تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۰
کد مطلب : ۴۷۴۸۴۰
اسرائیل کاملا در برابر چنین حملاتی به حمایت خارجی وابسته است

۶ نکته در مورد پاسخ نظامی ایران به تل آویو

۰
۶ نکته در مورد پاسخ نظامی ایران به تل آویو
کبنا ؛حمله پهپادی سپاه پاسداران ایران اسلامی به اسرائیل بازتاب گسترده‌ای در دنیا داشت.
روزنامه نگار مشهور اسرائیلی نوشت: ما برای دفاع در برابر چنین حملاتی کاملاً به حمایت خارجی وابسته هستیم. نرخ رهگیری قابل توجه است، اما تعداد ناشناخته موشک های بالستیکی که اصابت کرده اند (برخی می گویند ۱۵ عدد) اگر دفعه بعد به مکان های مناسب اصابت کنند، می توانند آسیب زیادی وارد کنند.


آسف رونل، روزنامه نگار مشهور اسرائیلی و نویسنده سابق هاآرتص در صفحه‌ی توییتری خود به بررسی پاسخ نظامی ایران به تل آویو پرداخت. 
رونل نوشت: 
۱. آن‌ها از ارتش ما نمی‌ترسند و تحت تأثیر هشدار‌های جوبایدن قرار نگرفتند.
۲. ما برای دفاع در برابر چنین حملاتی کاملاً به حمایت خارجی وابسته هستیم. 
۳. نرخ رهگیری قابل توجه است، اما تعداد ناشناخته موشک‌های بالستیکی که اصابت کرده اند (برخی می‌گویند ۱۵ عدد) اگر دفعه بعد به مکان‌های مناسب اصابت کنند، می‌توانند آسیب زیادی وارد کنند.
 ۴. کمک‌های بین المللی که دریافت کردیم از روی مهربانی یا به خاطر اینکه آن‌ها ما را دوست دارند یا از ایران بیزارند، انجام نشده است. آن‌ها این کار را برای جلوگیری از یک جنگ منطقه‌ای همه جانبه انجام دادند.
 ۵. حمله ایران نیز به نظر می‌رسید که برای پاسخ دادن تنظیم شده باشد، طوری که منجر به جنگ منطقه‌ای نشود.
 ۶. اکنون سؤالات این است: آیا نتانیاهو و ارتش ما خواهان جنگ منطقه‌ای هستند و اگر بایدن بخواهند می‌توانند آن‌ها را متوقف کنند؟
   
اسرائیل: به دنبال تشدید تنش با ایران نیستیم
اسرائیل: به دنبال تشدید تنش با ایران نیستیم
یک مقام دولت آمریکا یکشنبه شب گفت، اسرائیل به اطلاع واشنگتن رسانده که به دنبال تشدید تنش با ایران نیست.
اسرائیل به آمریکا اعلام کرده که به دنبال تشدید تنش قابل توجه با ایران نیست.
به گزارش فارس، یک مقام دولت آمریکا یکشنبه شب به وقت تهران با بیان این موضوع گفت: «جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به وضوح به نخست وزیر اسرائیل گفته است که باید به دقت در مورد خطرات تشدید تنش تفکر شود.»
در تحولی دیگر، به دنبال پاسخ اخیر ایران به حمله تروریستی رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی در دمشق، سران گروه «جی-۷» یکشنبه شب بیانیه ضد ایرانی صادر کردند.
سران گروه هفت پس از یک تماس ویدیویی اعلام کردند: «ما حمله مستقیم و بی‌سابقه ایران به اسرائیل را به صراحت محکوم می‌کنیم. ایران صد‌ها پهپاد و موشک به سمت اسرائیل شلیک کرد.»
در همین راستا سی ان ان به نقل از مقامات اسرائیلی گفت: جلسه کابینه جنگ اسرائیل بدون تصمیم گیری در مورد نحوه واکنش به حمله ایران پایان یافت.
به دنبال حمله تروریستی اخیر اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق و شهادت چند تن از شهروندان ایرانی، ایران اعلام کرده بود که به این اقدام تل آویو پاسخ خواهد داد.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نخستین ساعت بامداد امروز (یکشنبه ۲۶ فروردین ماه) اعلام کرد که دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان بخشی از تنبیه آن رژیم نامشروع و جنایتکار طی عملیات «وعده صادق» با رمز مقدس «یا رسول الله (ص)» با موفقیت اهدافی را در سرزمین‌های اشغالی با ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار دادند.

[آمریکا می‌گوید]در شرایطی که در مقابل ایران از خود دفاع می‌کنید، کاملاً در کنار شما هستیم، اما پاسخ به حمله تهران موضع تهاجمی محسوب می‌شود / حمایت از اسرائیل در غزه هرگز خطر وارد کردن واشنگتن به جنگ را نداشت، اما حمایت از نتانیاهو در تهاجم علیه ایران یک پیشنهاد متفاوت است

ولی نصر، مشاور سابق اوباما در تفسیر خود از  تماس تلفنی بایدن و نتانیاهو نوشت:  [آمریکا می‌گوید] در شرایطی که در مقابل ایران از خود دفاع می کنید، کاملاً در کنار شما هستیم، اما اگر در موضع حمله باشید از شما حمایت نمی‌کنیم.
وی گفت:  تماس تلفنی بایدن با «بی بی»[نتانیاهو] را می توان اینگونه تفسیر کرد که [آمریکا می‌گوید] در شرایطی که در مقابل ایران از خود دفاع می کنید، کاملاً در کنار شما هستیم، اما اگر در موضع حمله باشید از شما حمایت نمی‌کنیم. پاسخ به حمله ایران نیز موضع تهاجمی محسوب می‌شود. 
 مشاور سابق اوباما افزود: حمایت از اسرائیل در غزه هرگز خطر وارد کردن آمریکا به جنگ را نداشت، حمایت از نتانیاهو در تهاجم علیه ایران این ریسک را دارد و این یک پیشنهاد کاملاً متفاوت برای آمریکا است.

رضا نصری: اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل «پاسخ» بود، نه «حمله»/ می‌خواهند ایران را مقصر این درگیری جلوه دهند
رضا نصری تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل درباره حمله پهپادی و موشکی شب گذشته گفت: پاسخ شب گذشته ایران به منظور پیشگیری از حملات آینده اسرائیل صورت گرفت.
تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل درباره حمله پهپادی و موشکی شب گذشته گفت: پاسخ شب گذشته ایران به منظور پیشگیری از حملات آینده اسرائیل صورت گرفت.
رضا نصری تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل در پاسخ به این سوال که ایران اقدام نظامی خود علیه اسرائیل را در پاسخ به حملات دو هفته گذشته به کنسولگری ایران در سوریه انجام داد به نظر شما دامنه تنش تا کجا ادامه خواهد داشت، گفت: پاسخ ایران به منظور پیشگیری از حملات آینده اسرائیل صورت گرفته است. در واقع، اقدام ایران یک «پاسخ» است - و نه یک «حمله» آنطور که رسانه‌های مغرض می‌گویند - و مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد کاملآ موجه می‌شود. تاکنون اسرائیل بدون اینکه با ایران در جنگ باشد، چندین بار به منافع و مواضع ایران در سوریه و لبنان و حتی در خاک ایران حمله کرده و اقدام ایران واکنشی به این حملات است.
وی افزود: اینکه دامنه حملات تا کجا ادامه خواهد داشت هنوز مشخص نیست و بستگی به واکنش اسرائیل و حامیان آن دارد.
نصری در پاسخ به این سوال که به نظر شما واکنش اسرائیل به اقدام ایران چه خواهد بود، گفت: کیفیت پاسخ اسرائیل بستگی به این دارد که چقدر از این پاسخ نظامی ایران صدمه ببیند، چقدر تلفات داشته باشد و چه میزان و چه نوع حمایتی از جانب آمریکا کسب کند.
وی در پاسخ به این سوال که وضعیت شکل گرفته به چه صورتی است و آیا بعد از حمله ایران شاهد آتش‌بس خواهیم بود، گفت: معتقدم لازم است بحث «آتش‌بس» به عنوان یک موضوع محوری در درگیری اخیر مطرح شود. طرح بحث آتش‌بس مستعد است که حمایت مردم و افکار عمومی منطقه و همچنین افکار عمومی در سایر کشورهای جهان - را جلب کند و این اتهام واهی که ایران یک عنصر «بی‌ثبات‌کننده» در منطقه است را خنثی سازد.
وی افزود: ضمن اینکه قطعاً دستگاه تبلیغاتی اسرائیل و آمریکا تلاش خواهند کرد ایران را مقصر این درگیری جلوه دهند و از این رو بسیار مهم است ایران تمام اقدامات خود را در چارچوب حقوق بین‌الملل برای توجیه و تشریح این اتفاق به کار گیرد و نشان دهد واکنش «متناسب و ضروری» آن در راستای اجرای حق «دفاع مشروع» بوده است.
عملیات نظامی مشروع ایران علیه اسرائیل مطابق با قوانین بین‌المللی انجام شد
سفیر سفیر جمهوری اسلامی ایران در نروژ گفت: عملیات نظامی مشروع جمهوری اسلامی ایران علیه اسرائیل مطابق با قوانین بین المللی برای دفاع از خود در مقابل اقدامات تروریستی رژیم اسرائیل انجام شد.
علیرضا یوسفی سفیر جمهوری اسلامی ایران در نروژ و ایسلند در پیامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: عملیات نظامی مشروع ایران علیه اسرائیل مطابق با قوانین بین المللی برای احقاق حق قانونی دفاع از خود در مقابل اقدامات تروریستی رژیم اسرائیل انجام شد. این عملیات با استناد به ماده ۵۱ منشور سازمان ملل در پی یک دوره ۱۳روزه که با انفعال و سکوت شورای امنیت همراه با ناکامی در محکومیت تجاوزات رژیم اسرائیل همراه بود، رخ داد.
وی ادامه داد: محکومیت سریع برخی کشورها از اعمال حق مشروع ایران نشان دهنده تغییر نقش‌هاست و قربانی را با مجرم برابر می‌کند.
هفت نکته در خصوص تنبیه قاطعانه صهیونیست‌ها
هفت نکته قابل تامل در خصوص اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران جهت تنبیه رژیم متجاوز صهیونیستی وجود دارد که توجه به آنها می‌تواند زوایای پیدا و پنهان عملیات بزرگ صورت گرفته از سوی ایران را بهتر به نمایش بگذارد.
 دقایق پایانی روز شنبه خبر آغاز عملیات جمهوری اسلامی ایران جهت تنبیه رژیم متجاوز صهیونیستی در صدر رسانه‌ها قرار گرفت. خبری که توجه همه دنیا را به خود جلب کرد. در همین خصوص توجه به برخی نکات می‌تواند ابعاد و اهمیت این اقدام را به شکل بهتری روشن نماید.
یکم؛ این اولین رودررویی آشکار ایران و رژیم جعلی صهیونیستی بوده و از همین جهت ارزش تاریخی بالایی دارد. حملات موثر به عمق خاک سرزمین های اشغالی از سال ۱۹۶۷ آرزوی محقق ناشده کشورهای اسلامی بوده که اکنون مهد مقاومت اسلامی منطقه آن را به واقعیت تبدیل کرد. برای اولین بار پرنده‌های نظامی ایران بر فراز مسجدالاقصی دشمنان این مکان مقدس را مورد حمله قرار دادند.
دوم؛ این حمله در پی حمله ۱۳ فروردین رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت کشورمان انجام شد وعده صادق جمهوری اسلامی ایران در تنبیه متجاوز را به نمایش گذاشت.
بنیامین نتانیاهو تلاش داشت تا با حمله به ساختمان دیپلماتیک ایران از زیر فشار شکست سنگین خود در غزه فرار کرده و افکار عمومی چندپاره جامعه صهیونیستی را به پیروزی‌های نمایشی جلب کند، اما تنبیه قاطعانه رژیم صهیونیستی دست کابینه افراطی نتانیاهو را از این دستاوردسازی‌ تهی کرد.
سوم؛ حمله جمهوری اسلامی ایران به عنوان دومین حمله راهبردی به رژیم پس از عملیات هفت اکتبر تلقی می‌شود. اگر عملیات طوفان‌الاقصی به محبوبیت مضاعف گروه‌های مقاومت فلسطینی ختم شد عملیات وعده صادق جمهوری اسلامی ایران به گسترش بدنه مردمی ایران در منطقه کمک شایانی خواهد کرد. در حوزه راهبردی نیز هر دو عملیات حیثیت و هیمنه ساختگی رژیم را از بین برد.
چهارم؛ عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حالی انجام شد که پیش از انجام آن رسانه‌های جهانی از قریب الوقوع بودن آن گزارش می‌دادند. آماده باش حداکثری رژیم صهیونیستی و حمایت‌های سیاسی، دیپلماتیک، اطلاعاتی و نظامی آمریکا و دیگر کشورهای دوست رژیم، این گمانه را ایجاد کرده بود که اقدام نظامی ایران توسط سامانه‌های این رژیم و متحدانش خنثی شود. اما علی رغم انتظار صهیونیست‌ها برای مقابله با سلاح‌های ایران تصاویر زیادی از برخورد برق آسای پهپادها و موشک‌های کشورمان به اهداف نظامی تعیین شده و شکست سیستم‌های دفاعی آمریکا و انگلیس گزارش می‌دهد. گستردگی عملیات انجام شده، دقت و نقطه‌زنی آنها، صهیونیست‌ها را با شوک و غافلگیری مواجه کرد.
پنجم؛ اقدام تنبیهی صورت گرفته از مبدا ایران به مقصد سرزمین‌های اشغالی با گستردگی جغرافیایی در هر دو منطقه همراه بود که به خوبی گویای آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران برای هر شرایطی بوده است.
ششم؛ اطلاعیه زودهنگام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از آغاز عملیات ترکیبی علیه اسرائیل، ساعت‌ها پیش از رسیدن موشک‌ها و پهپادها به سمت سرزمین‌های اشغالی، سطح آمادگی، اعتماد به نفس و اطمینان از موفقیت‌آمیز بودن تنبیه و استحکام ساخت درونی کشور را نشان می‌دهد.
هفتم؛ استفاده از صدها موشک و پهپاد در عملیات اخیر و سنگینی آتش تنبیه، احتمالا مقامات رژیم صهیونیستی را به این درک خواهد رساند که هر گونه واکنش و پاسخ به تهران می‌تواند زمینه را برای ضربات مهلک‌تر ایران به اسرائیل فراهم آورد.
شواهد اولیه و اخبار رسانه‌های غربی که از عدم پشتیبانی بایدن از رژیم صهیونیستی در صورت اقدام تجاوزکارانه این رژیم علیه جمهوری اسلامی ایران حکایت دارد که در صورت صحت نشان از فهم این مهم توسط اصلی‌ترین حامی رژیم صهیونیستی دارد. اکنون مقامات رژیم باید تصمیم بگیرند که قصد دارند به استقبال نابودی پیش از روز موعود بروند یا با پذیرش تاوان جنایت حمله به کنسولگری ایران، در سیاست‌های غیرعاقلانه خود تجدید نظر خواهند کرد.
نیویورک تایمز: ایران ۳۳۱ پهپاد و موشک به سمت اسرائیل شلیک کرد؛ ۱۸۵ پهپاد، ۳۶ موشک کروز و ۱۱۰ موشک زمین به زمین
مقامات اسرائیلی در گفتگو با روزنامه نیویورک تایمز مدعی شدند که ایران در حملات امروز خود ۳۳۱ پهپاد، موشک کروز و موشک زمین به زمین استفاده کرده است. روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات اسرائیلی مدعی شد: ایران ۱۸۵ پهپاد، ۳۶ موشک کروز و ۱۱۰ موشک زمین به زمین به سمت اسرائیل شلیک کرده است.
فارس: مقامات اسرائیلی در گفتگو با روزنامه نیویورک تایمز مدعی شدند که ایران در حملات امروز خود ۳۳۱ پهپاد، موشک کروز و موشک زمین به زمین استفاده کرده است.
روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات اسرائیلی مدعی شد: ایران ۱۸۵ پهپاد، ۳۶ موشک کروز و ۱۱۰ موشک زمین به زمین به سمت اسرائیل شلیک کرده است.
مقامات اسرائیلی همچنین مدعی شدند که عمده پهپاد‌ها و موشک‌ها از خاک ایران و تعداد معدودی نیز از خاک عراق و یمن شلیک شده‌اند.
در این میان نشریه اکونومیست در واکنش به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به رژیم اسرائیل، نوشت که مقامات امنیتی این رژیم انتظار این پاسخ را نداشتند.
این نشریه نوشت: «پس از حمله دمشق، مقامات امنیتی اسرائیل معتقد بودند که ایران مقابله به مثل نخواهد کرد و اکنون به نظر می‌رسد که این ارزیابی اشتباه بوده است».
ساعتی پیش نیز رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گفت: حمله‌ای که ایران آغاز کرده، بزرگتر از سطح پیش بینی ما است.

عملیات سپاه پاسداران علیه اسرائیل با مجوز کدام نهاد صورت گرفت؟
عملیات سپاه پاسداران علیه اسرائیل با مجوز کدام نهاد صورت گرفت؟
«این عملیات با مصوبه شورایعالی امنیت ملی و زیر نظر ستاد کل نیرو‌های مسلح و با حمایت و همراهی غیورمردان ارتش جمهوری اسلامی و پشتیبانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح انجام پذیرفت.»
در بخشی از اطلاعیه شماره ۱ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، درباره عملیات «وعده صادق» با رمز مقدس «یا رسول الله» علیه اهداف نظامی اسرائیل آمده است: این عملیات با مصوبه شورایعالی امنیت ملی و زیر نظر ستاد کل نیرو‌های مسلح و با حمایت و همراهی غیورمردان ارتش جمهوری اسلامی و پشتیبانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح انجام پذیرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
فایل های مرتبط
1