تاریخ انتشار
شنبه ۴ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۴۷۴۰۷۱

ساخت پل بر روی رودخانه سمه دیشموک به اتمام رسید

۲
۰
ساخت پل بر روی رودخانه سمه دیشموک به اتمام رسید
کبنا ؛ساخت پل رودخانه سمه، در روستایی که در فصل زمستان ارتباط اهالی با بخش مرکزی قطع می شد و خدمات رسانی فقط با بالگر انجام می گرفت، به اتمام رسید.
به گزارش کبنا نیوز، نصب پلهای سیار و موقت بر روی رودخانه دائمی و پرآب سمه بخش محروم دیشموک در کهگیلویه وبویراحمد برای عبور و مرور ۴۰ خانوار روستایی تهدیدی بود که هر روز جان اهالی را به خطر می انداخت .دولت سیزدهم با هدف محرومیت زدایی با احداث پل این تهدید را برای مردم به فرصت برای توسعه روستایی تبدیل کرد.
ساکنان روستاهای ۴۰ خانواری رود سمه و پایپَر دیشموک سالها بود که از نبود پل ارتباطی برروی این رودخانه رنج می کشیدند و مسئولان وقت هم این موضوع را همواره نادیده می گرفتند.
ظرف سالهای اخیر عبور و مرور ساکنان روستاها با توجه به خروشان بودن رودخانه سمه به سختی انجام می شد و تنها در فصل تابستان مسوولان برای تردد مردم نسبت به نصب پل فلزی و لوله ای اقدام می کردند.
با توجه به سردسیری بودن منطقه وقوع اولین بارش ارتباط اهالی روستا با مرکز بخش قطع و خدمات رسانی تنها با بالگرد امکان پذیر بود.
در بازدید استاندار دولت سیزدهم سید علی احمد زاده از روستاهای بخش دیشموک این دغدغه احداث پل بر روی این رودخانه خروشان از سوی اهالی روستا مطرح و استاندار در راستای شعار محرومیت زدایی دولت قول مساعد برای خدمت رسانی بهتر داد.
با توجه به مشکلات مردم احداث پل از سال ۱۴۰۱ آغاز و روند اجرایی این طرح درحال اجراست.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: راهبرد و سیاست اصلی دولت رفع محرومیت از چهره مناطق محروم و روستاها است؛ این استان با پراکندگی و ویژگی های خاص توپوگرافی و شمار زیاد روستاها یکی از استان ها و مناطقی است که در کانون توجه دولتمردان سیزدهم و شخص رئیس جمهور قرار دارد.
سید علی احمدزاده افزود: عبور روستائیان استان بر روی پل های روستایی خطرناک در میان دره ها و رودخانه های عمیق تاکنون شمار زیادی تلفات داده است که به منظور سهولت مردم کارهای زیرساختی زیادی در این حوزه آغاز شده است.

بخشدار دیشموک گفت: ساکنان روستاهای ۴۰ خانواری رود سمه و پایپَر دیشموک سالها بود که از نبود پل ارتباطی برروی این رودخانه رنج می کشیدند اما کار ساخت پل در این دولت آغاز و هم اینک شمارش معکوس برای افتتاح این طرح آغاز شده است.
علی رضا نوروزی اظهار کرد: ساخت پل بر روی رودخانه سمه به اتمام رسیده و این خدمت دولت تا همیشه برای مردم این منطقه ماندگار خواهد بود.
وی ابراز کرد: حدود ۲۳۰ میلیارد ریال هزینه ساخت کل پل بوده است.
وی ادامه داد: در این سال ها راه ارتباطی مردم این روستاها حداقل در پنج ماه از سال بسته می شد و بیشتر دانش آموزان این روستاها مجبور به ترک تحصیل می شدند.
بخشدار دیشموک گفت: پلی بر روی این رودخانه نبود و مردم این روستاها در زمستان ها مجبور می شدند از رودخانه عبور کنند به طوری که طبق گفته اهالی روستا تاکنون هفت نفر را آب برده است.
نوروزی عنوان کرد: محرومیت در این منطقه آنچنان زیاد است که استاندار استان در اسفندماه سال ۱۴۰۰ در بازدید از این منطقه اشک ریخت و دستور عاجلی برای احداث پل برای مردم این منطقه صار کرد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of

این موفقيت با کل ایران تبریک می‌گوییم

ایران ایران ایران

بعد از دهه‌های سال.....
Iran, Islamic Republic of
تنها کار دولت رئیسی در استان همین پل رود سمه هست
کمربندی یاسوج چیشد قتلگاه یاسوج
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

اکنون که یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های بعد از انقلاب تمام شد، انتظار آن بود که تحلیل‌ها ...
1