تاریخ انتشار
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۲۹
کد مطلب : ۴۷۴۹۷۸
کبنا گزارش می دهد؛

ابهام در هزینه کرد «اعتبار ایثار و شهادت» اداره‌کل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد / طالبی‌پور: من آقای مسافر و برنامه‌هایش را قبول ندارم! تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل! / مدیران غیرتخصصی گردشگری و میراث فرهنگی را ته دره بردند؛ اما خط نخوردند!

۳۰
۱
ابهام در هزینه کرد «اعتبار ایثار و شهادت» اداره‌کل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد / طالبی‌پور: من آقای مسافر و برنامه‌هایش را قبول ندارم! تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل! / مدیران غیرتخصصی گردشگری و میراث فرهنگی را ته دره بردند؛ اما خط نخوردند!
کبنا ؛
کارنامه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زیر ذره بین قرار داده شده تا وضعیت یکی از صنایع پیشران کهگیلویه و بویراحمد بیش از پیش تشریح شود. مدیرکل اداره گردشگری تا یک سال اخیر در لیست عزل مدیران قرار داشت، که بعد از مدتی این لیست به فراموشی سپرده شد، همچنین آمارها حاکی از آن است که گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در رتبه آخر عملکردی قرار دارد و همچنین کمترین اعتبارات عمرانی در این اداره کل جذب شده است!

بیشتر بخوانید:


*چرا اداره کل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از نظر عملکرد در رتبه 29 کشور قرار گرفت؟ + مدارک

*کهگیلویه و بویراحمد رتبه آخر گردشگری ایران

*کدام استان‌ها پرمسافر و پرتردد هستند؟ | افزایش ۴۰ درصد فوتی‌های تصادف در این استان | آخرین آمار سفرهای نوروزی | چرا این همه تسهیلات در رونق گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اثر چندانی ندارد؟

*پروژه‌های بزرگ گردشگری یاسوج؛ سرمایه‌گذاران ناتوانند یا مدیران؟!

*بهترین و ضعیف‌ترین مدیران کهگیلویه و بویراحمد از دیدگاه کاربران کبنا نیوز چه کسانی هستند؟ / شبرنگ و عزت‌خواه جایگاه آخر، خشایی و درخشان جایگاه اول

به گزارش کبنا نیوز، بر اساس سیاست‌های توسعه‌ای، از گردشگری به‌عنوان صنعت پیشران کهگیلویه و بویراحمد نام‌برده می‌شود، و بارها عنوان شد که این اداره از وجود افراد غیرمتخصص در رنج است؛ اما این سخنان جدی گرفته نشد.
در یکی از جلسات انتقادی که سال 1402 در اتاق بازرگانی یاسوج برگزار شد، برخی از عیب‌ها و ایرادات اساسی کار اداره کل گردشگری عنوان شد، اما به نتیجه‌ای نرسید و این جلسه نیز ادامه‌دار نشد.
در سال ۱۴۰۳ حضور گردشگر به کهگیلویه و بویراحمد کاهش‌یافته، و غالب گردشگران نیز بومی استان بوده‌اند، اداره کل گردشگری طی سه سال گذشته چه اقداماتی انجام داده که در جذب گردشگر هنوز هم‌رتبه‌های آخر کشور را داریم، با اینکه در کریدور ارتباطی جنوب کشور هستیم؛ اما هیچ اقدام مثبتی برای جذب گردشگران انجام نگرفته است! چرا این استان با جاذبه‌های منحصربه‌فرد هنوز مهجور مانده است؟ و نتوانسته‌ایم هیچ درآمدی از گردشگری داشته باشیم، درحالی‌که در استان‌های مختلف، مردم و دولت در کنار همدیگر گردشگری را رونق می‌دهند، برخی کشورها درآمد حاصل از گردشگری دو برابر درآمد نفت‌شان است؛ اما اداره‌کل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اقدام مناسبی برای جذب گردشگر، بهبود زیرساخت‌ها، رشد و پیشرفت صنایع‌دستی انجام نداده است. شهرهای مستعد گردشگری از جمله بویراحمد و سی سخت کمترین زیرساخت گردشگری را دارند. 
طی سال‌های گذشته صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد همچنان مهجور مانده و نتوانسته برند مخصوص استان را تولید کند، به دلیل عدم حمایت اداره‌کل گردشگری، صنایع‌دستی و گلیم‌های کهگیلویه و بویراحمد در استان‌های هم‌جوار به نام دیگران فروش می‌رود و درآمد این صنایع‌دستی عاید دیگران می‌شود. این درد را هیچ‌کسی درمان نکرده و مدیران و فعالان صنایع‌دستی طی این سال‌ها همیشه فقط از غارت رفتن صنایع‌دستی سخن گفته‌اند.
هم‌اکنون نیز این اداره‌کل مبتلا به مشکلات زیادی است، عدم تخصص در زمینه رشته‌های موردنیاز و نداشتن تخصص بعضی مدیران و معاونان از معضلات اصلی این اداره‌کل است.
نداشتن شناخت کافی مدیران این اداره‌کل نسبت به مسائل مربوط به امورات فعالیت‌های عمرانی که همین موضوع باعث کندی روند پیشرفت پروژه‌ها در زمان مناسب خود شده است.
برگشتن خوردن اعتبارات این اداره کل و حذف‌شدن ردیف اعتباری یکی از مسائلی است که نمی‌توان به‌راحتی از آن گذشت، چرا یک مدیر آن‌قدر ضعف عملکردی دارد که موجب می‌شود اعتبار برگشت بخورد؟
مدیری که با دستگاه‌های دیگر به‌خصوص کارشناسان برنامه‌وبودجه و وزارت مربوطه هیچ ارتباطی ندارد، اثر منفی روی اعتبارات می‌گذارد، و همین دلیلی می‌شود برای اینکه اداره کل گردشگری کمترین میزان اعتبارات را دریافت می‌کند، درحالی‌که گردشگری باید پیشران باشد!
شنیده‌ها حاکی از آن است که هزینه‌کرد برخی از اعتبارات از جمله اعتبارات فرهنگی و ایثار و شهادت، در این اداره کل دچار ابهام است. مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پاسخ دهد که اعتبار 30 میلیون‌تومانی جشنواره صنایع‌دستی بسیج در سال ۱۴۰۱ چگونه هزینه شد؟ و دراین‌خصوص شفاف‌سازی نداریم؟ چرا مدیرکل گردشگری استان باسیاست‌های بسیج وزارت گردشگری مخالف است و می‌گوید برنامه‌های بسیج وزارت را قبول ندارد! ماجرا از این قرار است که مسئول پایگاه بسیج اداره‌کل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد برای انجام امور ابلاغی وزارت در دفتر مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان حاضر می‌شود که مدیرکل با لحن تندی می‌گوید؛ من آقای مسافر و برنامه‌های او را قبول ندارم. علیرضا مسافر فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برنامه‌‌‌های هر ساله را به فرمانده پایگاه بسیج اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد ابلاع می‌کند و فرمانده این پایگاه برای پیگیری این برنامه‌ها در دفتر مدیرکل گردشگری استان حاضر می‌شود که او با لحن تندی برخورد می‌کند و می‌گوید؛ من آقای مسافر و برنامه‌هایش را قبول ندارم! تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!
بنا بر این اطلاعات رسیده و مستنداتی که در اختیار این پایگاه خبری قرار دارد. یک درصد اعتبار ایثار و شهادت به مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان سال 1401 چرا فقط به یک افطاری ختم شد و مبلغ ۱۰ میلیون تومان آن بابت تجلیل هزینه شد، درحالی‌که با این هزینه می‌شد چندین برنامه باکیفیت فرهنگی تدارک دید. به‌فرض 60 میلیون تومان آن هزینه شد، مابقی پول کجا و چگونه هزینه شده است؟ چرا کسی برای مردم و افکار عمومی شفاف‌سازی نمی‌کند؟
همچنین یک درصد اعتبار ایثار و شهادت سال 1402 به مبلغ 155 میلیون تومان که می‌بایست تا 31 فروردین‌ماه 1403 به‌منظور برگزاری برنامه‌های فرهنگی ایثار و شهادت هزینه می‌شد، دچار ابهام است و تاکنون هیچ برنامه‌ای دراین‌خصوص برگزار نشده است.
شنیده می‌شود که در طول 3 سال گذشته هیچ‌گونه سرکشی به خانواده‌های شهدا انجام نگرفته که این بی‌توجهی مدیرکل به فرهنگ ایثار و شهادت را نشان می‌دهد. باز هم در همین زمینه کارت‌های هدیه‌ای که جانشین وزیر (آقای بنایی) برای سرکشی به خانواده‌های شهید در نظر گرفتند، مشخص نیست که کجا و چگونه هزینه شد!
با وجود مواردی که ذکر شد، ابهام‌های زیادی در اداره کل گردشگری وجود دارد، از طرفی ضعف مدیریتی در این اداره واضح و مشخص است، طی چند سال گذشته هیچ برنامه خاصی از این اداره دیده نشده است، قطعاً وقتی مدیران تخصصی به این اداره کل راه پیدا نمی‌کنند، وضعیت باز هم همین است و کاری نمی‌توان کرد.
اما درهرحال، همین مدیران غیرتخصصی که جایگاه مدیریتی را اشغال کرده‌اند باید پاسخگوی مردم باشند که چه کاری در قبال بیت‌المالی که در اختیارشان گذاشته شده انجام داده‌اند؟ چند پروژه را به ثمر رسانده‌اند؟ نسبت به سال‌های قبل از این، چه کاری انجام داده‌اند و چه پیشرفتی داشته‌اند؟ چرا اعتبارات فرهنگی در جای خود هزینه نمی‌شود و باید پاسخ دهند که چه بلایی بر سر اعتبارات آمده است؟
استان کهگیلویه و بویراحمد مکان‌های طبیعی، دیدنی و گردشگری فراوانی دارد که در دنیا بی‌نظیر هستند و اگر این مکان‌های گردشگری در اختیار هر استان یا کشور دیگری بود، درآمد هنگفتی از آنها به‌دست می‌‌آوردند؛ اما دریغ و صد افسوس از سوء مدیریت و عدم برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسی شده!

ادامه دارد...

کبنا نیوز آمادگی درج پاسخ مسئولان مربوطه را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
۱-قبل از هرچیز باید فر ماندارانِ بی اطلاع وبی خبر از همه چیز را عزل نمایند
مدیریت؛ مدرک نیست
Iran, Islamic Republic of
کدام مدیر ویا فرمانداران در استان ما طرح وبرنامه وتوان‌مدیریتی دارد؟
تا چه زمانی باید فریاد بزنیم که مدیریت، مدرک نیست؟؟
کدام‌مدیر در استان‌ما جز نامه ارجاع دادن به کارشناسان آن اداره یا دانشگاه ؛ توان ویا طرح وبرنامه ای برای سازمان خودش دارد؟
ستوده
Iran, Islamic Republic of
شاید باورش براتون سخت باشه ولی این یکی حتی ارجاع نامه هم بلد نیست. اصلا من کامپیوتر روی میز کارش ندیدم که بخواد نامه ارجاع بده. کارها را با تاخیر چند ماهه و کاملا سنتی انجام میده.
ماجدی
Iran, Islamic Republic of
واقعاً درست گفتی اصلأ خبری از نتیجه درخواست شما نمیشه
در خواست های من که از دو سال پیش تاکنون پاسخ داده نشده
دنا
Iran, Islamic Republic of
/در بحث املاک و چکهای برگشتی پس میخوای چطوری پیشران توسعه استان باشد
محبی
Iran, Islamic Republic of
چند بار نوشتم یک نظر سنجی از مراجعین به میراث فرهنگی استان انجام بدید تا میزان رضایت از مدیر کل آشکار شود
هیچ مسولی به فکر مردم بیچاره نیست متاسفانه
مراد
Iran, Islamic Republic of
نظر من قبلاً هم اعلام شده برای ضربه زدن به گردشگری استان کوچکی است از آن مجموعه که در بالاترین جایگاه قرار گرفته
😑
Iran, Islamic Republic of
همين؟
خيلي تأثيرگذار بود
كبنا خودت اينور اونور ضمن ابراز مخالفت اعتراف ميكني به پاكدستي طالبي پور بعد مياي خبر ميزني كه …
برو بابا
مردم رو چي فرض كردي
سهم خواهي نكن
مردم
Iran, Islamic Republic of
چي كه هه طالبي با دزدي مخالفه
گچ
Iran, Islamic Republic of
دي دي ديييييي
اين داستان: كبنا براي سهم خواهي به اتهام زدن متوسل ميشود
سعادت
United States
گردشگری با افکار این مدیر کل در حال عقب گرد است
بعضی اقدامات هم نمایشی و برای حفظ مدیریت خودش است
Iran, Islamic Republic of
ایشون اصلا تخصصی نداره
Iran, Islamic Republic of
مزایدات این اداره بررسی شود ببینند چه شلم شوربایی درس کرده //
Iran, Islamic Republic of
ایشون اهل تعامل نیست و دیدگاه مشورتی ندارد.
هر جا کارش لنگ میزنه بهانه هایی میاره و برخی بحث های چالشی مثل حجاب و عفاف رو میندازه جلو
Iran, Islamic Republic of
معاون پیشگیری از وقوع جرم حالا بیاد و بررسی کنه
صرفا جهت اطلاع
اسماعیلی
United States
مدیران افراد کوتوله را به کار میگیرند وقتی رییس جمهور ما بدون هیچ سابقه اداری و مدیریتی در رأس کشور قرار گرفته میخواستید میراث کهگیلویه و بویراحمد فرد دانایی را انتخاب کند
بي نام
Iran, Islamic Republic of
من آنجا نيستم اما اعتبار يك درصد إيثار شامل اعتبارات هزينه اي است به استثنائية سه فصل يك و دو و شش از اعتبارات كه همه ساله جهت ترويج فرهنگ إيثار و شهادت به همراه شيوه نامه به ادارات ابلاغ ميگردد با توجه به رقم اعدائي شما در مورد مبلغ مذكور ميتوان حدس زد كل اعتبار جاري ١٤٠٢ اداره مذكور ٢٧ ميليارد تومان بوده
اما شيوه هزينه كرد بر أساس بند و قانون بودجه ١٤٠٢ شيوه نامه دارد كه بايد بر أساس مصوبات شوراي إيثار استان به رياست استاندار و دبيري بنياد شهيد هزينه مشخص و هدفمند گردد
صرف نظر از نقش ذيحساب در هزينه كرد اعتبارات ديوان محاسبات كليه اسناد هزينه را جهت انطباق با قانون زير ذره بين ميبرد
به هر حال بدون رويت سند قضاوت محال است
حسن
Iran, Islamic Republic of
همچی نوشتی دیوان محاسبات وذیحسابها نظارت میکنن که هرکی توسیستم اداری نباشه فکرها میکنه بابا ذیحسابها که بیشتراوقات نیستند یا کار را به امورمالی ادارات سپردند وبعضیاش کلی هم افتخارمیکنن به همکاراشون اعتماددارند بعضی دوستان هم که اصلا نمیدونن برای چی توادارات تشریف میبرن یه هفته حسابرسا وذیحسابا کنترل کنی همه چی دستت میاد ککا جونی
حسن
Iran, Islamic Republic of
سابقه 3سال کار با دولت انقلابی دراستان
United Kingdom
بی برنامگی. سوء مدیریت. منیت. نداشتن تخصص. نبود دیدگاه تخصصی. پشتگرمی به برخی ها در حفظ صندلی. تعطیلی گردشگری
علی
Iran, Islamic Republic of
الکی مطب ننویسید کاملا مشخص کجا خرج سده اسنادش موجوده چطور قبلل کسی مورد مواخذه نبود
شهروند
Iran, Islamic Republic of
عجب
فکر نکنم مدیری لایق تر و انقلابی تر و ولایتمدارتر از جناب دکتر طالبی پور داشته باشیم
البته یه مشکل اساسی هم داره،اونم اینه که تملق و چاپلوسی هییچ نماینده و معامله گر سیاسی رو نمیکنه و مثل شیر در خدمت انقلاب و نظام نوکری میکنه
مدیر جوان انقلابی و آتش به اختیار بوده و ان شاءالله خواهد بود
خسته نباشی کبنا نیوز
......
Iran, Islamic Republic of
انتقاداتی وارد هست اما ایشان مدیر کل پاک دستی است
Iran, Islamic Republic of
ما بخش بزرگی ازکارکنان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی از آن مدیر کل محترم و بازرسی استان تقاضامندیم در صورت نداشتن سند از طرف فرد مخابره کننده این خبر در خواست داریم تا نسبت به تخلفات رسیدگی نماید
خدادادی
Iran, Islamic Republic of
باسلام واحتر ام خواهشن دست از تخر یب بر دارید اتفاقا دکتر طالبی پور از مدیر ان خوشفکر وبا کلاس استان می باشد وخیلی خوب عمل کر ده
Iran, Islamic Republic of
جوک قشنگی بود لطفا از طرف کارمندان و ارباب رجوع ها ارزیابی کنید ...
محبی
نتیجه عملکرد مدیر کل کار سختی نیست
از چند مراجعه کننده فعال نظر سنجی کنید مشخص میشه
اینکه به نمایندگان و سیاسیون باج نمیده حرف مبهمی است
خصوصیت مدیری که به بالاتر از خودش باج نمیده مختص مدیری است که اینقدرکار مثبت کرده که احتیاجی به باج دادن ندارد
که ایشون اصلأ این‌جوری نیست
United Kingdom
دیدگاه حراستی در اداره ای تخصصی مثل گردشگری یعنی فاتحه مع الصلوات
که همین هم شده
تشت رسوایی
Iran, Islamic Republic of
کبنا؟
هرکی هرچی مطلب می زنه می نویسی؟
در عدم تخصص و عدم کارایی مدیر میراث فرهنگی ذره ای شک ندارم. اما
نویسنده این مطلب در سالهای گذشته با انواع فاکتور های جعلی همین اعتبارات را بالا می کشید !
امسال هم قصد داشت با سفر رفتن خودش و چند تا دوستش باز با فاکتور سازی اعتبار را بالا بکشه! که جلوش را گرفتن!
زیاد جدی مگیر! چون یه چندسالی در حراست کار کرده! مردم و مدیران و کارمندان ازش می ترسن!
شهروند
Iran, Islamic Republic of
اشکال ایشون اینه معامله گر نیست مثل خیلی از مدیران
درود بر شرفش که 4 سال این استان در اشغال بود، حتی ارزش براش قائل نبود که جواب پیامش رو هم بده
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1