تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۰۸
کد مطلب : ۴۷۰۵۱۱
جزییات اختلال در برخی پمپ بنزین‌های کشور؛

مشکل پمپ بنزین‌ها فنی است و ربطی به افزایش قیمت ندارد/ اسراییل مسئولیت هک شدن جایگاه‌ها سوخت را بر عهده گرفت

۰
مشکل پمپ بنزین‌ها فنی است و ربطی به افزایش قیمت ندارد/ اسراییل مسئولیت هک شدن جایگاه‌ها سوخت را بر عهده گرفت
کبنا ؛از صبح امروز عملیات سوخت‌رسانی در برخی پمپ بنزین‌های تهران و برخی شهرهای دیگر کشور متوقف شد.
به گزارش کبنا؛ سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت در گفتگو با رسانه‌ها اعلام کرد: کمبود بنزین و گازوئیل به‌هیچ وجه مطرح نیست و افزایش قیمتی در دستور کار نیست، این اختلال یک مشکل فنی است.
رضا نواز، سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت در گفتگو با اظهار داشت: موضوع اختلال در عرضه سوخت، سراسری، اما در برخی جایگاه‌ها است و علاوه بر تهران در دیگر استان‌ها نیز رخ داده است.
او افزود: توقف عرضه هم در بنزین و هم در گازوئیل دیده شده، همه متخصصین امر پای کار هستند و در تلاشند تا این اختلال تا ساعاتی آینده رفع شود.
سخنگوی صنف جایگاه‌داران تأکید کرد: کمبود بنزین و گازوئیل به‌هیچ وجه مطرح نیست و افزایش قیمتی در دستور کار نیست، این اختلال یک مشکل فنی است و از مردم خواهش می‌کنیم اگر نیازمند ضروری به بنزین نیستند، فعلا تا رفع کامل مشکل، به جلایگاه‌های عرضه مراجعه نکنند.
وزیر نفت هم در این باره اعلام کرده که جایگاه‌هایی که دچار اختلال شده به تدریج بصورت دستی در حال بازگشت به مدار است و در راه اندازی مجدد جایگاه‌ها، بدون کارت سوخت سوخت‌رسانی به خودروها انجام می‌شود.
به گفته جواد اوجی، هیچ تغییری در قیمت سوخت در دستور کار نیست و مردم به شایعات بی اساس در این خصوص توجه نکنند.
معاون وزیر نفت: مشکل پمپ بنزین‌ها تا پایان امروز برطرف می‌شود/ سوخت‌رسانی آفلاین در برخی جایگاه‌ها

به دنبال بروز اختلال در سیستم هوشمند برخی پمپ بنزین‌ها، معاون وزیر نفت تاکید کرد که در تلاش هستیم تا مشکل ایجاد شده در پمپ بنزین‌ها تا پایان امروز برطرف شود.
جلیل سالاری در گفت‌وگویی تلویزیونی با بیان این‌که در حال حاضر سوخت‌رسانی در برخی جایگاه‌ها به صورت آفلاین انجام می‌شود گفت: شش تا هفت ساعت زمان لازم است تا همه جایگاه‌ها وارد مدار شوند.
به گفته وی تقاضای ما از مردم این است که در شرایط غیرضروری به جایگاه‌ها مراجعه نکنند.
وی با بیان این که چالشی را در مسیر کارتخوان‌ها داشتیم به طوری که ۶۰ درصد جایگاه‌ها دچار مشکل شدند تاکید کرد: با همکاری که صورت گرفته در حال حاضر جایگاه‌ها به صورت آفلاین فعال هستند و تدریجا این اقدام را انجام می‌دهیم. تیم‌های تخصصی شکل گرفته است و با توجه به تجربه‌ای که داشتیم در حال حل مشکل هستیم.
او اظهار کرد: تقاضای ما از مردم این است که همکاری لازم را داشته باشند و در حال حاضر سیستم به صورت آفلاین است و مردم می‌توانند با نرخ دوم سوخت گیری کنند. سهمیه سوخت همه افراد برقرار بوده و بعد از این‌که شرایط به حالت عادی برگشت می‌توانند از سهمیه موجود در کارت سوخت استفاده کنند.
وی با بیان این که به همکاران در مجاری عرضه اختیار داده‌ایم که فرآیند آفلاین را انجام دهند و تیم‌های خودمان نیز در جایگاه‌ها حضور دارند تا فرآیند سوخت‌گیری با مشکل مواجه نشود، بنابراین در ساعات آینده تقاضای ما از مردم این است که همکاری لازم را داشته باشند.
سالاری در پاسخ به این سوال که این مشکل تا چه زمانی به طور کامل برطرف می‌شود تصریح کرد: تمرکز ما روی جایگاه‌هایی است که بیشترین مراجعه به آن‌ها صورت می‌گیرد. در همین راستا نیز تیم‌های عملیاتی و مدیریت بحران در کل کشور فعال شده‌اند و تدریجا تا پایان امروز این مشکل برطرف خواهد شد.
به گفته وی در حال حاضر برخی جایگاه‌ها به صورت آفلاین در مدار هستند و جایگاه‌های دیگر را نیز با اولویت‌بندی وارد مدار می‌کنند.
ادعای رسانه‌های عبری درباره حمله سایبری به سامانه سوختی ایران
کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد که یک گروه هکری اسرائیلی، سامانه سوخت رسانی در ایران را مورد حمله سایبری قرار داده است.
به گزارش الجزیره، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی صبح امروز دوشنبه مدعی شد که یک گروه هکری اسرائیلی، سامانه سوخت رسانی در ایران را مورد حمله سایبری قرار داده است.
در این خبر ادعا شده در نتیجه این حمله سایبری اکثر جایگاه‌های سوخت رسانی در ایران دچار اختلال شده و از کار افتاده است.
مشکل پمپ بنزین‌ها فنی است و ربطی به افزایش قیمت ندارد/ ادعای حمله سایبری به سامانه سوختی ایران
روزنامه جروزالم پست نیز در خبری مدعی شد گروه هکری گنجشک درنده مسئولیت هک شدن جایگاه های سوخت در سراسر ایران را بر عهده گرفت
اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره اختلال در جایگاه‌های سوخت
در اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی آمده است: اختلال فنی در بعضی از جایگاه‌های عرضه سوخت کشور ناشی از توطئه معاندان برای تحت‌الشعاع قرار دادن رفاه و آسایش مردم، تا اطلاع ثانوی عرضه فرآورده‌های نفتی در جایگاه‌های عرضه سوخت، به صورت آفلاین انجام خواهد شد.
تا ساعاتی دیگر همه جایگاه‌ها به وضع عادی بازخواهد گشت و روند سوخت‌گیری عادی خواهد شد.
سهمیه سوخت هم‌میهنان در کارت سوخت آنها محفوظ است و پس از رفع مشکل قابل استفاده خواهد بود.
مشکل پمپ بنزین‌ها فنی است و ربطی به افزایش قیمت ندارد/ اسراییل  مسئولیت هک شدن جایگاه‌ها سوخت را بر عهده گرفت
واکنش مالک شریعتی، عضو کمیسیون انرژی نسبت به هک شدن سامانه توزیع سوخت: منتظر برخورد باشید!
 
واکنش سازمان پدافند غیرعامل به هک سیستم جایگاه‌های سوخت: ادعای دشمن را تایید نمی‌کنیم
روابط عمومی سازمان پدافند غیرعامل کشور در اطلاعیه‌ای در خصوص اختلال در سامانه سوخت آورده است: در خصوص دلایل بروز اختلال، سازمان پدافند غیرعامل کشور تمام گزینه‌های محتمل از جمله نفوذ و هک را در نظر و تحت بررسی دارد، اما در شرایط فعلی نمی‌توان ادعا‌های مطرح شده از سوی دشمن را تایید کرد.
سازمان پدافند غیرعامل کشور تاکید کرد: با توجه به رعایت الزامات و ضوابط پدافند غیرعامل، در تمامی سکو‌های سوخت رسانی امکان سوخت رسانی به صورت دستی و خارج از شبکه وجود دارد و مشکل سوخت رسانی در برخی سکو‌ها تا پایان امروز برطرف می‌شود و اختلال سامانه هوشمند سوخت نیز ظرف روز‌های آینده برطرف می‌گردد.
وزیر نفت: همه جایگاه‌های سوخت کشور تا ساعت ۱۴ امروز وارد مدار می‌شو‌د
وزیر نفت با بیان اینکه پس از حمله سایبری امروز ۶۰ درصد از جایگاه‌های سوخت غیرفعال شدند، گفت: هم‌اکنون ۳۰ درصد از جایگاه‌ها به صورت دستی فعال شده‌اند و تا ساعت ۱۴ امروز همه جایگاه‌های سوخت کشور به صورت آفلاین و دستی وارد مدار می‌شود.
اولین بیانیه گروه هکری گنجشک درنده: نخواستیم همه جایگاه‌های سوخت را از کار بیندازیم!
گروه هکری اسرائیلی "گنجشک درنده" مدعی شد: این حمله سایبری به شیوه‌ای کنترل شده انجام شد تا آسیب احتمالی به خدمات اضطراری انجام نشود.
با وجود اینکه توانایی مختل کردن کامل پمپ‌بنزین‌ها وجود داشت، تعدادی از جایگاه‌ها در سراسر کشور سالم مانده‌اند.

اوجی: به پمپ‌بنزین‌ها حمله سایبری شد
وزیر نفت در گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد: اختلال امروز در پمپ‌بنزین‌ها درپی حمله سایبری اتفاق افتاده است. در حال حاضر ۱۶۵۰ جایگاه سوخت‌رسانی در سراسر کشور فعال است و به صورت دستی سوخت‌رسانی را انجام می‌دهد. برای سهمیه سوخت مردم هم هیچ اتفاقی نمی‌افتد.
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

ادغام رشته‌های «تجربی»، «ریاضی» و «انسانی»؟

ادغام رشته‌های «تجربی»، «ریاضی» و «انسانی»؟

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، گفت: ادغام رشته‌های شاخه نظری در حال بررسی کارشناسی ...
زخم کهنه تورم

زخم کهنه تورم

تورم دو‌رقمی سال‌های زیادی از نیم‌قرن گذشته گریبان اقتصاد کشور را گرفته و گاه ایران را ...
متهمان چای «دبش» کجایند؟

متهمان چای «دبش» کجایند؟

در جدول پیوست مشخص است که میزان ارز اختصاص یافته به گروه صنعتی دبش طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ...
1