کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

خبر خوش و پالایشگاهی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای دهدشتی‌‌ها

14 فروردين 1403 ساعت 13:25

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مینی پالایشگاه دهدشت تمامی مجوز‌های لازم را اخذ کرده است و به زودی کلنگ زنی می‌شود.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مینی پالایشگاه دهدشت تمامی مجوز‌های لازم را اخذ کرده است و به زودی کلنگ زنی می‌شود.
سید علی احمدزاده اظهار کرد: مینی پالایشگاه دهدشت هم اینک در حال تجهیز کارگاه است و برای کلنگ زنی رسمی آماده می‌شود.
وی افزود: احداث مینی پالایشگاه در نزدیکی شهر ذهذشت با ظرفیت تولید روزانه ۱۰ هزار بشکه بنزین از طرح‌های مهم اقتصادی و اشتغالزایی است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: هنگام ساخت این پالایشگاه افزون بر 500 نفر شغل در منطقه محروم کهگیلویه ایجاد می‌شود.
احمدزاده تأکید کرد: گردش مالی، ارتقای درآمد و رونق و توسعه اقتصادی از پیامد‌های اجرای این طرح است.



به گزارش کبنا، موقعیت ویژه کهگیلویه و بویراحمد، زمینه توسعه صنایع پتروشیمی را فراهم کرده به گونه‌ای که این استان دومین تولید‌کننده نفت کشور پس از خوزستان است و بالای ۹۰ درصد نفت کشور در خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر تولید می‌شود.
نقش مهم صنایع نفت، گاز و پتروشیمی کهگیلویه و بویراحمد در راستای شکوفایی اقتصادی کشور، توسعه پایدار، توسعه صنایع پایین دستی، صادرات غیرنفتی، ایجاد ارزش افزوده و اشتغال آفرینی بر کسی پوشیده نیست و در دولت سیزدهم توسعه این صنایع شتاب چشمگیری یافته است.
شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد در دهه‌های گذشته با محرومیت و توسعه نیافتگی عجین بوده است و جوانان تحصیلکرده بسیار اما بیکار دارد و درپی توسعه و محرومیت زدایی از این منطقه ساخت طرح‌های مهمی در این شهرستان در دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفته است.
این خطه پرظرفیت اگرچه در طول دولت‌های مختلف و به برکت انقلاب و نظام پیشرفت‌های چشمگیری داشته و خدمات و طرح‌های زیربنایی و زیرساختی فراوانی در حوزه‌های مختلف داشته اما راه‌های نرفته زیادی نیز دارد که اقدامات‌امید بخش دولت سیزدهم در ۲ سال اخیر برای رفع تنگنا‌ها و جبران محرومیت‌های تاریخی این منطقه‌امید را در دل مردم این دیار زنده کرده است.
کهگیلویه وبویراحمد در بسیاری از شاخص‌های توسعه در ردیف آخر قرار دارد و اجرای این طرح‌ها، برای زدودن غبار محرومیت از چهره‌ی این استان برخوردار اما توسعه نیافته ضروری است.


کد مطلب: 474426

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/474426/خبر-خوش-پالایشگاهی-استاندار-کهگیلویه-بویراحمد-دهدشتی-ها

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1