کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست مدیران حوزه وزارت راه و شهرسازی استان مطرح شد؛

19 هزار واحد مسکونی در کهگیلویه و بویراحمد در حال ساخت است / چالش کمبود نیرو در هواشناسی استان / افزایش پروازهای فرودگاه یاسوج

12 تير 1403 ساعت 18:09

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حوزه مسکن بیش از 19 هزار واحد در حال ساخت داریم، قریب 4 هزار واحد در سال 1402 افتتاحی داشتیم، به نسبت کل کشور و به نسبت دولت های قبل پیشرفت خوبی بوده است، تلاش داریم تا پایان 4 سال سهم استان به نسبت متقاضی انجام بگیرد.


مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حوزه مسکن بیش از 19 هزار واحد در حال ساخت داریم، قریب 4 هزار واحد در سال 1402 افتتاحی داشتیم، به نسبت کل کشور و به نسبت دولت های قبل پیشرفت خوبی بوده است، تلاش داریم تا پایان 4 سال سهم استان به نسبت متقاضی انجام بگیرد.
به گزارش کبنا نیوز، در نشست مدیران حوزه وزارت راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد که امروز سه شنبه (12 تیرماه 1403) برگزار شد، محمد راستا افزود: تا قبل از هفته دولت نیز ۱۵ کیلومتر دیگر به بهره برداری خواهد رسید.
وی ادامه داد: سال 1401، ۵۶۱ میلیارد تومان، ۱۴۰۲ حدود ۴۰۰ میلیارد تومان و ۱۴۰۳ حدود ۵۰۰ میلیارد تومان پیوست قانون بودجه به راه و شهرسازی اختصاص یافته است‌.
راستا بیان کرد: در ۲ سفر رئیس جمهور به استان، سفر نخست ۸۲۵ میلیارد تومان تخصیص و سفر دوم ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده است‌.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: ۳۹ درصد اعتبارات سفر ریاست جمهوری در دور دوم مربوط به حوزه راه و شهرسازی و حمل و نقل بوده است.
راستا گفت: همچنین اعتبارات عمرانی در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۰۰ میلیارد تومان و ۸۲ درصد تخصیص، ۱۴۰۲ حدود ۱۰۳ میلیارد تومان یعنی ۷۳ درصد، سال ۱۴۰۳ هنوز ابلاغ نشده است.
وی بیان کرد: ۲۴۲ نفر نیرو در اداره کل راه و شهرسازی استان در حال فعالیت اند.سال گذشته ۲۲ نفر تبدیل وضعیت (ایثارگران) شدند.
راستا اظهار کرد: به ۷۰ نفر تسهیلات پرداخت شده و حقوق و کارانه نیروها به روز است.
راستا اظهار کرد: درخصوص تأمین زمین نهضت ملی مسکن در شهر یاسوج، معاون وزیر در سفر خود به یاسوج مجوز محدود خرید زمین را صادر کردند، 13 قطعه زمین معرفی شد و یک قطعه زمین نهایی شد که در مراحل پایانی خود است.
  
وی افزود: پیرو تأکید شهید رئیسی درخصوص ساخت مسکن از 4.5 میلیون مسکن اعلام شده، سهم استان کهگیلویه و بویراحمد 47 هزار و 800 واحد سهم استان اعلام شد، 3 هزار و 600 متقاضی داشتیم، که از این تعداد 27 هزار و 611 نفر حائز شرایط شدند.
راستا بیان کرد: در حوزه مسکن بیش از 19 هزار واحد در حال ساخت داریم، قریب 4 هزار واحد در سال 1402 افتتاحی داشتیم، به نسبت کل کشور و به نسبت دولت های قبل پیشرفت خوبی بوده است، تلاش داریم تا پایان 4 سال سهم استان به نسبت متقاضی انجام بگیرد.
وی افزود: 2 هزار و 354 خانوار از طریق طرح جوانی جمعیت صاحب زمین شدند که در حال انعقاد قرارداد هستیم. بیش از 600 خانوار اقشار خاص و معلول نیز صاحب زمین شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۳ کیلومتر راه تعریض و ایمن سازی شده و هفت نقطه پر تصادف اصلاح شده است.
به گزارش کبنا نیوز،  حمید رضا پیمانجو افزود: ۱۶ دستگاه تونل تعمیر و رنگ آمیزی شده است، حدود ۸۸۵۹ کیلومتر خط کشی و ۱۹۹۰۲ تابلو اخباری و انتظامی نصب شده است‌.
وی گفت: حدود ۳۸ کیلومتر گاردریل تعمیر، نصب و جمع آوری شده است و اجرای روشنایی ۶۷ نقطه صورت گرفته است. ۲۲ کیلومتر سیستم روشنایی راه و تونل انجام گرفته است.
پیمانجو تاکید کرد: لکه گیری و روکش آسفالت راه های شریانی، اصلی و بزرگراه در سال ۱۴۰۱ حدود ۷۵ کیلومتر انجام و ۱۴۰۲ حدود ۱۵۴ کیلومتر انجام شده است.
وی ادامه داد: مزایای همه نیروهای راهداری پرداخت شده و هیچ بدهی وجود ندارد. لکه گیری ۹۰ کیلومتر در سال ۱۴۰۱ و ۹۰ کیلومتر در سال ۱۴۰۲ مربوط به راه های فرعی و روستایی انجام شده است.
مدیرکل راهداری استان اظهار کرد: ۸۰ میلیارد تومان نوسازی و بهسازی و تعمیرات بخش ساختمان در اداره کل راهداری استان انجام شده است.
وی تاکید کرد: تعمیرات ۷ راهدار خانه بین راهی به مبلغ بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان، ۴ باب تعمیر پلیس راه و قرارگاه در سطح استان با مبلغ ۱۰ میلیارد تومان انجام شده است.
پیمانجو خاطرنشان کرد: ۲پلیس راه در پاتاوه دهدشت و یاسوج به اقلید پیش بینی شده است‌.

مدیرکل هواشناسی استان گفت: ۹۰ ایستگاه هواشناسی در سطح کهگیلویه و بویراحمد مستقر است.
به گزارش کبنا نیوز، مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت:  در سه سال اخیر احداث و راه اندازی ایستگاه مارگون، لنده و یاسوج انجام شده است‌.
وی افزود: همچنین خرید و راه اندازی سنجش گرد و غبار گچساران، اجرای حفاظت خاک لیکک و سی سخت انجام شده است.
این اداره کل در بحث تامین نیروی انسانی چالش دارد به گونه ای که ۷۹ پست مصوب دارد و ۴۳ پست با تصدی و ۳۶ پست بلاتصدی دارد.
وظیفه مدیر فرودگاه برقراری پرواز نیست
مدیر فرودگاه یاسوج گفت: وظیفه مدیر فرودگاه برقراری پرواز نیست بلکه فراهم کردن زیرساخت هاست اما بسیاری از مردم هنوز این واقعیت را نمی دانند‌
عنایت انصاری فرد افزود: در سفر اول و دوم رئیس جمهور اتفاق های خولی برای استان اتفاق افتاد، به گونه ای که در سفر اول این فرودگاه به سطح بین‌المللی ارتقا یافت.
وی تاکید کرد: ۶ میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان هم پس از ۲۷ سال به این فرودگاه اختصاص یافت اکنون نزدیک به ایام محرم هستیم و فرصت خوبی است که استاندار و نمایندگان برای برقراری پروازهای نجف و کربلا اقدام کنند‌.
مدیر فرودگاه یاسوج تاکید کرد: در سفر دوم درخواست مسئولان استانی پذیرفته و پروازها از ۲ مورد به پنج مورد رسید و مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای خریداری تجهیزات هندلینگ اختصاص یافت.


کد مطلب: 477778

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/477778/19-هزار-واحد-مسکونی-کهگیلویه-بویراحمد-حال-ساخت-چالش-کمبود-نیرو-هواشناسی-استان-افزایش-پروازهای-فرودگاه-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1