کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دوگنبدان:

آتش‌سوزی نیزار‌های گچساران مهار شد

19 آذر 1402 ساعت 0:12

نماینده شهرستان‌های سه‌گانه سردسیری در استان کهگیلویه و بویراحمد بدون اشاره به نام فرد یا افرادی، تأکیدکرد که مردم بویراحمد واحد در انتخابات دوازدهم مجلس، برای همیشه جریان افراطیون ریاکار و پرونده ساز را خاکسپاری می‌کنند.


نیزار‌های یکی از محله‌های شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران زیستگاه بسیاری از پرندگان و حیات‌وحش است که در اثر بی‌احتیاطی امروز شنبه طعمه حریق شده و در اسرع وقت مهار شد.
به گزارش کبنا، این محوطه نیزار‌ها واقع در منطقه‌ای روبروی اداره راه و شهرسازی گچساران (حاشیه شهرک مکانیک‌ها) امروز در اثر بی‌احتیاطی به آتش کشیده شد اما با حضور نیرو‌های آتش‌نشانی این حریق نیز مهار شد.
در این منطقه گیاهان سریع‌الرشد همچون نی و لویی گسترش بی‌رویه‌ای پیدا کرده‌اند و با توجه به وزش شدید باد و بی‌احتیاطی برخی شهروندان گاهی بخش‌هایی از نیزار‌های حاشیه شهرک مکانیک‌ها در این شهرستان طعمه حریق می‌شوند
این نیزار‌ها زیستگاه پرندگان و جانورانی است که در آنجا زادآوری می‌کنند و به‌نوعی دارای ارزش زیستی است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دوگنبدان گفت: آتش سوزی نیزار‌های حاشیه شهرک میکانیک‌ها ساعت ۱۲ و ۳۰ امروز به‌ایستگاه آتش نشانی این شهرستان گزارش داده شد.
عقیل طیبی ابراز کرد: نیرو‌های آتشنشان بلافاصله به‌همراه یک دستگاه خودروی اطفای حریق، به محل حادثه اعزام و آن را مهار کردند.
وی تصریح کرد: در نیمه نخست امسال یکهزار و ۲۴۵ مورد مأموریت توسط‌ایستگاه‌های آتش نشانی یک و ۲ این شهرستان انجام شده است.
طیبی ادامه داد: از این تعداد مأموریت انجام شده ۱۰۵ مورد به آتش سوزی مزارع، مراتع و باغات بوده است.
شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.


کد مطلب: 470198

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/470198/آتش-سوزی-نیزار-های-گچساران-مهار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1