان، اظهار کرد: تاکنون دولت‌های گوناگون از گذشته تاکنون بر اساس ظرفیت‌های موجود این استان در زمینه‌های مختلف پاسخگوی مطالبات مردم نبوده‌اند.
وی افزود: ما قبلاً هم به مسئولان و مقامات عالی‌رتبه کشوری گفته بودیم که اگر به مطالبات مردم این استان پاسخ ندهید، مطالبات مردم را نزد مقام معظم رهبری بیان خواهیم کرد که در آخر هم این‌طوری شد.
آیت‌الله حسینی در ادامه به موضوع مالیات شرکت‌های بزرگ در این استان پرداخت و گفت: فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای که بازار و محل کسب و درآمدشان اینجا؛ اما گردش مالی آنها در جای دیگری است. اگر این گردش مالی در بانک‌های همین این استان انجام بگیرد. بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص پرداخت تسهیلات ازدواج و اشتغال با مشکل مواجه نخواهند شد.
وی در ادامه گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد، استانی نوپا بوده و ساختار‌های آن در دوران انقلاب بوده و ۹۵ درصد این ساختار‌ها مربوط به انقلاب است این شهر یاسوج روستای بزرگ بود که مدارس و دانشگاه‌ها و حوزه‌ها را مدیون انقلاب هستیم.
آیت الله حسینی افزود: استان ظرفیت‌های بزرگ انسانی و افراد نخبه زیادی دارد ۲۵ درصد نفت کشور از اینجا صادر می‌شود ۱۰ درصد روان آب.‌های کشور مربوط به این استان است.
وی گفت: چندین سد بزرگ احداث شده بهره‌مندی استان اما از منابع بسیار اندک است و در محضر رهبری مشکلات را بیان کردیم و توقع داریم بهره‌مندی ما بیشتر شود.
وی گفت: اگر گردش مالی پتروشیمی‌ها و نفت در خود استان باشد بهتر می‌توان کار کرد بانک‌های استان ما قفل شده گردش مالی فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان در تهران است و خرده فروش‌ها را هم نابود کرده‌اند.
وی گفت: بازار این فروشگاه‌ها در استان ماست و گردش مالی در جای دیگر است احتیاج به پی‌گیری دارد دلیل ندارد بازار و جدب منابع آن‌ها اینجا باشد و نفع آن در جای دیگر باشد.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: همچنین ۱۵ درصد درآمد معادن باید به استان‌های محرومی مثل ما داده شود هر چه در کشور هست در تهران است اجازه بدهید مقداری از این منابع به استان‌هایی محروم مثل ما برسد.
وی گفت: بیکار زیاد داریم روزانه صد‌ها نفر بیکار مراجعه می‌کنند بچه‌های بیکار دچار آسیب‌های اجتماعی مثل خودکشی می‌شوند.
حسینی ادامه داد: آب استان‌هایی مثل ما را می‌برند اما چیزی از آن به ما نمی‌رسد با اینکه فرزندان بیکار زیادی داریم.
وی گفت: سدی به نام خرسان در حال احداث است این هم به سمت استان‌های مرکزی می‌رود فکر می‌کنیم برخی موارد نیاز به دستور قضایی دارد و ما مجبور شدیم به رهبری گزارش دهیم دولت‌ها راحت از مشکلات استان ما عبور می‌کنند.
وی گفت باید چیزی از نفت و گاز هم به ما برسد چرا باید همه سرمایه‌ها در استان‌های برخوردار باشد‌. امیدواریم آقای پزشکیان مشی دیگری نسبت به استان‌هایی مثل ما داشته باشند.
وی پیشگیری از جرم را مهم دانست و گفت: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرم در سطح جامعه فرهنگ‌سازی صورت بگیرد.
سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آئین به دستاوردهای سفر محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضائیه به استان اشاره کرد و گفت: این سفر دستاوردهای خیلی خوبی برای استان در پی داشت.
وی گفت: آقای موسویان دادستان جدید یاسوج از سادات مکرم همین استان است. وی از قضات خوشنام و خوب استان هستند که مایه خوشحالی است. 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بسیاری از قضات این استان جزء شاخص‌ترین قضات کشور هستند و در واقع مجموعه قضا در استان کهگیلویه و بویراحمد، مجموعه‌ای کاملاً علمی، توانمند، زبده و علمی است.
وی گفت: آقای ملک‌حسینی چند کار شاخص در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام داد. ایشان عضو شورای تأمین بود که بسیار نقش آفرین بودند. در اغتشاشات اخیر کشور استان کهگیلویه و بویراحمد جزء استان‌هایی بود که با کمترین مشکل از این اتفاقات عبور کرد. یکی از دلایل آن به‌خاطر مدیریت و در میدان بودن آقای ملک‌حسینی بود.
احمدزاده گفت: در خصوص مشکلی که در صندوق بهمئی ایجاد شد، آقای ملک‌حسینی خیلی خوب مدیریت کرد و با وجود 16 هزار شاکی بدون کمترین تنش و مشکل این موضوع مدیریت شد که رکن این مدیریت آقای ملک‌حسینی بود.
سید علی ملک‌حسینی دادستان سابق یاسوج در این آئین خطاب به دادستان‌کل کشور گفت: مستنداتی را در اختیار حضرتعالی قرار دادم. مسئله مهم این استان و آخرین مطالبه این حقیر به‌عنوان دادستان این است که دنای مظلوم و سرافزار این روزها گرفتار مشکلاتی شده است.
وی افزود: دنا سرزمین برف و آفتاب است و مردم این استان حماسه‌ها و دلاوری‌های زیادی از دنا خاطره دارند.
قصه پُر غصه دنا باید از زبان محیط‌بانان مجروح که زخمی روی تخت بیمارستان‌ها قرار دارند، بیان شود. بر اساس قانون هیچ طرح و فعالیت اقتصادی نباید با محیط زیست منافاتی داشته باشد.
دادستان سابق یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سدهای استان کهگیلویه و بویراحمد در خروجی‌های این استان رواناب‌ها را که نعمت خدادادی به این مردم است، را مهار می‌کنند؛ اما کمترین سهم از آن به استان کهگیلویه و بویراحمد می‌رسد.
"         "
به گزارش کبنا، سید علی ملک‌حسینی که در مراسم تودیع خود از دادستانی یاسوج سخنرانی می‌کرد، اظهار کرد: مهم‌ترین مطالبه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد مسئله جلوگیری از مصوبه واگذاری مدیریت دنای شمالی است که مافیای سیری‌ناپذیر آب که به بهانه استفاده از آب به دنبال ساخت سد و بهره‌بردن از منافع آن هستند.
وی افزود: مردم این استان هیچ‌گاه آب را همسایگان و ملت ایران دریغ نخواهند کرد. مردم استان کهگیلویه و بویراحمد با تقدیم بیش از 2 هزار شهید جان و خون خودشان را تقدیم انقلاب اسلامی و امنیت این کشور کردند.
ملک‌حسینی با اشاره به واگذاری مدیریت دنای شمالی به استان اصفهان گفت: در حیاط خلوت‌ محیط‌زیست تصمیماتی بدون حضور کارشناسان محیط زیست گرفته می‌شود. کارشناسان این مصوبه را امضا نکرده‌اند.
وی افزود: مگر می‌شود سه دیگ بخار و دریاچه‌های مصنوعی را در اطراف دنا ایجاد کرد و منتظر بارش برف باشیم. اکوسیستم دهمین ذخیره‌گاه‌های زیست کره و زادگاه آرامگاه این مردم است. مردم استان کهگیلویه و بویراحمد را نمی‌شود بدون دنا  تعریف کرد.
ملک‌حسینی در ادامه از دادستان کل کشور خواست که مستندات و مدارک را در خصوص دنای شمالی به دقت مطالعه کنند و گفت: قطعاً کارشناسان محیط زیست این را تأیید نخواهند کرد. دنا از گذشتگان به ما ارث رسیده و ما باید آن را به آیندگان بسپاریم.
وی در انتها گفت: این رویه‌ای که مافیای سیری ناپذیر آب در پیش گرفته‌اند، قطعاً در سال‌های آینده چیزی به اسم آبشارهای خروشان، چشمه‌سارهای زیبا و طبیعت بکر شاهد نخواهیم بود.
فیلم | قضات باید در مدیریت قضایی با دادستان‌ هماهنگ باشند
     
فیلم | فرایند انتخاب دادستان طولانی است و آقای ملک‌حسینی مدت‌ها مصر بودند که بروند
      
فیلم| توصیه دادستان‌کل کشور به مردم کهگیلویه و بویراحمد در خصوص استفاده از اسلحه
      
فیلم | نظر دادستان‌کل کشور در خصوص واگذاری مدیریت دنای شمالی و سایر مطالبات مردم کهگیلویه و بویراحمد
    

سابقه مکاتبات در خصوص مصوبه دنای شمالی را به من بدهند تا ان‌شاءالله با هماهنگی این موضوع را پیگیری کنم
دادستان کل کشور گفت: امروزه اولویت جامعه ما نیازهای اقتصادی و در رأس آنها مسکن است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد موحدی آزاد در این مراسم با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی سه قوه مسئول رسیدگی به حوائج افراد جامعه اسلامی و خدمت فکری، معنوی، مادی و تربیتی هستند،  افزود: اصل بر این است که حدود ۳۰۰ نماینده مجلس از فرهیختگان هستند و انتظار این است که مشکلات کشور را بدانند و اگر نیاز به قانون‌گذاری دارد، قانون وضع کنند و امروز حل مشکلات کشور تنها با دستان مجلس است دولت مجری و قوه قضائیه کار اقتصادی در دست ندارد.
وی با بیان اینکه امروزه اولویت جامعه ما نیازهای اقتصادی و در رأس آنها مسکن است، اظهارکرد: مجلس باید با وضع قانون و نظارت بر مجریان قانون دنبال حل مشکلات کشور باشد.
دادستان کل کشور در خصوص ریل‌گذاری درگذشته و تسریع در رفع مشکلات کشور افزود: جامعه و مردم از مجلس و نمایندگان مجلس انتظار دارند که دولت را با قانون و وضع قوانین هدایت کنند. دولت باید لوایح را به‌موقع به مجلس بدهد و قوانینی که در اختیار قوه مجریه است را به‌خوبی اجرا کند که یکی از کارهایی که در زمینه حقوق عامه در دادستانی کل دنبال می‌کنیم همین قوانینی است که معطل مانده‌اند همچون قانون پدافند غیرعامل.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین موحدی آزاد تصریح کرد: پیشگیری جزو وظایف اولیه است و با برنامه‌ریزی‌های سه قوه در همه امور پیشگیری را باید مقدم بداریم، ما نباید پس از اتفاقات بنشینیم ببینیم که چرا این اتفاقات افتاده؛ بلکه باید برنامه زیری کنیم و نگذاریم این اتفاقات رخ دهند. باید بی‌احتیاطی‌ها و اهمال‌کاری‌ها را ریشه‌کن کنیم. باید فضایی در کشور ایجاد کنیم که تک‌تک مردم به‌ویژه مسئولان و کارمندان با چشم‌باز و گوش شنوا مراقبت کنند تا در کشور حوادث و اتفاقاتی رخ ندهد که بعداً بگویند اهمال‌کاری شده و مگر مسئولان چه‌کار می‌کردند. باید ادارات و سازمان‌ها دراین‌رابطه حساس شویم.
وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی در اقصی‌نقاط جهان سرویس‌های اطلاعاتی کشورها را به کار گرفتند و دست به کارهایی زدند، دانشمندان ما را ترور کردند، بمب‌گذاری کردند و داعش و گروهک‌های تروریستی را ایجاد و حمایت می‌کنند چون می‌خواهند امنیت ما را به هم بزنند. ارزیابی اثرات تحریم را چه کسی در اختیار دشمنان قرار داده است؟
وی افزود: رهبری به قوانین مختلف از جمله جوانی جمعیت تأکید کردند که طی یک سال اخیر ۱۰ مورد را به مراجع مختلف و وزارتخانه‌های مختلف نامه نوشتم و پیگیری کردم، در خصوص قانون جوانی جمعیت برای برخی وزارتخانه‌ها مسئولیت ایجاد شده است که رئیس‌جمهور شهید چند روز قبل از شهادت جلسه‌ای با وزارتخانه‌ها برگزار کردند و از آنها توضیح خواستند که در زمینه جوانی جمعیت چه‌کار کردند. یکی از آنها وزارت علوم بود که باید خوابگاه متأهلی احداث کند و سازمان‌ها و وزارتخانه‌های دیگر هم همین‌طور وظایفی در این زمینه دارند.
دادستان کل کشور با اشاره به موضوع طرح نهضت ملی مسکن گفت: استانداران باید بحث مسکن ملی را پیگیری می‌کردند که برخی از استان‌ها در این زمینه موفق عمل کردند و برخی استان‌ها موفق نبودند که در برخی استان‌ها به این مسئله ورود پیدا کردم که چرا در حوزه مسکن ملی در برخی استان‌ها ضعیف عمل شده است. برخی استان‌ها در این زمینه عذر دارند که زمین برای اجرای این طرح نبود؛ اما برخی‌ها اهمال کردند که ما این استان‌ها را تعقیب می‌کنیم.
حجت‌الاسلام موحدی آزاد با اشاره به‌ضرورت اولویت پیگیری طرح‌های ملی توسط دولت، عنوان کرد: قوه قضائیه در راستای حقوق عامه به‌نتیجه‌رسیدن این موارد و طرح‌ها را پیگیری می‌کند.
وی با اشاره به وظایف داخلی و بیرون از مجموعه قوه قضاییه گفت: رسیدگی به شکایات و فسخ خصومات از وظایف داخلی قوه قضائیه است که در بحث بیرونی پیشگیری از وقوع جرم است که قوه قضائیه به‌تنهایی نمی‌تواند انجام دهد و باید همه سازمان‌های مختلف و مجلس در این زمینه کمک کنند چرا که یک بحث علمی و پژوهشی است و طیف‌ها و گروه‌های مختلف را در برمی‌گیرد.
دادستان کل کشور یکی از مصادیق پیشگیری از جرم را برخورداری همه از نعمت تحصیل دانست و اظهارکرد: طبق آمار آموزش‌وپرورش یک میلیون اطفال و نوجوان بازمانده از تحصیل در کشور داریم که با این میزان جمعیت بازمانده از تحصیل چگونه می‌خواهیم پیشگیری کنیم؟ در سال‌های گذشته طبق آماری که از زندان‌های کشور در اختیار داشتیم از هر ۶۰۰ زندانی ۶ نفر دیپلم نداشتند امروزه از هر ۶۰۰ زندانی ۶ نفر لیسانس ندارد که میزان تحصیلات در پیشگیری از جرم به‌شدت مؤثر است، کسی که لیسانس گرفته ولو فقیر باشد جرم مرتکب نمی‌شود و اگر جرمی مرتکب شود جرم حیثیتی مرتکب نمی‌شود.
حجت‌الاسلام موحدی آزاد افزود: درهرصورت قوه قضائیه در حقوق عامه و قوانینی که جنبه ملی دارد و باید اجرا شود مطالبه‌گر است و ترک فعل‌ها را مطالبه و تعقیب می‌کنیم.
وی تصریح کرد: تعدادی سلاح غیرمجاز در این استان وجود دارد که نگهداری سلاح غیرمجاز به ضرر فرد، خانواده و جامعه است و هر کس احتیاج دارد به مراجع قانونی مراجعه کند و مجوز داده می‌شود. نگهداری اسلحه اصلاً مصلحت نیست و خلاف قانون و شرع است و ایجاد ناامنی می‌کند.
دادستان کل کشور در خصوص مطالبه مسئولان استان و حضار در این مراسم دررابطه‌با موضوع واگذاری دنای شمالی و ایجاد سد ماندگان در منطقه حفاظت شده دنا بیان کرد: از استاندار و رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد می‌خواهم که سابقه مکاتبات را به من بدهند تا ان‌شاءالله با هماهنگی این موضوع را پیگیری می‌کنم و امیدوارم که نتیجه‌بخش باشد.
در پایان این مراسم از زحمت پنج‌ساله سید علی ملک‌حسینی، دادستان قبلی تقدیر و سید وحید موسویان به‌عنوان دادستان جدید عمومی و انقلاب یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.
 

مراسم معارفه دادستان جدید یاسوج آغاز شد / مهدی روشنفکر، ستار هدایت‌خواه، محمد بهرامی، موحد حضور دارند + تصاویر

مراسم معارفه دادستان جدید یاسوج آغاز شد / مهدی روشنفکر، ستار هدایت‌خواه، محمد بهرامی، موحد حضور دارند + تصاویر

مراسم معارفه دادستان جدید یاسوج آغاز شد / مهدی روشنفکر، ستار هدایت‌خواه، محمد بهرامی، موحد حضور دارند + تصاویر

مراسم معارفه دادستان جدید یاسوج آغاز شد / مهدی روشنفکر، ستار هدایت‌خواه، محمد بهرامی، موحد حضور دارند + تصاویر

مراسم معارفه دادستان جدید یاسوج آغاز شد / مهدی روشنفکر، ستار هدایت‌خواه، محمد بهرامی، موحد حضور دارند + تصاویر
مراسم معارفه دادستان جدید یاسوج آغاز شد

مراسم معارفه دادستان جدید یاسوج آغاز شد

مراسم معارفه دادستان جدید یاسوج آغاز شد

مراسم معارفه دادستان جدید یاسوج آغاز شد

مراسم معارفه دادستان جدید یاسوج آغاز شد
مراسم معارفه دادستان جدید یاسوج آغاز شد

مراسم معارفه دادستان جدید یاسوج آغاز شد

مراسم معارفه دادستان جدید یاسوج آغاز شد

مراسم معارفه دادستان جدید یاسوج آغاز شد


کد مطلب: 490220

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/490220/تصاویر-فیلم-مراسم-معارفه-دادستان-جدید-یاسوج-مهدی-روشنفکر-ستار-هدایت-خواه-محمد-بهرامی-موحد-حضور-ملک-حسینی-سابق-حیاط-خلوت-محیط-زیست-تصمیماتی-بدون-کارشناسان-واگذاری-مدیریت-دنای-شمالی-گرفته-شده-این-مصوبه-امضا-نکرده-اند-نظر-دادستان-کل-کشور-خصوص-اسلحه-غیرمجاز-جنجالی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1