تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۳
کد مطلب : ۴۷۴۴۷۸
کبنا گزارش میدهد
دفاع معاون عمرانی استانداری از ادارهکل راهداری کهگیلویه و بویراحمد بعد از حادثه خونین تنگ پیر زال / روستا: رفع نقطه حادثهخیز تنگ پیرزال در دستور کار است
۱
کبنا ؛معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: رفع نقطه حادثهخیز تنگ پیرزال در دستور کار راهداری و حمل و نقل جادهای استان است.
به گزارش روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، علی محمد روستا روز چهارشنبه در بازدید از محور چرام -سرفاریاب حدفاصل محدوده تنگ پیرزال که حجت الاسلام سید محمد موحد نماینده کهگیلویه بزرگ حضور داشت، به اقدامات پیشگیرانه در خصوص این نقطه حادثه خیز اشاره کرد و اظهار داشت: رفع این نقطه حادثه خیز در دو بخش کوتاه مدت (زودبازده) و بلندمدت (دیربازده) در دستور کار راهداری وحمل ونقل جادهای استان قرار دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: اینکه گفته میشود پروژه توسط راهداری رها شده کم لطفی است، فرمانداری و پلیس راه شهرستان چرام و ادارهکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص رفع این نقطه حادثهخیز پای کار هستند.
وی بیان کرد: این محدوده به علت توپوگرافی خاص کوهستانی و شیبهای تند همیشه مخاطرات زیادی ایجاد کرده است که جلوگیری از صدمات جانی ومالی برای کاربران جادهای با اصلاح معبر از دغدغههای مسئولان استان خصوصاً استاندار بوده است.
روستا تصریح کرد: نقطه حادثه خیز تنگ پیرزال در منطقه سرفاریاب شهرستان چرام را نه تنها رها نکردیم بلکه به صورت دقیق اقداماتی انجام شده و امروز هم در حال ترمیم و بهسازی هستیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با بیان اینکه بخشامانی ادارهکل راهداری و حمل و نقل جادهای اصلاحاتی به صورت زود بازده در شعاع مورد نظر با تشدید علائم هشدار دهنده انجام داده، گفت: قرنیز پل تخریب و مجدداً احداث شد، همچنین نصب بیس پلیت و گاردریل در سه مرحله انجام گرفت اما توسط وسائط نقلیه عبوری مجدداً آسیب دید.
روستا با اشاره به اینکه لکهگیری و روکش آسفالت محور بارها انجام شده است، گفت: خط کشی معبر جهت پیک شب و هدایت رانندگان و مسافران انجام شد اما با وجود نصب تابلوی محدودیت سرعت و توپوگرافی سخت محدوده، عدم توجه رانندگان به سرعت مطمئنه از علتهای مؤثر در به وجود آمدن حوادث رانندگی است.
وی به اصلاحات دیربازده در این معبر اشاره کرد و گفت: با پیگیریهای استاندار نامهای در تاریخ پانزدهم بهمن ماه سال گذشته به حوزه دفتر نگهداری علائم، تجهیزات وتوسعه ایمنی سازمان حمل و نقل و راهداری کشور جهت تأمین اعتبار و صدور مجوز برگزاری مناقصه ارسال شد.
روستا اظهار داشت: با حضور مهندسین مشاور طرح، معاونین ومهندس عالی پروژه جلسهای تشکیل و تمام طرحهای پیشنهادی پایش شدند و نهایتاً با تصویب تغییر واریانت این مقطعه حادثه خیز به تأیید اعضا رسید و عملاً پلهای موجود از معبر حذف شدند.
وی با بیان اینکه به علت حساسیت موضوع نقطه حادثه خیز جزء طرحهای پیشنهادی سفر ریاست جمهور به استان قرار گرفت، گفت: برآورد اولیه برای رفع این نقطه حادثه خیز بالغ بر ۶میلیارد تومان است که جهت برگزاری مناقصه واخذ پیمانکار آماده و تحویل اداره پیمان ورسیدگی قرار گرفت.
معاون استاندار با بیان اینکه اقدامات فوق به همراه نقشه و پروفیلهای طولی وعرضی و رعایت ضریب ایمنی بالا در دست اقدام است، خاطرنشان کرد: مسئولان در جادههایی که دارای نقطه مستعد حادثه است با حساسیت ورود و تا نهایی شدن واخذ پیمانکار از طریق راهداری اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.
به گزارش روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، علی محمد روستا روز چهارشنبه در بازدید از محور چرام -سرفاریاب حدفاصل محدوده تنگ پیرزال که حجت الاسلام سید محمد موحد نماینده کهگیلویه بزرگ حضور داشت، به اقدامات پیشگیرانه در خصوص این نقطه حادثه خیز اشاره کرد و اظهار داشت: رفع این نقطه حادثه خیز در دو بخش کوتاه مدت (زودبازده) و بلندمدت (دیربازده) در دستور کار راهداری وحمل ونقل جادهای استان قرار دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: اینکه گفته میشود پروژه توسط راهداری رها شده کم لطفی است، فرمانداری و پلیس راه شهرستان چرام و ادارهکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص رفع این نقطه حادثهخیز پای کار هستند.
وی بیان کرد: این محدوده به علت توپوگرافی خاص کوهستانی و شیبهای تند همیشه مخاطرات زیادی ایجاد کرده است که جلوگیری از صدمات جانی ومالی برای کاربران جادهای با اصلاح معبر از دغدغههای مسئولان استان خصوصاً استاندار بوده است.
روستا تصریح کرد: نقطه حادثه خیز تنگ پیرزال در منطقه سرفاریاب شهرستان چرام را نه تنها رها نکردیم بلکه به صورت دقیق اقداماتی انجام شده و امروز هم در حال ترمیم و بهسازی هستیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با بیان اینکه بخشامانی ادارهکل راهداری و حمل و نقل جادهای اصلاحاتی به صورت زود بازده در شعاع مورد نظر با تشدید علائم هشدار دهنده انجام داده، گفت: قرنیز پل تخریب و مجدداً احداث شد، همچنین نصب بیس پلیت و گاردریل در سه مرحله انجام گرفت اما توسط وسائط نقلیه عبوری مجدداً آسیب دید.
روستا با اشاره به اینکه لکهگیری و روکش آسفالت محور بارها انجام شده است، گفت: خط کشی معبر جهت پیک شب و هدایت رانندگان و مسافران انجام شد اما با وجود نصب تابلوی محدودیت سرعت و توپوگرافی سخت محدوده، عدم توجه رانندگان به سرعت مطمئنه از علتهای مؤثر در به وجود آمدن حوادث رانندگی است.
وی به اصلاحات دیربازده در این معبر اشاره کرد و گفت: با پیگیریهای استاندار نامهای در تاریخ پانزدهم بهمن ماه سال گذشته به حوزه دفتر نگهداری علائم، تجهیزات وتوسعه ایمنی سازمان حمل و نقل و راهداری کشور جهت تأمین اعتبار و صدور مجوز برگزاری مناقصه ارسال شد.
روستا اظهار داشت: با حضور مهندسین مشاور طرح، معاونین ومهندس عالی پروژه جلسهای تشکیل و تمام طرحهای پیشنهادی پایش شدند و نهایتاً با تصویب تغییر واریانت این مقطعه حادثه خیز به تأیید اعضا رسید و عملاً پلهای موجود از معبر حذف شدند.
وی با بیان اینکه به علت حساسیت موضوع نقطه حادثه خیز جزء طرحهای پیشنهادی سفر ریاست جمهور به استان قرار گرفت، گفت: برآورد اولیه برای رفع این نقطه حادثه خیز بالغ بر ۶میلیارد تومان است که جهت برگزاری مناقصه واخذ پیمانکار آماده و تحویل اداره پیمان ورسیدگی قرار گرفت.
معاون استاندار با بیان اینکه اقدامات فوق به همراه نقشه و پروفیلهای طولی وعرضی و رعایت ضریب ایمنی بالا در دست اقدام است، خاطرنشان کرد: مسئولان در جادههایی که دارای نقطه مستعد حادثه است با حساسیت ورود و تا نهایی شدن واخذ پیمانکار از طریق راهداری اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.