تاریخ انتشار
جمعه ۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : ۴۷۱۸۰۷

جزئیات آتش بس حماس در رسانه‌های عبری منتشر شد / حماس آزادی چند فلسطینی را به ازای هر اسیر اسرائیلی می خواهد؟

۰
جزئیات آتش بس حماس در رسانه‌های عبری منتشر شد / حماس آزادی چند فلسطینی را به ازای هر اسیر اسرائیلی می خواهد؟
کبنا ؛رسانه‌های عبری زبان از طرح آتش بس مورد نظر حماس گزارش‌هایی منتشر کردند.
به گزارش کبنا به نقل از همشهری آنلاین، برخی رسانه‌های عبری زبان از طرح آتش بس مورد نظر حماس سخن به میان آورده‌اند.
در همین ارتباط نیز، الجزیره به نقل از کانال ۱۲ اسرائیل اعلام کرد که پیشنهاد آتش بس حماس شامل خروج کامل اسرائیل از نوار غزه و آتش بس کامل است.
براساس طرح حماس نرخ آزادی در بخش بشردوستانه هم آزادی ۱۰۰ زندانی به ازای هر اسیر اسرائیلی است.
کانال ۱ عبری هم در گزارشی مشابه گفته است که پیشنهاد آتش بس حماس شامل دوره‌های آتش بس بین یک مرحله و مرحله دیگر است که تقریباً دو ماه تمدید می‌شود و این طرح همچنین شامل یک آتش بس بین ۱۰ تا ۱۴ روز قبل از آزادی زندانیان است.
کانال ۱۲ عبری هم گزارش داده است که «کابینه جنگ تل آویو» در مورد پیشنهاد حماس برای معامله بحث و گفتگو می‌کند.
این در حالی است که خانواده‌های اسرای اسرائیلی مجدداً در تل آویو دست به تظاهرات زده و خیابان ایالون را بسته و خواستار اقدام فوری برای آزادی اسرا در غزه شدند.
از سوی دیگر نمرود شفر مسئول سابق دایره برنامه ریزی در ارتش رژیم صهیونیستی گفت: در حالی که دهها اسیر اسرائیلی با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند، نتانیاهو مواضع نادرستی با هدف کارشکنی از توافق تبادل اتخاذ کرده است.
وی افزود: نتانیاهو به جای اینکه نگران جان اسیران باشد نگران آینده سیاسی خود است. آیزنکوت و گانتز با اقدامات جنون آمیز همراهی نمی‌کنند.
این در حالی است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند قطری‌ها علناً نتانیاهو را به مانع‌تراشی و کارشکنی در مسیر تلاش‌های میانجی‌گرانه این کشور برای مبادله اسرا متهم کردند. قطری‌ها تاکید کردند که نتانیاهو به جای اولویت دادن به نجات جان اسرای اسرائیلی، برخی مسائل سیاسی کم‌اهمیت را اولویت قرار داده است.
در شرایطی که کابینه جنگ نتانیاهو زیر فشار داخلی و خارجی به خاطر نسل کشی در غزه است؛ انتقادات از کابینه کنونی رژیم صهیونیستی به خاطر شکست در آزادی اسرای صهیونیست افزایش یافته و این روزها، سرزمین‌های اشغالی صحنه تظاهرات علیه کابینه است.
در همین ارتباط، «موشه یعلون» از وزاری اسبق جنگ این رژیم، از قصد کابینه رژیم اسرائیل بر تداوم جنگ و رها کردن مذاکرات آتش بس و در اولویت قرار ندادن آزادی اسرای صهیونیست انتقاد کرد.
جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه در حالی به یکصد و دهمین روز خود رسیده که این رژیم در سردرگمی محض کشتار مردم بی دفاع غزه را ادامه داده و مورد پیگرد و محکومیت کشورهای جهان قرار گرفته است.
۷ اکتبر ۲۰۲۳ میلادی مصادف با ۱۵ مهر ۱۴۰۲ روز ویژه‌ای در تاریخ معاصر جهان و بالاخص در تاریخ منطقه غرب آسیا به شمار می‌آید. عملیات طوفان الاقصی، این روز را بیش از هر روز دیگری در تاریخ مقاومت فلسطین علیه اشغالگری رژیم آپارتاید صهیونیستی برجسته ساخته است.
با وقوع این عملیات موفق آمیز و متمایز که برای اولین بار مقاومت فلسطین را از نقطه واکنشی به کنشگری و آفند در برابر اشغالگران صهیونیستی فلسطین متبادر کرد، ارتش و دستگاه‌های اطلاعاتی این رژیم، عملیات نسل کشی خود را در نوار غزه آغاز کرده و همچنان به کشتار علیه ساکنان آن ادامه می‌دهند
نام شما

آدرس ايميل شما

دعای پدرها ردخور ندارد

دعای پدرها ردخور ندارد

با اینکه تصور می‌کنیم مادر جایگاه بالاتری نسبت به پدر دارد اما بسیاری از ما از جایگاه ...
نزاع ایران اسرائیل؛ جنگ جهانی سوم از قبل آغاز شده است؟

نزاع ایران اسرائیل؛ جنگ جهانی سوم از قبل آغاز شده است؟

حرکت تروریستی اسرائیل در حالی رقم خورد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روزچهارشنبه ...
پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

عضو نهاد ریاست جمهوری دولت دهم می‌گوید: احمدی‌نژاد با این برخورد نسبت به حادثه کرمان ...
1