تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۴۷۰۳۲۲
کبنا گزارش می دهد؛

آفت کرم برگخوار پاییزه در کمین مزارع کهگیلویه است

۰
آفت کرم برگخوار پاییزه در کمین مزارع کهگیلویه است
کبنا ؛مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه از خطر ورود آفت کرم برگخوار پاییزه به مزارع این شهرستان خبر داد.

به گزارش کبنا، جلسه ستاد گیاه‌پزشکی کهگیلویه در خصوص کرم برگ خوار پاییزه با حضور معاون فرماندار شهرستان، اعضای شورای اداری، معاون تولیدات گیاهی و مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در مدیریت جهادکشاورزی کهگیلویه برگزار شد.
کیومرث روزیان _ مدیر جهادکشاورزی کهگیلویه _ در این جلسه گفت: این آفت که پلی فاژ یا همه چیز خوار است، حدود ۳۵۰ میزبان دارد و قطعا هر میزبانی در شهرستان باشد این آفت می‌تواند به آن حمله کند و خسارت وارد نماید.
روزیان بیان کرد: این آفت قدرت تخریبی بالایی دارد و به طیف وسیعی از محصولات کشاورزی از قبیل ذرت، گندم، گوجه فرنگی، کلزا، بادمجان، خیار، موز و… حمله می‌کند.
 وی افزود: مهمترین میزبان کرم برگ خوار پاییزه ذرت است که برگ آن را از بین می برد.
روزیان ادامه داد: این آفت در استان های مجاور نظیر فارس و خوزستان مشاهده شده و شیوع پیدا کرده و احتمال شیوع ان در شهرستان کهگیلویه وجود دارد. 
وی گفت: با ردیابی یا پایش زمین های کشاورزی و منابع ملی می توانیم این آفت را ردیابی کنیم و گزارشات نهایی را به سازمان و ستاد بحرانی استانداری ارسال نماییم.
مدیر جهادکشاورزی کهگیلویه خواستار کمک مدیریت بحران استان و شهرستان، شورای اداری در جهت مقابله با این آفت وکاهش خسارت احتمالی شد.
روزیان خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از ورود آفت اقداماتی نظیر آموزش کشاورزان و کارشناسان، پایش مستمر مزارع و جلوگیری از ورود محموله‌های زراعی مشکوک به شهرستان را در دستور کار داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

زخم کهنه تورم

زخم کهنه تورم

تورم دو‌رقمی سال‌های زیادی از نیم‌قرن گذشته گریبان اقتصاد کشور را گرفته و گاه ایران را ...
متهمان چای «دبش» کجایند؟

متهمان چای «دبش» کجایند؟

در جدول پیوست مشخص است که میزان ارز اختصاص یافته به گروه صنعتی دبش طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ...
نفوذی‌ها در میدان آرش

نفوذی‌ها در میدان آرش

متأسفم که یک نفر از کمیسیون انرژی گفته ذخایرمان آنقدر زیاد نیست که در مورد آن بحث کنیم....
1