تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۲
کد مطلب : ۴۷۴۱۷۴
سخنگوی وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان دولت سرپرست افغانستان:

ما از جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم که برای مدتی دیگر حضور مهاجرین افغان را تحمل بکند

۱
۰
طالبان: ما از جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم که برای مدتی دیگر حضور مهاجرین افغان را تحمل بکند
کبنا ؛سخنگوی وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان دولت سرپرست افغانستان، از میزبانی مهاجرین افغان، توسط جمهوری اسلامی ایران به نیکی یاد کرد و گفت: ما برای مدتی دیگر هم خواهان این میزبانی نیک همسایه‌ی مسلمان خویش هستیم.
به گزارش کبنا به نقل از ایرنا، مولوی عبدالمطلب حقانی سخنگوی وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان دولت سرپرست افغانستان گفت: افغانستان و جمهوری اسلامی ایران بر علاوه روابط نیک دیپلماتیک و اصول بین‌المللی، دارای مشترکات فراوان دینی و فرهنگی نیز هستند، لهذا این دو کشور مسلمان و همسایه، حقوقی هم بالای همدیگر دارند.
حقانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در چهل سال گذشته به خوبی از میلیون‌ها مهاجر افغان میزبانی کرد، اظهار داشت: ما از جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم که برای مدتی دیگر هم حضور مهاجرین افغان را تحمل کرده و در برابر مهاجرین از صبر و حوصله کار بگیرند تا زمینه عودت عزت‌مندانه آنها به کشور مساعد شوند.
سخنگوی وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان دولت سرپرست افغانستان تاکید: یک باردیگر از میزبانی نیک جمهوری اسلامی ایران از مهاجرین افغان تشکر می‌کنیم از ایران می‌خواهیم که به اساس مشترکات دینی و فرهنگی رفتار نیک با مهاجرین افغان داشته باشند.
در سال گذشته بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به کشور عودت کردند
سخنگوی وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان دولت سرپرست افغانستان درباره عودت مهاجرین افغان در سال گذشته گفت: ازماه حمل تا ماه حوت سال ۱۴۰۲ بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر افغان از کشورهای جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به گونه‌ داوطلبانه و اجباری به کشور عودت کردند.
آقای حقانی تصریح کرد: از یک و نیم میلیون مهاجر عودت کننده، بیش از ۸۰۰ هزار از جمهوری اسلامی ایران و بیش از ۷۰۰ هزار دیگر به گونه اجباری از پاکستان به کشور عودت کردند.
در بیش از چهار دهه جنگ و جهاد ناشی از اشغال افغانستان توسط شوروی سابق و ناتو در راس آن امریکا، میلیون‌ها افغان به جمهوری اسلامی ایران و پاکستان و همچنین صدها هزار تن دیگر به کشورهای غربی مهاجر شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما

میلاد
Iran, Islamic Republic of
همین مونده بود که افغانستان هندونه زیر بغل رئیس جمهور بزاره که مهمان نوازید. فردا وزیر خارجشون دعوت میشه ایران. تا اینجایی که من میبینم تعدادشون افزایش پیدا کرده نه کاهش. توی استان ما کار جور کن دارن، قیمت منطقه ای تعیین میکنن، ناز میکنن، حقوق میگیرن و از منابع ما استفاده میکنن و مالیات نمیدن. هر مهاجر ایرانی به کشور دیگه بره درسته بهش حقوق میدن و حمایت میشن اما کار میکشن و مالیات کسر میکنن. خطر امنیتی قطعا دارن و این موضوع انگار اصلا واسه بالا دستی مهم نیست. جامعه کارگری ما هم دیگه سراغ کار کارگری نمیرن و همه کار پشت میز میخوان چون تصویر کارگر توی کشور ما صورت زیباش رو از دست داده و کسی سراغش نمیره در حالی که هر کشوری جامعه کارگری نماینده ای از جنس خودش داره و واسه حقوق اجتماعیش تلاش میکنه و صورت زیبایی داره. با پیر شدن جامعه ایران مطمعن باشید طی ده سال آینده بر تعداد مهاجرین اقزوده خواهد شد و تولید کاهش پیدا خواهد کرد و یا مهاجرین در تولید مملکت سهم خواهند داشت و این یعنی با یک اعتراض کوچک کارگری مهاجرین، تولید خواهد خوابید. یا حق
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
1