کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست با خبرنگاران مطرح شد

دادستان گچساران: استعفای ۶ نفر از اعضای هیأت اجرایی انتخابات در شهرستان گچساران از اساس دروغ است / دروغ‌های شاخ‌داری ذهن مردم را مشوش می‌کنند

5 دی 1402 ساعت 18:29

دادستان گچساران گفت: برخی رسانه‌ها به جای‌امیدآفرینی با انتشار دروغ‌های شاخ‌داری ذهن مردم را مشوش می‌کنند که این موارد خلاف قانون و اخلاق است.


دادستان گچساران گفت: برخی رسانه‌ها به جای‌امیدآفرینی با انتشار دروغ‌های شاخ‌داری ذهن مردم را مشوش می‌کنند که این موارد خلاف قانون و اخلاق است.
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام محمد صدرا ادیبان، دادستان گچساران، در این نشست گفت: خبرنگاران گچساران اغلب در چهارچوب قانون عمل کرده‌اند و در بسیاری از مسائل مربوط به حقوق عمومی مربوط به شهرستان به کمک رسانه‌ها ورود کرده و مشکلات را نیز برطرف کرده‌ایم.
حجت‌الاسلام محمدصدرا ادیبان تصریح کرد: انتشار خبر استعفای ۶ نفر از اعضای هیأت اجرایی انتخابات در شهرستان گچساران و انتشار ان در صفحات مجازی و رسانه‌ها از اساس دروغ است.
وی بیان کرد: دوری از دروغ و تحریف عقاید از جمله نباید‌های عرصه اطلاع‌رسانی است و اهالی رسانه از افشای اسرار مردم و حاکمیت همواره پرهیز کنند.
دادستان گچساران عنوان کرد: رسانه‌ها باید نسبت به طرح و انتشار مطالب مسئولیت‌پذیر باشند و باید‌ها و نباید‌های رسالت اطلاع‌رسانی را رعایت کنند چرا که وظیفه مهم تطهیر نفس و روح مخاطبین را بر عهده دارند.
صدرا ادیبان تأکید کرد که انتقاد رسانه‌ای باید منصفانه و با هدف رفع مشکلات و دغدغه مردم مطرح شود.
وی در عین حال یکی از مشکلات مهم در شهرستان گچساران را تشکیل گروه‌های مختلف مجازی و پیج‌های متفاوت در فضای مجازی دانست.
وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید اخلاق رسانه‌ای را در کار خود رعایت کنند، اظهار کرد: متأسفانه برخی رسانه‌ها به جای‌امیدآفرینی با انتشار دروغ‌های شاخ‌داری ذهن مردم را مشوش می‌کنند که این موارد خلاف قانون و اخلاق است.
ادیبان ابراز کرد: در سال‌های گذشته با متخلفان در حوزه انتخابات برخورد کرده‌ایم و این روند با توجه به قانون ادامه می‌یابد.
وی اظهار کرد: رسانه‌ها از ایجاد تفرقه در جامعه پرهیز کنند چرا بین طوایف باید وحدت و همدلی ایجاد کرد.
ادیبان اظهار کرد: تبلیغات قبل از موعد جرم، تخریب یک داوطلب هم جرم است و در این زمینه پرونده‌هایی تشکیل و در حال رسیدگی است.
دادستان گچساران:  استعفای ۶ نفر از اعضای هیأت اجرایی انتخابات در شهرستان گچساران از اساس دروغ است /  دروغ‌های شاخ‌داری ذهن مردم را مشوش می‌کنند
وی افزود: هدف از نشست با خبرنگاران، افزایش زمینه مشارکت آحاد مردم به شرکت حداکثری در انتخابات و هم‌اندیشی با اصحاب رسانه برای جلوگیری از انتشار مطالب خلاف واقع است.
دادستان گچساران افزود: اگر مطلبی خلاف واقع در خصوص انتخابات در رسانه‌ها و پیچ‌های خبری نشر داده شود جرم تلقی شده و برخورد قانونی خواهد شد.
فرماندار گچساران گفت: رسالت اصلی خبرنگاران و فعالین حوزه اطلاع‌رسانی، رعایت اصل صداقت در انتشار اخبار و قانون مداری است. چارچوب‌های عملکرد رسانه‌ها را قانون مشخص کرده است.
روانبخش دیهیمی خوب با بیان اینکه رسانه‌ها از مدیران انتقاد سازنده کنند، افزود: خبرنگاران سعی کنند علاوه بر صیانت از آبروی اشخاص در انتخابات واقعیت‌ها را به جامعه القا کنند.
فرماندار گچساران تصریح کرد: در برخی مواقع بعضی رسانه‌ها دروغ پراکنی می‌کنند و در زمینه استعفای هیأت اجرایی همه اعضا که نمی‌شود در یک موضوع هم‌نوا و هم‌صدا باشند.
وی ادامه داد: انتظار این است که خبرنگاران حداقل قبل از انتشار مطالب، از مسئولان مربوطه سؤال بپرسند و از ورود به مسائلی که موجب نگرانی مردم جامعه را فراهم می‌کنند پرهیز کنند.
دیهیمی خوب اظهار کرد: در صورتی که مدیری با هر دیدگاهی در جلسات سیاسی و میتینگ‌های انتخاباتی شرکت کنند، با آن برخورد قانونی خواهد شد.
وی افزود: رقابت، مشارکت، سلامت و امنیت انتخابات مورد توجه اصحاب رسانه قرار گیرد و اگر امروز امنیت در سطح شهرستان حاکم است با تلاش خبرنگاران و در کنار شورای تأمین میسر شده است.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار گچساران افزود: رسانه‌ها در حضور حداکثری مردم و رقابت انتخاباتی سالم می‌توانند نقش مهمی داشته باشند.
جهانگیر علیزاده ابراز کرد: نقش اصحاب رسانه در انتخابات در وهله اول روشنگری و ایجاد یک بستر مناسب برای آگاهی دادن به افراد جامعه برای یک انتخاب صحیح است.
وی با بیان اینکه پایبندی به قانون در انتخابات بسیار مهم است، گفت: فضای رسانه‌ای گچساران نسبت به سایر نقاط استان بازتر است که این مسأله می‌تواند هم تهدید و هم فرصت باشد.


کد مطلب: 470792

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/470792/دادستان-گچساران-استعفای-۶-نفر-اعضای-هیأت-اجرایی-انتخابات-شهرستان-اساس-دروغ-دروغ-های-شاخ-داری-ذهن-مردم-مشوش-می-کنند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1