کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

استاد دانشگاه یاسوج: اینکه کم کاری‌های خودمان را با بستن یا کنترل سایت‌ها خلاصه کنیم، کار درستی نیست / رسانه‌های مستقل استان کهگیلویه و بویراحمد بار بسیار زیادی را به دوش می‌کشند و اعتمادسازی میان حاکمیت و مردم ایجاد می‌کنند / معاون سیاسی کهگیلویه و بویراحمد: برخی از کاندیدا‌ها حتی تا تهران نیز احضار شده و تذکر به آن‌ها داده شده، ولی خودشان رعایت نمی‌کنند

11 بهمن 1402 ساعت 21:59

استاد دانشگاه یاسوج گفت: لازم هست از رسانه های مستقل استان که بار بسیار زیادی را به دوش می کشند و اعتمادسازی میان حاکمیت و مردم ایجاد می کنند، رسانه های بی ادعایی که از هیچ نهادی هم حمایت نمی شوند، تشکر کنم.


جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حضرت آیت‌الله سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان و با حضور جمعی از مدیران و مسئولان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز، شامگاه امروز چهارشنبه (۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۲)، در این نشست، مجتبی شریعتی_استاد دانشگاه یاسوج اظهار کرد: از همه نامزد‌های انتخابات برای حضور در دانشگاه یاسوج دعوت شده، و زمینه حضور کاندیدا‌ها فراهم است، همچنین اگر نظری و پپیشنهادی در این زمینه وجود داشته باشد، مورد بررسی و در دستور کار قرارگاه انتخابات قرار می‌دهیم.
این استاد دانشگاه بیان کرد: عنوان جلسه مشارکت حداکثری و تبیین ضرورت‌های اخلاق انتخاباتی هست ولی به نظر می‌رسد در جلسه بیشتر بحث اخلاق انتخاباتی مطرح شد. صحبت‌های دوستان حاکی از آن است که ما از نظر مشارکت هیچ مشکلی نداریم و همه روی کنترل و نظارت و بگیر و ببند صحبت می‌کنند.
شریعتی گفت: لازم هست از رسانه‌های مستقل استان کهگیلویه و بویراحمد که بار بسیار زیادی را به دوش می‌کشند و اعتمادسازی میان حاکمیت و مردم ایجاد می‌کنند، رسانه‌های بی‌ادعایی که از هیچ نهادی هم حمایت نمی‌شوند، تشکر کنم.
وی بیان کرد: اینکه ما کم کاری‌های خودمان را در این مدت با بستن یا کنترل سایت‌ها خلاصه کنیم، کار درستی نیست، ما این روز‌ها باید از رسانه‌ها استقبال کنیم، رسانه‌ها برآیند افکار عمومی هستند، و خارج از افکار عمومی جامعه نظری نمی‌دهند، قطعاً اشتباهاتی هم وجود دارد، افکار عمومی اشتباهاتی دارد و رسانه‌ها نیز نماینده افکار عمومی هستند. از رسانه‌های مستقلی که بار بسیار سنگینی را به دوش می‌کشند تشکر می‌کنم و حمایت خود را از این رسانه‌ها اعلام می‌کنم.

محسن جبارنژاد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دهه فجر بسیار رخداد مهمی است و نیاز هست که متن انتخابات به دهه فجر گره‌زده شود، من معتقدم انقلاب اسلامی صحنه بزرگترین مشارکت سیاسی مردم در طول تاریخ انقلاب است.
وی گفت: فواره‌ای که تا اوج می‌رود، و لحظه خاصی است، هر چند که ممکن است که این فواره افول هم داشته باشد، اما لحظه باشکوه تاریخی که تولید قدرت و نیرو می‌کند، لحظه پرشکوه تاریخی که مشارکت ۹۸/۲ درصدی رقم می‌خورد.
جبارنژاد افزود: البته نسبت به دهه اول انقلاب مشارکت قدری پایین آمده و حضرت آقا نیز نسبت به این موضوع تذکر داده‌اند، نیاز هست که در دهه فجر لحظه‌های مشارکت حداکثری مردم یادآوری شود. خطر کاهش مشارکت وجود دارد و پیش‌بینی کرده‌اند که بین ۶۰ تا ۷۰ درصد مشارکت وجود داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: فرهنگ سیاسی، باور‌ها و بینش‌هایی است که کنش سیاسی افراد را جهت می‌دهد، لذا باید گفت و گو‌های بین نخبگانی و سلسله نشست‌های سیاسی را با حضور اساتید، شروع کنیم و بتوانیم از این طریق فرهنگ سیاسی را بهبود ببخشیم.
جبارنژاد افزود: گفته شده که صداوسیما برای حضور کاندیدا‌ها در برنامه‌های مناظره پول می‌گیرد، این زیبنده رسانه نیست، و این نگاه را تقویت می‌کند که کسی که پول دارد باید وارد مجلس شود. اگر این صحت داشته باشد که زیبنده نیست.
وی با بیان اینکه حضرت آقا بر روی فرهنگ مناظره و آزاداندیشی تأکید دارند و بنده اعتقاد دارم به آزاداندیشی، تاکید کرد: ظرفیت مناظره در میان کاندیدا‌های انتخابات مجلس استان کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد، و این احتمال وجود دارد که مناظره‌ها به جامعه آسیب برساند که باید این موضوع تقویت شود.
ستار هدایتخواه نیز در این برنامه گفت: ستاد مردمی انتخابات باید تشکیل شود و به منظور‌امیدافزایی باید به کاندیدا‌ها تذکر داده شود که سیاه نمایی نکنند و گا‌هاً کل دستاورد‌های انقلاب اسلامی را زیر سؤال می‌برند.
این استاد دانشگاه و فعال فرهنگی بیان کرد: کانالی در فضای مجازی ایجاد شده که فعالان فرهنگی برای انتخابات محتوا تولید می‌کند.

امین درخشان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد
گفت: در انتخابات فعلی رسانه‌ها در کم چالش‌ترین حالت قرار داشته و دارند، و اعتقاد دارم که مؤثرترین نقش را در ایجاد شورآفرینی انتخاباتی ایفا کرده‌اند.
درخشان افزود: در بحث رعایت اخلاق انتخاباتی خود رسانه‌ها نقش بسیار مؤثری داشتند.
معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی از کاندیدا‌ها حتی تا تهران نیز احضار شده و تذکر به آن‌ها داده شده، ولی خودشان رعایت نمی‌کنند.
وی بیان کرد: رفتار کاندیدا‌ها در حال رصد است، در شهرستان کهگیلویه از کاندیدا‌های تأیید صلاحیت دعوت شد و با حضور امام جمعه محترم و اعضای شورای تأمین تذکرات و توصیه‌های لازم به آنان داده شد.
هاشمی‌مهر بیان کرد: رعایت نمی‌شود ولی شدت و ضعف دارد، در حوزه کهگیلویه و گچساران عدم رعایت اخلاق انتخاباتی کمتر و در حوزه بویراحمد، دنا و مارگون این بداخلاقی بیشتر است.
هاشمی مهر افزود: در انتخاب اعضای شعب اخذ رأی، حتی تا دورترین بخش‌ها نیز ورود می‌کنیم تا عدالت در همه شعبه‌های اخذ رای رعایت شود و خدای ناکرده بی‌اعتمادی ایجاد نشود. سخت‌گیری زیادی می‌کنیم، بیش از ۳۰ سال در وزارت کشور بوده‌ام، در هیچ دوره‌ای رویه سخت‌گیرانه کنونی را نداشته‌ایم.
معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و دبیر ستاد انتخابات گفت: حتی در انتخاب هیئت‌های اجرایی، کجا تا این حد عدالت رعایت می‌شده که ترکیب کاندیدا‌های سرشناس در همه هیئت‌های اجرایی وجود دارد، ولی اگر در یک شعبه نماینده نداشت، طلبکار می‌شوند، امکان اینکه در همه شعبات، از همه کاندیدا‌ها نیرو بکاریم وجود ندارد، چرا که اعضای شعب ۵ نفر هستند. در حوزه‌ای مثل بویراحمد که ۵۰ کاندیدا دارند، چطور نماینده همه کاندیدا‌ها را در همه شعب بگذاریم، توقعات اینگونه‌ای دارند که قطعاً برای ما امکان‌پذیر نیست.


کد مطلب: 472056

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/472056/استاد-دانشگاه-یاسوج-اینکه-کم-کاری-های-خودمان-بستن-یا-کنترل-سایت-ها-خلاصه-کنیم-کار-درستی-نیست-رسانه-های-مستقل-استان-کهگیلویه-بویراحمد-بار-بسیار-زیادی-دوش-می-کشند-اعتمادسازی-میان-حاکمیت-مردم-ایجاد-می-کنند-معاون-سیاسی-برخی-کاندیدا-ها-حتی-تهران-نیز-احضار-شده-تذکر-آن-ها-داده-ولی-خودشان-رعایت-نمی-کنند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1