تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۵۴
کد مطلب : ۴۷۵۸۰۱
مدیرکل امور زنان استانداری کهگیلویه وبویراحمد:

برنامه‌های هفته جوانی جمعیت از امروز آغاز شد

۱
۰
برنامه‌های هفته جوانی جمعیت از امروز آغاز شد
کبنا ؛مدیرکل امور زنان وخانواده استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: برنامه های هفته جوانی جمعیت در همه مناطق استان از امروز با شعار« نقش من در جوانی ایران» آغاز شد.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه وبویراحمد، سیده راضیه مختاری یوسف آباد روز دوشنبه در نشست کمیته علمی دومین رویداد ملی جایزه جوانی جمعیت پیرامون هماهنگی، داوری و ارزیابی  این موضوع به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: این قانون در73 ماده تهیه و تدوین شده است که عملیاتی و اجرایی شدن مواد این قانون مورد تاکید است.
وی بیان کرد: نرخ رشد جمعیت استان در سال های 1360 تا 1364، چهار درصد بود اما رفته رفته سیاست فرزند کمتر زندگی بهتر که نقشه دشمنان در کشور بود در پیش گرفته شد و در این رابطه هم هزینه های گزافی کرده است.
مختاری عنوان کرد: برنامه دشمنان بهم ریختن کانون خانواده ها است و اگر مسئله فرزندآوری حل نشود و جلوی کاهش نرخ رشد موالید گرفته نشود با چالش جدی جمیعتی مواجه خواهیم شد.
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری با تاکید بر تشکیل اتاق رصد در حوزه جوانی جمعیت گفت: کهگیلویه وبویراحمد دومین استان کشور است که این اتاق را به منظور بررسی وضعیت موالید و افزایش نرخ رشد جمعیت تشکیل داده است.
وی بیان کرد: نرخ رشد جمعیتی اکنون 1.55 درصد است که باید به 2.5 درصد افزایش یابد و اگر این کار انجام نگیرد ظرف چند سال آینده با مشکل اساسی در حوزه جمعیت مواجه خواهیم شد و جمعیت ایران از سوئد و سوئیس هم کمتر خواهد شد.
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری با گرامیداشت هفته ملی جمعیت اظهار داشت: 24 تا 30 اردیبهشت هفته ملی جمعیت نام گذاری شده که حوزه زنان و خانواده استانداری برنامه های متعددی در همین راستا در دستور کار دارد که برگزاری دومین رویداد جوانی جمعیت یکی از این برنامه ها است.
مختاری تصریح کرد: این رویداد ملی در هفت بخش خانواده، رسانه، سازمان های مردم نهاد، دستگاه های اجرایی، شرکت ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان برنامه ریزی شده و تا 15 اردیبهشت مهلت دریافت آثار بود که 130 اثر در سامانه به ثبت رسید و برخی افراد هم با حضور در دفتر امور بانوان استانداری آثار خود را ارائه کردند.
به گفته وی، فلسفه اهدای جایزه جوانی جمعیت این است که از همه ظرفیت‌ها بهره گرفت و به صورت علمی و عملی تبیین شود و هر کسی هر آنچه می تواند خلاقیت به کار بگیرد تا این مهم فرهنگ سازی شود.
مختاری تاکید کرد که مراکز علمی، دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها، رسانه ای و فرهنگی هم با همت مضاعفی در این عرصه ورود کنند تا امر جوانی جمعیت و اهداف و برنامه های آن محقق شود.
وی گفت در حال حاضر آثار ارائه شده در مرحله داوری است و در هر بخش سه نفر برگزیده انتخاب و 26 اردیبهشت با حضور مسئولان ارشد استانی و شهرستانی مورد تجلیل قرار می گیرند.
مختاری عنوان کرد که امسال روز شمار هفته ملی جمعیت به شرح زیر اعلام شده است:
-دوشنبه ۲۴اردیبشهت۱۴۰۳؛ رسانه و جوانی جمعیت
-سه‌شنبه ۲۵ اردیبشهت ۱۴۰۳؛ مدیران و جوانی جمعیت
-چهارشنبه ۲۶ اردیبشهت ۱۴۰۳؛ خانواده موفق و جوانی جمعیت
-پنجشنبه ۲۷اردیبشهت ۱۴۰۳؛ دستگاه‌های دولتی و جوانی جمعیت
-جمعه ۲۸ اردیبشهت ۱۴۰۳؛ شرکت‌های خصوصی و جوانی جمعیت
-شنبه ۲۹ اردیبشهت ۱۴۰۳؛ نخبگان و جوانی جمعیت
-یکشنبه۳۰ اردیبشهت ۱۴۰۳؛ گروه‌های مردم نهاد و جوانی جمعیت
مختاری یادآور شد که برنامه های گرامیداشت هفته جوانی جمعیت با محوریت تقویت هویت مادری و اجرای منشور کرامت مادری، تحکیم خانواده و تقویت نشاط درون خانواده، عوارض کم فرزندی، مقابله با سقط عمدی ‌جنین، درمان ناباروری و ترویج ازدواج بهنگام، آسان و پایدار، ترویج زایمان طبیعی برگزار می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

احمد
Iran, Islamic Republic of
سلام بر عقلای کشور متاسفم با بورس قشر متوسط را فقیر کردید بعد توقع فرزند آوری دارید؟
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
1