تاریخ انتشار
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۵
کد مطلب : ۴۷۴۳۲۷
در خطبه‌های نماز جمعه کبگیان مطرح شد

امام‌جمعه کبگیان: مقصر طغیان رودخانه و تخریب زیرساخت‌ها خود مردم هستند

۳
امام‌جمعه کبگیان: مقصر طغیان رودخانه و تخریب زیرساخت‌ها خود مردم هستند
کبنا ؛امام جمعه کبگیان گفت: وقتی حریم بستر رودخانه تملک بشود رودخانه با طغیان‌های فصلی راه عبورش را پیدا می‌کند وقطعاََ مسیر‌های تملکی را سر راهش باخود خواهد برد و دراین زمینه مقصر اصلی رودخانه نیست بلکه خود ما هستیم و اینجور معارضات دلیلی بر جلوگیری خدمت به مردم ندارد.  
به گزارش کبنا از چیتاب، حجت الاسلام سید فرج الله پژمان امام جمعه کبگیان در خطبه‌های (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) نماز عبادی سیاسی جمعه چیتاب ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه، با اشاره به صفات مؤمن، حزن اندوه در امور اخروی و پشت پا زدن به امورات دنیوی را از خصیصهٔ بارز فرد مؤمن برشمرد و گفت: کسیکه در نهایت حسادت نداشتن مسئول اعمال وکردار خودش باشد و باپرهیز از خُدعه، طماع نبوده و با پشت پا زدن به مال ومنال دنیا برای آخرت دلواپس باشد و اندوه نداشته باشد می‌توان گفت مؤمن است.
این خطیب جمعه در فراز دوم از خطبه‌های این هفته ضمن توصیه به حضور وبهره بردن از شب‌های قدر و تسلیت فرا رسیدن شب ضربت خوردن حضرت علی (ع) حقانیت را بر محور علی دانست و گفت؛ قطع به یقین، مُؤمن أَمیراَلمُؤمنین است و کافر کسی است که مقابلش می‌ایستد.
وی برتری آن امام همام را پیشوا بودن بر همگان برشمرد و تصریح کرد: کسیکه در قیامت ساقی حوض کوثری است که فیلتر عبور انسان‌ها از بلیعه جنت و دوزخ است قطعاً در محشر آنانکه به هر نحوی در حقش ظلمی کرده‌اند بازخواست خواهد کرد.  
امام جمعه کبگیان در ادامه فراز دوم از خطبه‌های این هفته با اشاره به متقارن شدن سیزده بدر با روز شهادت امام علی (ع) روز ۲۱ ماه رمضان را خاصه در میان قوم لر یک روز ویژه برشمرد و گفت: سیزده بدر که حسابش جداست و هر عزیزی به دل طبیعت می‌رود باید عین خانه خود از آن مراقبت کند اما امسال که متقارن با بیست یکم رمضان شده از قدیم الایام میان آبا واجدادمان و فی الحال خودمان رسم هست که ۲۱ رمضان آنقدر حساس و مهم هست که حتی از بیرون زدن خانه خودداری می‌کنیم.  
وی ادامه داد: سیزده بدر امسال گرچه اجباری نیست، اما عزیرانی که شرایط روزه ندارند و به دل طبیعت ‌می‌روند علاوه بر مراقبت از طبیعت مواظب باشند حریم و‌شان شهادت را نیز رعایت کنند.  
سید فرج الله پژمان در پایان خطبه‌های این هفته با اشاره به بارندگی‌های اخیر و خسارات برجای مانده به مسأله قطعی آب شرب شهر چیتاب و روستا‌های صالحان، دهنو و لیشکان اشاره کرد و گفت: الحمدالله در فراسوی ناامیدی مردم بارش رحمت الهی همه جا را سیراب کرد، لکن هر بارش سیل آسایی قطعاً تبعات مخربی هم برجای می‌گزارد.  
وی با اذعان به نغز حریم بستر رودخانه توسط مردم نیز خاطرنشان کرد: وقتی حریم بستر رودخانه تملک بشود رودخانه با طغیان‌های فصلی راه عبورش را پیدا می‌کند وقطعاََ مسیر‌های تملکی را سر راهش باخود خواهد برد و دراین زمینه مقصر اصلی رودخانه نیست بلکه خود ما هستیم و اینجور معارضات دلیلی بر جلوگیری خدمت به مردم ندارد.  
خطیب جمعه چیتاب با اشاره به قطعی آب شرب شهر چیتاب و حومه نیز خاطرنشان کرد: بزرگواران اولاً از آنجائیکه هجم خسارت در طغیان عظیم رود بالا بوده و مدیریت بحران در جای جای استان و شهرستان درگیر است نباید توقع حل فوری مشکل را داشت، لکن در این وانفسا علاوه بر تلاش وهمراهیِ مدیریت بحران، و مدیرکل محترم آبفای استان وهیئت همراه، جادارد تشکر ویژه‌ای از سردار جهادی و همیشه در صحنه استان جناب دکتر حکمتیان فرماندهی تیپ ۴۸ فتح استان داشته باشیم که علیرغم اینکه همگام با مدیریت بحران در جای جای استان درگیر بحران بودند ولی بازهم در همه اوقات، در حد توان با ارسال وسایط نقلیه ( بولدوزر، بیل مکانیکی و.... ) و امروز هم با حضور میدانی خود کمک بزرگی به ادامه سیر تعویض و جانمائی خط اصلی لوله آب شرب شهر چیتاب و حومه داشتند و قطعا‌ایشان مصداق نیروی جهادی همراه و همگام با مردم در خط مقدم خدمت در کلام رهبری هستند.
وی ضمن تشکر از ستاد بحران مدیرکل آبفا و اکیپ همراه، فرماندار و اداره راهداری شهرستان بویراحمد از صبوری مردم تشکر کرد و گفت: حجم زیاد آب و خسارت وارده به شاه لوله اصلی آب شرب که از زیر رودخانه خروشان کبگیان می‌گذرد از صبر وامتنان و همکاری مردم در کنار پیگیری و تلاش شبانه روزی جناب محسنی بخشدار پرتلاش، مدیر زحمتکش آبفای بخش (جناب دانشگر)، شهرداری وشورای شهرچیتاب، مردم ولایتمدار صالحان دهنو و چیتاب، آقایِ پیشاهنگ راننده بولدوزور، آقای نیکفر اکیپ جوشکار و نصاب اداره آبفای استان و شهرستان و دیگر عزیزانی که نهایت همکاری را داشته سپاسگزاریم و ان‌شاءالله اگر مشکلی (معارضی) پیش نیاید تا‌امشب این مشکل هم حل بشود.


-------------------------------
خبرنگار: اسماعیل رسام
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1