تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۰
کد مطلب : ۴۷۴۷۵۰
کبنا گزارش میدهد
اتوبوس یاسوج در مسیر قشم کاملاً در آتش سوخت / رئیس انجمن صنفی شرکتهای مسافربری: ناوگان اتوبوسرانی کهگیلویه و بویراحمد فرسوده است / علت آتشسوزی نقص فنی بود /کرایهها صرفه اقتصادی برای سرمایهگذاری ندارد / مالکان 20 اتوبوس مسافربری استان را فروختند و کامیون باری خریداری کردند
۳
کبنا ؛اتوبوس یاسوج که به سمت قشم در حال حرکت بود، در شهر دالکی دشتستان دچار آتشسوزی شد. شهردار دالکی در این خصوص به خبرنگاران گفت: آتش گرفتن اتوبوس در دالکی دشتستان خوشبختانه تلفات جانی نداشت.
حسین رضوانی افزود: یک دستگاه اتوبوس که از مبدا یاسوج به سمت قشم درحال حرکت بود ساعت ۲۰ چهارشنبه شب درشهر دالکی دشتستان دچار آتش سوزی شد.
وی اضافه کرد: در این حادثه باتوجه به حجم بالای آتش سوزی علاوه بر ماشین آتش نشان دالکی از شهر وحدتیه و برازجان هم دودستگاه آتش نشانی به محل اعزام و موفق شدند آتش سوزی را مهار کنند.
وی گفت: موتور اتوبوس آتش گرفت.
ناوگان اتوبوسرانی کهگیلویه و بویراحمد فرسوده است
رئیس انجمن صنفی شرکتهای مسافربری کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه گفت: ناوگان اتوبوسرانی در استان فرسوده است و 60 اتوبوس مسافربری بین شهری در استان نیز عمری بالای 10 سال دارند که نیازمند نوسازی است.
سید سپهدار چراغی اظهار کرد: بیشتر مدل اتوبوسهای مسافربری استان مربوط بهپیش از سال 1395 است و اگر چه نسبت به میانگین کشوری وضعیت بهتری داریم؛ اما مطابق با استانداردها و عمر مفید ناوگان عمومی لازم است همه اتوبوسهای استان را نوسازی کنیم.
چراغی ادامه داد: از سال 1397 تاکنون اتوبوسی جدیدی به ناوگان عمومی استان اضافه نشده و اتوبوسهای مسافربری فعال در استان و کشور تولیدی سالهای 1395 تا 1385 هستند.
وی گفت: اگرچه اتوبوسهای جدیدی از شرکت داخلی عرضه شده است؛ اما به دلیل مشکلات و افزایش قیمتها، سرمایهگذاران تمایلی برای خرید این نوع اتوبوسها با هزینههای جدید ندارند.
رئیس انجمن صنفی شرکتهای مسافربری علاوه بر هزینه استهلاک اتوبوسها وضعیت پایین کرایهها را ناچیز برشمرده و تأکید کرد: مجموع این کرایهها صرفه اقتصادی برای سرمایهگذاری ندارد که بخواهند در این بخش سرمایهگذاری کنند.
چراغی با اشاره به افزایش تورم، هزینههای بالای استهلاک و ناچیز بودن کرایهها گفت: در 2 سال گذشته مالکان بیش از 20 تا از اتوبوسهای مسافربری استان را فروختند و بجای آن کامیون باری خریداری کردند و بقیه اتوبوسداران در صدد فروش هستند.
وی قیمت اتوبوس مدل سال 1395 را حدود 13 میلیاردتومان برشمرد و کرایه حداکثری رفت و برگشت اتوبوس کمتر از 6 میلیون تومان است بنابراین با این وضعیت سرمایه گذاری تمایلی به سرمایه گذاری در این حوزه ندارد.
رئیس انجمن صنفی شرکتهای مسافربری گفت: اگرچه حدود 60 اتوبوس هم اکنون در تمامی خطوط ارتباطی استان فعال هستند اما علاوه بر نو شدن اتوبوسهای فعلی باز نیازمند 30 دستگاه جدید داریم.
آتشسوزی اتوبوس مسافربری یاسوج - بندرعباس تلفات و مصدومی در پی نداشت
چراغی علت آتشسوزی اتوبوس مسافربری یاسوج - بندرعباس (به مقصد قشم) در شب گذشته در شهر "دالکی" دشتستان استان بوشهر را نقص فنی دانست و اضافه کرد: زمان آتشگرفتن اتوبوس چهار مسافر آن برای استراحت پیاده شده بودند.
وی ادامه داد: صدماتی به مسافران وارد نشد و آنان را با دیگر وسیله نقلیه جابهجا کردند اگرچه این اتوبوس هیچگونه تلفات و مصدومی نداشت؛ اما این وسیله نقلیه شب گذشته به طور کامل در آتش سوخت.
حسین رضوانی افزود: یک دستگاه اتوبوس که از مبدا یاسوج به سمت قشم درحال حرکت بود ساعت ۲۰ چهارشنبه شب درشهر دالکی دشتستان دچار آتش سوزی شد.
وی اضافه کرد: در این حادثه باتوجه به حجم بالای آتش سوزی علاوه بر ماشین آتش نشان دالکی از شهر وحدتیه و برازجان هم دودستگاه آتش نشانی به محل اعزام و موفق شدند آتش سوزی را مهار کنند.
وی گفت: موتور اتوبوس آتش گرفت.
ناوگان اتوبوسرانی کهگیلویه و بویراحمد فرسوده است
رئیس انجمن صنفی شرکتهای مسافربری کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه گفت: ناوگان اتوبوسرانی در استان فرسوده است و 60 اتوبوس مسافربری بین شهری در استان نیز عمری بالای 10 سال دارند که نیازمند نوسازی است.
سید سپهدار چراغی اظهار کرد: بیشتر مدل اتوبوسهای مسافربری استان مربوط بهپیش از سال 1395 است و اگر چه نسبت به میانگین کشوری وضعیت بهتری داریم؛ اما مطابق با استانداردها و عمر مفید ناوگان عمومی لازم است همه اتوبوسهای استان را نوسازی کنیم.
چراغی ادامه داد: از سال 1397 تاکنون اتوبوسی جدیدی به ناوگان عمومی استان اضافه نشده و اتوبوسهای مسافربری فعال در استان و کشور تولیدی سالهای 1395 تا 1385 هستند.
وی گفت: اگرچه اتوبوسهای جدیدی از شرکت داخلی عرضه شده است؛ اما به دلیل مشکلات و افزایش قیمتها، سرمایهگذاران تمایلی برای خرید این نوع اتوبوسها با هزینههای جدید ندارند.
رئیس انجمن صنفی شرکتهای مسافربری علاوه بر هزینه استهلاک اتوبوسها وضعیت پایین کرایهها را ناچیز برشمرده و تأکید کرد: مجموع این کرایهها صرفه اقتصادی برای سرمایهگذاری ندارد که بخواهند در این بخش سرمایهگذاری کنند.
چراغی با اشاره به افزایش تورم، هزینههای بالای استهلاک و ناچیز بودن کرایهها گفت: در 2 سال گذشته مالکان بیش از 20 تا از اتوبوسهای مسافربری استان را فروختند و بجای آن کامیون باری خریداری کردند و بقیه اتوبوسداران در صدد فروش هستند.
وی قیمت اتوبوس مدل سال 1395 را حدود 13 میلیاردتومان برشمرد و کرایه حداکثری رفت و برگشت اتوبوس کمتر از 6 میلیون تومان است بنابراین با این وضعیت سرمایه گذاری تمایلی به سرمایه گذاری در این حوزه ندارد.
رئیس انجمن صنفی شرکتهای مسافربری گفت: اگرچه حدود 60 اتوبوس هم اکنون در تمامی خطوط ارتباطی استان فعال هستند اما علاوه بر نو شدن اتوبوسهای فعلی باز نیازمند 30 دستگاه جدید داریم.
آتشسوزی اتوبوس مسافربری یاسوج - بندرعباس تلفات و مصدومی در پی نداشت
چراغی علت آتشسوزی اتوبوس مسافربری یاسوج - بندرعباس (به مقصد قشم) در شب گذشته در شهر "دالکی" دشتستان استان بوشهر را نقص فنی دانست و اضافه کرد: زمان آتشگرفتن اتوبوس چهار مسافر آن برای استراحت پیاده شده بودند.
وی ادامه داد: صدماتی به مسافران وارد نشد و آنان را با دیگر وسیله نقلیه جابهجا کردند اگرچه این اتوبوس هیچگونه تلفات و مصدومی نداشت؛ اما این وسیله نقلیه شب گذشته به طور کامل در آتش سوخت.