کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران اعلام کرد؛

95 درصد مردم گچساران در پویش ملی سلامت غربالگری شدند

26 دی 1402 ساعت 9:53

تعداد ۵۲۰بیمار دیابتی و ۹۳۵بیمار مبتلا به فشار خون بالا شناسایی شده و همچنین تعداد زیادی در غربالگری مشکوک شناسایی که طی آزمایشات تکمیلی مشخص می شوند بیمار هستند یا خیر.


رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران با اشاره به آغاز پویش ملی سلامت غربالگری دیابت و فشار خون بالا از آبان تا دی ماه در شهرستان در گفتگو با کبنانیوز، اظهار کرد:عوارض ناشی از بیماری فشار خون بالا و دیابت ،اصلی ترین عامل خطر ناتوانی مرگ و میر زودرس می باشد،که در همین راستا امسال با شعار آگاهی زودتر مراقبت موثرتر ،این پویش در حال اجرا می باشد.
دکترحسین عسکری افزود:توصیه می شود افراد بالای ۱۸سال و همه مادران باردار با مراجعه به پایگاهی سلامت و خانه های بهداشت،از میزان قند و فشار خون خود به صورت رایگان مطلع باشند.
وی عنوان کرد:در این طرح تاکنون ۹۱هزار نفر  افراد بالای ۱۸سال شهرستان ،بالغ بر ۸۹هزار نفر چیزی معادل 98 درصد غربالگری شده اند.
عسکری تصریح کرد: تعداد ۵۲۰بیمار دیابتی و ۹۳۵بیمار مبتلا به فشار خون بالا شناسایی شده و همچنین تعداد زیادی در غربالگری مشکوک شناسایی که طی آزمایشات تکمیلی مشخص می شوند بیمار هستند یا خیر.
وی افزود:با توجه به اینکه ۵۰درصد از بیماران فشار خونی و دیابتی از بیماری خود بی خبر بودند ،این بیماری کمک زیادی به شناسایی کرده تا بتوانند با فعالیت های مناسب ،درمان به جا و در کل تغییر شیوه زندگی از عوارض بعدی از جمله سکته مغزی و قلبی ،از دست دادن کلیه،زخم های دیابتی،کوری و ...پیشگیری نمایند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گچساران خاطر نشان کرد:این بیماران  جدید تا همیشه باید به صورت ماهیانه توسط مراقبین سلامت و سه ماه یکباری توسط پزشک نزدیکترین مرکز به محل زندگی مراقبت شوند.
 


کد مطلب: 471410

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/471410/95-درصد-مردم-گچساران-پویش-ملی-سلامت-غربالگری-شدند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1