کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت؛

معناشناسی استقبال‌های مردمی از موحد در گام هفتم

25 دی 1402 ساعت 20:46

با اعلام لیست نهایی تأیید صلاحیت شدگان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخابات وارد فاز و رقابت نیمه رسمی و جدی‌تری شده است.


با اعلام لیست نهایی تأیید صلاحیت شدگان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخابات وارد فاز و رقابت نیمه رسمی و جدی‌تری شده است.
اگر چه در کهگیلویه بزرگ از مدت‌ها پیش شاهد فعالیت زیاد نامزد‌ها چه در فضای واقعی جامعه و بیشتر در فضای مجازی بودیم اما حالا این رقابت کاملاً می‌دانی و سرنوشت ساز شده است.
البته در تبلیغات و فعالیت‌های پیش از این سید محمد موحد ترجیح داده بود بر کار نمایندگی و خدمت به مردم و پیگیری امورات آن‌ها متمرکز باشد و کمتر وارد آن تقابلات و فعالیت‌ها شود و حتی در عرصه رسانه نیز مشی و سیاست خود را بر همان سکوت و دوری از تقابلات زودهنگام گذاشت. با این وجود فضای عمومی و خواست افکار عمومی به صورت مردمی و خودجوش فعالیت‌هایی را در جهت حمایت از موحد کلید‌زده است که این خود نشانه‌ای از مردمی بودن موحد در امتداد مسیر بلندی است که ازابتدای دهه هفتاد شروع شده است و هم اینک در چهارمین دهه از فعالیت سیاسی و انتخاباتی‌ایشان به اوج رسیده است.
در همین مدت کوتاه اما آنچه قابل توجه و تامل بوده است سطح بالای استقبال‌های مردمی از کاندیداتوری مجدد سید محمد موحد می‌باشد. استقبال‌هایی که بهترین قاضی برای عملکرد یک نماینده هستند. عملکردی نه محدود به یک دوره که به گستردگی عمر سیاسی شهرستان است.
نگاهی به استقبال‌ها بیانگر عمق نفوذ و محبوبیت ممتد موحد در نقطه نقطه حوزه انتخابیه در میان گروه‌های مختلف جامعه است.
این مطلب قصد متن تبلیغی و احساسی نوشتن ندارد که رصد و ارزیابی شرایط حوزه انتخابیه و تصاویر و گزارشات استقبال و دعوت‌های مردمی از موحد خود به خوبی گواه همه چیز است.
البته برخی‌ها کماکان سعی دارند چشم خود را بر واقعیات ببندد و آن چه را بمثابه روز روشن است انکار کنند. البته تاریخ کهگیلویه بزرگ پر از این انکار کردن‌ها و نادیده گرفتنها بوده است ولی همیشه نتیجه آن چیزی بوده است که خواست و اراده مردم بوده است و آن خواست و اراده چیزی جز پیروزی موحد و اعتماد به وی چیز دیگری نبوده است.
چه رازی در این تداوم و استمرار آن وجود دارد؟ چرا موحد در استان کهگیلویه و بویراحمد و بیشتر نقاط کشور تکرار نشده است؟ در حالی که عمر نمایندگی مجلس در بیشتر شهرستان‌ها حداکثر به دو دوره رسیده است ولی موحد در هفتمین حضور انتخاباتی خود کماکان‌امید اول و آخر کهگیلویه بزرگ است؟
پاسخ به این سؤالات از عهده نوشتن و مطلب خارج است بلکه واقعیات بیرون و خواست مردم بهترین پاسخ‌ها را با خود به همراه دارد.


کد مطلب: 471399

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/471399/معناشناسی-استقبال-های-مردمی-موحد-گام-هفتم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1