تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : ۴۷۱۳۷۴
یادداشت؛

مسیر و هدف مشترک علیه انحصارطلبی و مرزبندی‌ها

۵
۲
مسیر و هدف مشترک علیه انحصارطلبی و مرزبندی‌ها
کبنا ؛انتخابات بیش از آن که فضای خصومت و تقابل باشد فضای رفابت در قالب رقابت قاعده‌مند و مردمی است که هدف از آن مشارکت مردم در جهت تحکیم پایه‌های نظام است.
تأکیدات مقام‌معظم رهبری بر اهمیت مقوله انتخابات و لزوم‌ مشارکت حداکثری نیز باید از همین زاویه دیده و تحلیل شود. انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حال وارد شدن به فاز مهم و نهایی خود می‌باشد و بعد از اعلام لیست تأیید صلاحیت شدگان انتخابات شکل رقابتی‌تر و رسمی‌تری به خود گرفته است. هر چند این مرحله نه پایان که حتی برای افرادی که صلاحیتشان تأیید نشده است کماکان و تا «۱۹ بهمن» فرصت بازگشت و حضور در رقابت وجود دارد و از همین دریچه‌امیدواری به بازگشت محمد بهرامی مطابق قانون به صحنه انتخابات وجود دارد و طرفداران وی نیز با‌امید به همین اتفاق در صحنه رقابت حضور فعالی دارند. این حضور و دغدغه در کنار دغدغه سایر مردم پیام و دلیل روشنی دارد و آن هم خسته شدن مردم و عصیان آن‌ها علیه مرزبندی‌ها و انحصارطلبی‌هایی است که در سال‌های اخیر بویراحمد، دنا و مارگون را به سمت فروپاشی اخلاقی، اجتماعی و اداری کشانده است. در این مسیر اگرچه وجود برخی اختلاف دیدگاه و نگرش‌ها و روش‌ها و شعار‌ها وجود دارد اما مردم هدف مشترکی در این مسیر برای خود تعریف کرده‌اند که آن هم "نه" بزرگ به شرایط آفت‌زده امروز حوزه انتخابیه است.
در این میان نکته جالب آن است که جریانی که خود از عوامل اصلی شکل‌گیری مرزبندی‌ها و انحصارطلبی‌هاست در پی میدان‌داری و پرونده‌سازی علیه دیگران در متهم کردن به پرونده‌سازی در شورای محترم‌ نگهبان علیه «محمد بهرامی» است گویی که شورای نگهبان نهادی است وابسته و گوش به فرمان فلان‌ نامزد.
ولی غافل از آن که این مسیر یک مسیر مشترک است که اکثر نامزد‌ها و شاید همه مردم حوزه انتخابیه در آن دغدغه واحد و مشترکی دارند و خود را یک یک جبهه متحد و همراه در مقابل گروهی محدود که نان و حیات‌شان در اختلاف افکنی و مرزبندی هاست می‌بینند.
برای مردم‌معترض به وضع موجود طبیعی است نسبت به نامزد‌ها تفاوت نگاه و نظر وجود دارد اما آن‌ها تفاوت اصلی و بزرگ‌تر را در ضدیت با شرایط نامطلوب حوزه انتخابیه می‌دانند و برای عبور از آن یکصدا و یک دل هستند.
مردمان بویراحمد، دنا و مارگون هیچ افتراق و جدایی عقیدتی، فرهنگی، اجتماعی و انسانی با همدیگر ندارند و بلکه دارای اشتراکات بسیار و تاریخی بلند از همزیستی و برادری و عطوفت نسبت به همدیگر هستند. در حالی که تحولات و طرح‌های شوم اتاق‌های فکر مسموم دنبال ایجاد و ساخت مرز و جدایی میان این مردم است که البته این مردم این بار عزم خود را برای پایان دادن به انحصارطلبی و مرزبندی‌ها جزم کرده‌اند و بویراحمد واحد گامی ماندگار در مسیر وحدت بر خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
فعلا شما جماران وشورای نگهبان بلدین
United States
این گام را برخواهند داشت ولی نه با آقای روشنفکر بلکه قویتر با حاج منتظریان
Iran, Islamic Republic of
با کمال تاسف شهرستان بویر احمد را به گند کشیدند شهرستان بویراحمد ناامن شده به علت نیروهای،ناکارآمد شهرستان بویراحمد دیگر جای زندگی نیست مسئولین ناکارآمد باید کنار،بروند
Iran, Islamic Republic of
بهبود شرایط با حذف مدیران ناکارآمد
اسفند امسال
بویراحمد را واحد و بزرگ و شایسته سالار می خواهیم
Iran, Islamic Republic of
تغییری بزرگ و اساسی در اسفند ماه
پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

عضو نهاد ریاست جمهوری دولت دهم می‌گوید: احمدی‌نژاد با این برخورد نسبت به حادثه کرمان ...
عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عبدی ایده ستاندن مالیات به زور ولو با رنگ و لعاب قانون را نادرست می داند و می‌گوید: کوشش ...
آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

در روز‌های اخیر گزارش‌ها حاکی از هشدار آمریکا نسبت به حمله علیه مواضع گروه انصار الله ...
1