تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۴۰
کد مطلب : ۴۷۰۱۰۵
گفت و گوی اختصاصی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد با پایگاه خبری «کبنانیوز»

هجمه‌های بی‌امانی روی اداره گردشگری و علی الخصوص شخص بنده است / تسهیلات ۴ درصد به افرادی داده می‌شد و این افراد با این تسهیلات خانه و ماشین می‌خریدند، این‌ها ویژه خواری است / طالبی پور نمی‌ماند، اگر مدیر بعدی هم بیاید، همراهی نکند، او را وادار به همراهی می‌کنند / آخرت خودم را بخاطر دنیای دیگران نمی‌فروشم / قریب به ۲۱۰ میلیارد تومان تسهیلات گرفتیم که برای اولین بار چنین چیزی اتفاق افتاد / 49 پروژه فعال در حوزه گردشگری داریم

۴۰
۵
هجمه‌های بی‌امانی روی اداره گردشگری و علی الخصوص شخص بنده است / تسهیلات ۴ درصد به افرادی داده می‌شد و این افراد با این تسهیلات خانه و ماشین می‌خریدند، این‌ها ویژه خواری است / طالبی پور نمی‌ماند، اگر مدیر بعدی هم بیاید، همراهی نکند، او را وادار به همراهی می‌کنند / آخرت خودم را بخاطر دنیای دیگران نمی‌فروشم / قریب به ۲۱۰ میلیارد تومان تسهیلات گرفتیم که برای اولین بار چنین چیزی اتفاق افتاد / 49 پروژه فعال در حوزه گردشگری داریم
کبنا ؛
گردشگری صنعت پیشران استان کهگیلویه و بویراحمد است، با وجود کمبودها و محدود بودن زیرساخت ها، صنعت گردشگری در این استان در حال پیشرفت است، نگاه مردم نسبت به گردشگری در حال تغییر است و اداره کل گردشگری نیز در سالهای اخیر قدم های خوبی در این حوزه برداشته است، یکی از اقدامات خوب اداره کل گردشگری تخصیص حدود 200 میلیارد تومان تسهیلات به 49 پروژه گردشگری است که در نوع خود بی سابقه بوده. از طرفی به نظر می آید مبارزه با زمین خواری و ویژه خواری و قرار دادن این اداره کل در مسیر درست خود، در طی چند سال اخیر رخ داده و رویکرد ویژه سعید طالبی پور در این حوزه بوده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گوی اختصاصی خود با پایگاه خبری «کبنا نیوز» گفت: از زمانی که مسئولیت را پذیرفتم، اهدافی برای خودم ترسیم کردم، اهداف کوتاه مدت ما این بود که به پروژه‌های راکد مانده اعتبار و پول تزریق شود، مثلاً پارک آبی که دو سه سال نیازمند چند میلیارد تومان بوده که به بهره‌برداری برسد. از حوزه‌های مختلف دستگاه قضایی، معاونت پیشگیری، سازمان بازرسی تشکر می‌کنم نزدیک به سه ماه درگیر بودیم که با دستور قضایی ۱۳ مصوبه سفر ریاست جمهوری را گرفتیم و به پروژه تزریق شد و الان این پروژه ۱۵۰ نفر نیروی کار دارد و تأثیر مستقیمی بر گردشگری استان دارد.
قریب به ۲۱۰ میلیارد تومان تسهیلات گرفتیم
در حوزه گردشگری حدود ۴۹ پروژه داریم، قریب به ۲۱۰ میلیارد تومان تسهیلات گرفتیم، ۱۹۰ میلیارد تومان به بانک معرفی شده‌اند و افراد در حال دریافت تسهیلات هستند، برخی پروژه‌هایی را داریم که ۵ سال راکد مانده بود و امسال تسهیلات دریافت کردند. تحول بسیار خوبی در سال ۱۴۰۳ خواهیم داشت. بخشی از پروژه‌ها در بهمن ماه و دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسند و بخشی از پروژه‌ها هم تا پایان خردادماه ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسند، در دو سال اخیر در تسهیلات تبصره ۱۸ مشکل کمبود اعتبار در کل کشور داشتیم، ولی در طی این مدت اتفاق خوبی افتاده و نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف پروژه‌های گردشگری را به بانک معرفی کرده‌ایم. از پروژه‌های خرد ۲ میلیارد تومان تا ۱۰ میلیارد تومان و ۱۵ میلیارد تومان. اولین باری است که این حجم اعتبار به طرح‌های گردشگری اختصاص می‌یابد. این ۴۹ پروژه بصورت مستقیم ۹۰۰ نفر اشتغال زایی دارد.
مسئول نهاد ریاست جمهوری به شخصه پیگیر موضوع شدند
یکی از برنامه‌های بلندمدت ما پروژه تله کابین یاسوج بود، که متأسفانه به دلایل مختلف این پروژه راکد ماند. ما معطل این پروژه نماندیم و پروژه چند منظوره در ورودی تنگ مهریان را تعریف کردیم و چند جلسه در تهران با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نهاد ریاست جمهوری و منابع کشور برگزار کردیم و ۸ جلسه نیز با حضور معاون اقتصادی استاندار برگزار کردیم و پس از کش و قوص‌های فراوان توانستیم موافقت سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور را در خصوص این پروژه بگیریم، و آقای منصوری مسئول نهاد ریاست جمهوری به شخصه خیلی زیاد پیگیر موضوع شدند که جای تشکر دارد. این پروژه یکی از بزرگترین پروژه‌های جنوب کشور است و وقتی مکمل پروژه پارک ابی شود شاهد تحول خوبی در استان خواهیم بود.
الان از مردم جلوتر از دولت هستند
بخشی از این ۴۹ طرح اقامتی هستند و بخشی از آن پذیرایی هستند و نیازمندی‌های ما را تا حدودی برطرف می‌کنند. یک زمانی سیاست دولت این بود که خودش به انجام کار‌های زیرساختی ورود کند تا مشوقی برای مردم شود. ولی الان خیلی از مردم جلوتر از دولت هستند، در هر روستایی که می‌روید مردم تسهیلات می‌خواهند که بتوانند بوم گردی و رستوران ایجاد کنند.
در بخش صنایع دستی نیز نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده و کارگاه‌های صنایع دستی زیادی دایر شده است، مشکلات این کارگاه‌ها فروش بوده است، و الان خیلی از این کارگاه‌ها در فضای مجازی و استارتاپ‌ها فعال شده‌اند و اشتغال زایی خوبی نیز شده است.
بازارچه صنایع دستی در کنار پارک ولایت یاسوج
بخش دیگری از کار ما به بحث زیرساخت‌ها برمی گردد. یکی از مشکلاتی که ما در صنایع دستی داشتیم، بحث نبود بازارچه صنایع دستی بود، بنابراین دلالان صنایع دستی بافندگان و هنرمندان را با قیمت ناچیزی می‌خریدند. طی نشستی با شهرداری یاسوج ۵ هزار متر زمین در کنار پارک ولایت به بازارچه صنایع دستی تعلق گرفته است. تحول بسیار بزرگی در زمینه صنایع دستی ایجاد شده است و از مسئولان حوزه‌های مختلف عمرانی، شهردار اسبق و شهردار فعلی تشکر می‌کنم. در سفر دولت به کهگیلویه و بویراحمد اعتبار خواستیم و برای احداث آن تأمین اعتبار خواهد شد. در گچساران نیز خود شهرداری بصورت خودجوش پای کار آمده و زمین در اختیار گذاشته و خود شهرداری نیز احداث آن را تقبل کرده است.
در یک سال اخیر قریب به بیش از ۱۵ سال گذشته در بلاد شاپور کار انجام شده
در حوزه میراث فرهنگی کار‌های زیادی انجام گرفت، طی یک سال اخیر، قریب به بیش از ۱۵ سال گذشته در بلاد شاپور کار انجام شده و مدیریت شده است. الان بحث ثبت جهانی بلاد شاپور را داریم، منشأ خیلی خوبی در استان ما است. در حوزه زیرساخت‌ها برای اولین بار با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نشست گذاشتیم، ظرفیت‌های قانونی وجود دارد که مغفول مانده بود، دولت قانونی دارد که می‌تواند به بخش خصوصی در قالب کمک‌های فنی اعتباری، در بحث جاده، برق، آسفالت، گازرسانی کمک‌های بلاعوض کند. با سازمان برنامه و بودجه رقم‌های خیلی خوبی برای اولین بار گرفتیم، و پروژه‌هایی که در این چند سال ضرر کرده بودند، و افرادی که تمام زندگی خود را در نوسانات اقتصادی از دست داده بودند، کمک‌های بلاعوض به این افراد کردیم که انگیزه‌شان برای توسعه پروژه‌هایشان بیشتر شود.
بحث دیگر پروژه موزه شهر یاسوج است که در این چند سال اخیر اعتبارات زیادی به موزه تزریق شد. تجهیزات موزه خارجی بودند و ارقام بالایی هزینه شد، الان می‌توانیم موزه را افتتاح کنیم ولی مشکل اصلی ما بحث نیروی انسانی است، و باید از ظرفیت‌های قانونی استخدام نیروی انسانی کمک بگیریم.
هجمه‌های بی‌امانی روی اداره گردشگری و علی الخصوص شخص بنده است
هجمه‌های بی‌امانی روی اداره گردشگری و علی الخصوص شخص بنده است. من اعتقاد دارم که بر اساس آیه قرآن مسئولیت‌ها باید به اهل آن سپرده شود، اگر من تشخیص می‌دهم که نمی‌توانم مدیر باشم، ماندن من روی این صندلی غصب است، من ۱۵ سال در حوزه‌های مختلف در این دستگاه کار کردم و اشراف کامل بر کار دارم. اگر ضعفی وجود دارد طبیعی هست، این ضعف فقط به من برنمی گردد، ساختار هم ایراد دارد و ایرادات از گذشته هم بوده است.
مبارزه با زمین خواری در اداره کل گردشگری
اولین دستگاهی که در استان مبارزه با زمین خواری را شروع کرد اداره کل گردشگری بود، افراد زیادی در قالب طرح گردشگری زمین خواری می‌کردند، ۴۲ مورد از این موارد را به کارگروه‌های مختلفی بردیم، ۱۳ مورد به نفع دولت استرداد شد و بقیه موارد نیز در حال بررسی هستند. بحث منفعت ملی هست. در این دستگاه در سنوات گذشته کوتاهی‌هایی انجام گرفته بود بخشی از جاذبه‌های طبیعی در قالب‌های مختلف واگذار شده بود، فرایند‌های قانونی طی نشده بود و حقوق دستگاه و حقوق مردم تضییع شده بود، چرا که این‌ها انفال هستند. اگر بخواهیم به ناحق این انفال را در اختیار عده‌ای قرار دهیم حقوق مردم تضییع می‌شود. با سازمان بازرسی نزدیک به ۶ ماه کار کردیم تا توانستیم بخشی از این موارد را به دولت برگردانیم.
ویژه خواری زد و بند‌ها صورت می‌گرفت / پیمانکارانی بودند که پشت میز معاون می‌نشست
تسهیلات ۴ درصد و ۶ درصد به افرادی داده می‌شد و این افراد با این تسهیلات خانه و ماشین می‌خریدند، این‌ها ویژه خواری است. از روزی که من وارد این سازمان شدم با این موارد مبارزه کردم. الان روال این است که پروژه‌های گردشگری باید با هماهنگی کارشناس فنی و بر اساس میزان پیشرفت پروژه، تسهیلات دریافت کنند. قبلاً نظارت‌ها ضعیف بود، زد و بند‌ها صورت می‌گرفت، پیمانکارانی بودند که پشت میز معاون می‌نشست، این زیبنده دستگاه نیست.
در مقابل افراد سیاسی و افرادی که به جایی وصل هستند کوتاه نمی‌آیم
انتظارات خارج چارچوب از دستگاه در خصوص جابجایی افراد و انتصابات وجود داشت، از دورن اداره و بیرون اداره افرادی که منافع‌شان به خطر افتاده هجمه‌هایی به سمت من ایجاد کرده‌اند. من آخرت خودم را بخاطر دنیای دیگران نمی‌فروشم، نه قدمی برای این مسئولیت برداشته‌ام و نه قدمی برمی دارم، اگر به من بگویند فقط یک روز دیگر در این مسئولیت هستید سعی می‌کنم وظیفه‌ام را درست انجام دهم. ما خارج از قانون چیزی نمی‌خواهیم و قانون هم اجازه چنین چیزی را به ما نمی‌دهد. اگر کسی بخواهد فراتر از قانون کاری کند، ما اهل چنین چیزی نیستیم، و در مقابل افراد سیاسی و افرادی که به جایی وصل هستند کوتاه نمی‌آیم. این‌ها هجمه‌هایی را ایجاد کرده‌اند و من نمی‌خواستم این‌ها را بیان کنم. طالبی پور نمی‌ماند، اگر مدیر بعدی هم بیاید، همراهی نکند، او را وادار به همراهی می‌کنند. کافی بود یک ایرادی از من ببینند آنوقت می‌دیدید چطور مرا وادار به انجام خواسته های خود می‌کردند! من تفکر سیاسی دارم ولی آن را در سیستم اداری دخالت نمی‌دهم، اگر کسی سالم و توانمند باشد از ظرفیت او استفاده می‌کنم، چون اگر این کار را نکنیم خیانت است.
در خصوص رتبه ۲۹ اداره کل گردشگری استان توضیحی بفرمایید، چرا این اتفاق افتاد؟
دو شاخص ارزیابی وجود دارد، شاخص‌های عمومی و اختصاصی. در شاخص‌های عمومی، به دلیل مشکلاتی که کارشناس انفورماتیک پیدا کرده بود، مستندات به موقع بارگذاری نشد و همین باعث شد حدود ۳۰۰ امتیاز ما کسر شود. اما در شاخص‌های اختصاصی، در حوزه گردشگری ۱۰۰ درصد تحقق پیدا کرد. در صنایع دستی ۱۰۰ درصد تحقق پیدا کرد، در توسعه مدیریت با ۹۴ درصد، رتبه ۳ را داشتیم، در میراث فرهنگی با ۹۱ درصد رتبه ۹ را داشتیم، در بحث‌های تخصصی جزء دستگاه‌های برتر بودیم. ما رتبه دهم کشور را داشتیم، و حتی کسب رتبه دهم به دلیل نبود زیرساخت‌ها است. ما اصفهان و شیراز را به دلیل زیرساخت‌های زیادی که دارند نمی‌توانیم با کهگیلویه و بویراحمد مقایسه کنیم. دلیل این فاصله رتبه‌ها کم برخورداری ما بوده است. در چند سال گذشته شاخص‌های عمومی و اختصاصی روی هم قرار داده شده‌اند و به همین دلیل رتبه ما پایین آمده است. اگر این دو شاخص را جداگانه محاسبه می‌کردند، ما وضعیت بهتری داشتیم. در حوزه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی ما جزء دستگاه‌های برتر هستیم.
ما به دنبال برندسازی هستیم
در خصوص معضلات صنایع دستی سادات محمودی یکی از مشکلات اصلی صنایع دستی، نبود بازارچه دائمی بوده است، زمانی که شروع به کار کردیم تصور نمی‌کردم که در بهترین نقطه مرکز شهر برای بازارچه دائمی ۵ هزار متر مربع اختصاص دهند. الان این پروژه در مرحله مطالعات است. در روستای بیدزرد سربیشه گچساران نیز معضل نبود بازارچه را داشتیم که با احداث بازارچه صنایع دستی گچساران این معضل حل می‌شود. ما به دنبال برندسازی هستیم. اینکه گلیم سادات محمودی به نام همین منطقه به دست خریدار برسد.
در سفر اول ریاست جمهوری فقط ۵ میلیارد تومان برای حوزه گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شد. بعد از آن من دو روز به نهاد ریاست جمهوری رفتم، و تمام مدت آنجا بودم، و آقای منصوری وقتی به استان آمدند یک شوخی هم کردند. اما اصرار و سماجت ما در نهاد ریاست جمهوری باعث شد آقای منصوری لطفی به ما کردند، و ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد، ۶۰ میلیارد تومان از سال گذشته مصوب بود که آن را نداده بودند، بنابراین ۲۱۰ میلیارد تومان مصوب کردند.
شوخی آقای منصوری چه بود؟
ایشان زمانی که به کهگیلویه و بویراحمد تشریف آوردند ما درخصوص طبیعت سرشار استان و ظرفیت‌های گردشگری توضیحاتی ارائه کردیم، به‌ایشان گفتیم این همه ظرفیت گردشگری در این شهر وجود دارد، ‌ایشان گفتند «فقط نگهداری کنید که خراب نشود»، بعد که آمدند و دیدند، زمانی که از رودخانه بشار بازدید کردیم، گفتند اینجا تنها مرکز شهری است که بین دو رودخانه دائم واقع شده است. این نکته را که گفتند، از‌ایشان قول‌هایی گرفتیم و در جلسه ۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات نفت تخصیص دادند.
در رابطه با آسیب‌های سد خرسان و جلوگیری از احداث سد اداره کل گردشگری چه کاری انجام داده است؟
شاید جزء معدود مدیرانی بودم که برای جلوگیری از احداث سد دفاع کردم، بنده به وزارت خانه رفتم و در خصوص آسیب‌های سد خرسان توضیحاتی ارائه و تقاضای بررسی دادم، دو هفته بعد شورای فنی وزارت گردشگری با حضور قائم مقام وزیر و مدیران کل ۴ استان اصفهان، یزد، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، در آن جلسه پاورپوینت آسیب‌های سد خرسان را به مدت ۳۰ دقیقه توضیح دادم، می‌خواستند رأی نهایی را برای مخالف وزارت گردشگری درخصوص سد خرسان صادر کنند، که قائم مقام وزیر اعلام کردند که باید بازدید می‌دانی صورت بگیرد. مدیرکل فنی وزارت و کارشناسان و مدیرکل چهارمحال و بختیاری مامور شدیم که محل سد در استان چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد را بازدید کردیم و این نتیجه اعلام شد که در ابتدا اهداف، تحقیقات و کاوش‌های میراث فرهنگی در منطقه سادات محمودی باید محقق و نظر میراث فرهنگی جلب شود، در این جلسه دفاعیه خیلی خوبی داشتیم، عزم ما بر این است که این سد احداث نشود، ولی نهایتاً اگر مصالح نظام بر این باشد که سد احداث شود، حتماً باید مطالبات و حقوق مردم مطرح و حقوق مردم داده شود.
۱۸ پروژه مرمت و احیا
در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۱۸ پروژه مرمت و احیا فعال بودند، می‌مند بافت تاریخی دارد، پل پاتاوه که پل دوره ساسانی است، بابااحمد، بافت تاریخی دهدشت، مسجد جامع در بافت تاریخی وجود دارد، بافت دوره ساسانی است و اگر روی این مسجد خوب کار شود ممکن است تبدیل به مسجد جامع شهر دهدشت شود. امامزاده علی، پل خیرآباد، پل بریم، جزء پروژه‌های شاخص هستند. درخصوص حفاری‌ها به دلیل اینکه بخشی از استان کوهستانی است و دسترسی به برخی از مکان‌های تاریخی سخت است. کمبود نیروی انسانی، کمبود تجهیزات، صعب العبور بودن باعث می‌شود عده‌ای به دنبال سودجویی باشند. نظارت بر این مکان‌های تاریخی از طریق هراست و فرماندهی یگان انجام می‌شود یا از طریق سمنها مراقبت می‌شوند. در این چند سال بیشتر از ۲۰۰ دستگاه فلزیاب از افراد سودجو ضبط شده است.



 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

گچساران
Iran, Islamic Republic of
درود به روح طالبيپور پاك سرشت
Iran, Islamic Republic of
بفرما یوزارسیف حکیم
Iran, Islamic Republic of
«از‌ایشان قول‌هایی گرفتیم و در جلسه ۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات نفت تخصیص دادند.» تخصیص؟؟؟؟؟؟ یا تصویب روی کاغذ ... اگه تخصیص داده شد پس کجا رفت
كوه گل
Iran, Islamic Republic of
اقاي طالبي همانطور كه دست بقيه فاسدان رو قطع كردي دست غاصبان كوه گل رو هم قطع كن و اداره كوه گل رو از شهرداري سي سخت بگير
ارزياب
Iran, Islamic Republic of
هر منصفي گذرش به ميراث فرهنگي بيفته تفاوت قبل و الان اون رو حس ميكنه
حداقلش اينه كه الان كارشناسا واهمه دارن و در ازاي امضاهاي طلايي چيزي بيشتر از مدارك مربوطه نميخوان!!!!
ميراث
Iran, Islamic Republic of
دكتر عزيز تا هميشه پاي تو و آرمان هاي تو مي مانيم
گردشگري استان
Iran, Islamic Republic of
كبنا خجالت نميكشي اخبار مخربت رو در تيتر اول قرار ميدي و اخبار مستند و مثبت رو در بين خبرهاي دست چندم پنهان ميكني؟
تو ديگه به كجا ميخواي بري
حامي بهرامي
Iran, Islamic Republic of
تنها مديركلي كه به برنامه هاي فرهنگي توجه داره ايشونه
همکار
Iran, Islamic Republic of
بابابروتاکاربلدش بیا
مارگون
Iran, Islamic Republic of
ضعفهاتو هم بگو اقای طالبی پور..
مردم میخواهند بدانند تخصص تحصیلی شما چیه و چطور و از چه کانالی رئیس چنین مجموعه مهمی شدی؟ اینارو هم بگو ببینیم ایا عملکرد منفی شما بیشتر از مثبتی که نداشته اید نیست؟
Iran, Islamic Republic of
اول میزان تحصیلات ایشان از شما بالاتر میباشد و دوم ایشان دارای مدرک دکترا از دانشگاه علامه طباطبایی میباشد که جزء دانشگاه های برتر کشور میباشد ایشان جز مدیران پر تلاش و باسواد میباش لذا یکم تحقیق کنین بعد نظری بدین نه اینکه از روی دشمنی نظر بدین اگر یکم چشمانتان را باز کنین کارهای انجام گرفته شده در دوره ایشنان را به فراوانی میتوانی ببینی
Iran, Islamic Republic of
سلام
سوال:
آقای افتخاری نسبتی باشما دارند؟!
شهروند
Iran, Islamic Republic of
ای کاش میگفتید فشاری که روی شما و اداره هست، از طرف جناب م ر هست و باند ایشان،
چرا روی اداره گاز و آموزش پرورش که ضعیف ترین مدیران چندسال اخیر بودند فشار نیست؟!!
آها، چون نازک نارنجی نماینده هستند
Iran, Islamic Republic of
م ر خنثی هست هیچ فشاری نداره .
واحدی
Iran, Islamic Republic of
شما اهل این کار نبودی و نیستی من به عنوان کسی که با مدیران قبل از شما دیدار کردم و نشست داشتم شما 5%میران قبلی هم لیاقت مدیریت میراث را نداری
خوش بحال کسانی که مردند و تو را ندیدن
تعجب از مدیران ارشد استان که خودشون هم میدونن اگر طرحی در زمینه گردشگری مصوب میشه از تلاشهای ایشون نیست
برای مثال طرح مهربان از استانداری پیگیری شد
Iran, Islamic Republic of
حتما با تلاش شما صورت میگیرد بی سواد اگر سواد داری یکم تحقیق کنی و چشمانت را باز کنی میفهمی که ایشان در جذب سرمایه فردی بسیار قوی بوده و با پیگری ایشان بوده که طرح ها تصویب شده
Romania
سلام وجدانا یه کم صداقت داشته باش ،،جنابعالی اوج بی احترامی را در حق بعضی ها روا داشتید و هیچگاه از حق عمومی خودشون نخواهند گذشت و جنابعالی را نمی بخشن
Iran, Islamic Republic of
چون جات اونجا نیست و لیاقت اون پست رو نداری
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
در این چند سال اخیر یکی از ضعیف ترین اداره ها اداره گردشگری بوده با توجه به مدیریت ضعیف آن؛ولی از زمانی که دکتر طالبی پور به این سمت وضع شدند پیشرفتهای بسیار چشمگیری داشت از جمله آن وارد کردن بیشترین بودجه که بی سابقه بوده و انجام طرح های صنایع دستی و فرهنگی که خدا را شکر اعمال همین طرح ها باعث افزایش گردشگری در استان شد و طرح موج های آبی باعث آمدن وزیر و معاون وزیر شد و طرح تلکابین که مخالفت های بسیاری برای انجام این کار شد ولی بحمدالله مسیر ترقی خود را دارد طی میکند تا این استان را به قطب گردشگری جنوب تبدیل کند و .....
آقای روشنفکر دیگر توصیف شما از یک مدیرکل قدر و کاردان چیست؟
تنها مدیر کلی که هم انقلابی است و هم کار خود را به نحو احسنت انجام داده دکتر طالبی پور هست که حتی شایستگی ریاست این استان را هم دارد.
تنها نماینده ای که آقای روشنفکر انتخاب نکرد و بهتر از نیرو هایش عمل کرد دکتر بود،همین جمله برای برتری او کافی است.
احمدزاده
Iran, Islamic Republic of
هیچ نقشی در این 49پروژه ای که فقط ادعا داری ندارید اگه شما نبودید شاید بیشتر هم میشد
آمارهای آبکی اگر تو این چند سال فقط سالی 5تا طرح به نتیجه میرسید الان این وضعیت اماکن گردشگری نبود
در کدام مرکز گردشگری غیر از آبشار امکانات رفاهی موجود است که بیشتر از 5ساعت گردشگر توقف کند
فقط چند تا طرح گردشگری داریم که همشون نصف و نیمه فعالیت دارند
United States
این استان در حد یک شهرستان از استانهای دیگه است و اصلا نه چیزی برای گردشگری داره نه امکاناتی داره که گردشگر بیاد اصرار رو اینکه گردشگر بیاد و چادر بزنه برا چیه؟ هتل که ما نداریم طرف نهایتا میاد چادر میزنه مواد غذایی خودش را هم از شهر خودش میخره میاد اینجا فقط ما را تبدیل میکنه به آشغال جمع کن خودش
اگر بحث طبیعت هست هم که دو سه ماه چهار ماه گردشگر میاد بقیه فصول سال کسی مسافرت نمیرهع اونم تازه در این گرونی و بی پولی
اصرار رو اینکه گردشگر بیاد ترافیک درست کنه و آشغال بریزه را من متوجه نمیشم خود طبیعت را هم برای ما غیر قابل استفاده می کنن
به نظرم سازمان مبارزه با گردشگری باید راه بیفته چون گردشگری که میاد سودی نداره همش ضرره
بله اگر ابنیه تاریخی و هتل و زیرساخت داشتید مثل اصفهان و شیراز بودید اون یه حرفی بود ولی شهری که 100 هزار نفر جمعیت داره آخه چه گردشگری میتونه داشته باشه؟ 20 هزار گردشگر بیاد شهر قفل میشه
در این تفکرات تجدید نظر بفرمایید
رشیدی
Iran, Islamic Republic of
مدیر کلی ایشان بسیار مثمر ثمر و بدون حاشیه👏👏👏
Iran, Islamic Republic of
اتفاقأ شخص شما دقیقأ مقابل سیاست دولت حرکت می کنید اگر دولت مشوق فعالیت بخش خصوصی است شخص شما مانع بخش خصوصی در راستای تملک و چنبره دولتی بر فعالیت های گردشگری هستید
نمونه واضح سنگ اندازی در مقابل بزرگترین شرکت گردشگری منطقه در کوهگل سی سخت و ادعاهای جورواجور و رنگ به رنگ و هر روزه شما در مقابل فعالیت این شرکت مردم نهاد.
لطفأ شعار ندهید
Iran, Islamic Republic of
این آمار شما هیچگونه پایه و اساس متقنی ندارد
یک روز قبل از سفر ریاست جمهور به استان در اداره کل شما بودم، دو کارشناس در آمار هزینه کردها در بحث بودند، یکی گفت ۱۰ طرح بزرگ را هر طرح ۱۵ میلیارد و ۲۵ تای دیگر را هر طرح ۵ میلیارد در نظر بگیر و سرجمع را ۳۰۰ میلیارد تومن بنویس.
ظرف یک دقیقه آمار رو تکمیل نمودند کاملأ صوری و غیر واقعی
بله این است واقعیت کارکرد شما
Iran, Islamic Republic of
لطفأ شعار ندهید و پاسخ شفاف بدید!

آیا شما در حالی که مدیر کل هستید عضو هیئت علمی شده اید؟
آیا این کار نقض قانون مصرح کشور نیست؟
Iran, Islamic Republic of
طالب پور در نقطه مقابل سی سخت قرار گرفته است و با وجود اعلام شهرستان دنا بعنوان پایلوت گردشگری ، هیچ بهایی نمی دهد و کارکردی ندارد.
نمی دانم چرا ولی سی سخت ستیزی می کند
در آخرین آمارش ساخت چند سرویس بهداشتی را به رخ می کشید که با وجود هجمه مسافر در چشمه میشی و سی سخت، یک سرویس بهداشتی در مسیر نساختند شاید هم بخواهد در نقطه مقابل نماینده بایستد چرا که در بازدید وزیر از چشمه میشی و تقاضای نماینده و تأیید وزیر قرار بر ساخت فوری بود.
Iran, Islamic Republic of
آقای طالبی پور گرامی
کوتاه بگم
اداره کل شما خالی از دیدگاه تخصصی است و بهتره خلاصتأ بگم تعطیله
Iran, Islamic Republic of
تبریک خدمت جناب طالبی پور
کسب مقام گردشگری در بین استان های دیگر را

البته از آخر
Iran, Islamic Republic of
آقای مدیر کل
مدیریت شما داد ما را درآورده است
لطفأ برید.
صدرا
Iran, Islamic Republic of
چه عجب رسانه هاي كهگلويه و بويراحمد كاراي يه مدير خوب و توانمند رو هم پوشش خبري دادن
ما كه چن سالي بيشتر مهمونتون نبوديم ولي دوستان زيادي اونجا داريم
شما مسئولين استاني رحم كنيد به مردم
سرمايه گذار
Iran, Islamic Republic of
آقاي طالبي روزي كه شما ازين اداره كل خداحافظي كردين روز عذاي سرمايه گذاران واقعي و روز شادي مفسدينه
كريمي
Iran, Islamic Republic of
كاش بقيه مسئولين يك هزارم شما جسارت داشتن
حاتمی
Iran, Islamic Republic of
مگه تسهیلات 4درصدی چه مبلغی بوده که بشه باهاش خونه و ماشین بخری
حرف و آمار هم باید حساب شده باشه در ثانی شما که حراست بودی چرا جلوگیری نکردی
کارمند
Russian Federation
جناب آقای طالبی پورخدارشکرکنیدکه ازکارمندی هتل پارسیان به اینجا رسیدیم
چه برسرکا رکنان تخصصی آوردید
چه تحولی ایجاد کردید
49طرخ سرمایه گذاری مربوط به دوران مدیریت باقری بودنه شما که اکثرا نیمه کاره رها شده‌اند
صحبت ازمبارزه باتخلف کر دیدایا در دوران جنابعالی اتفاق نیفتاده حیف وصدحیف که حرمت رعایت می کنیم وگرنه خودت بهتر می دانی
خط و نشان نکش سعی کن خویش تندا ری کن.
برای خودت دشمن‌تراشی نکن این راازبرادرکوچکت بپذیر
چنددرصدازکا رکنان ازتوراضی هستند.
بیشتر نمی گویم.هرچه کردیدمرزی برایش مشخص کن.تا ازبیشتربدت نشده است
عنایت
Iran, Islamic Republic of
واقعا وجود چنین مدیران پاک سرشت وفساد ستیز در استان لازمه که جلو فساد انگیزان واختلاسگران در ادارت استان را بگیرند
شنیدم چند مدتی است که خیلی از مختلسین در اداره میراث وگردشگری با پیگیری های شما در دام عدالت افتاده اند البته ار کامنتهای انها کاملا مشخصه که چرا این قدر ناراحتند
Iran, Islamic Republic of
بفرما معاون صنایع دستی را چطور گذاشتی و مدرکش چیه؟
در استان ما افراد دارای مدرک دکترای صنایع دستی بیکارند و یک معلم را معاون کردی
حاتمی
Iran, Islamic Republic of
خداوندشاهدوناظراست براعمال افراداست هیچگاه نماینده محترم مرکز استان ازمدیرکل فعلی اداره کل میراث فرهنگی استان مطالبه یا خواسته ای ازایشان مبنی برانتصاب نیرویی نداشته و نخواهد داشت. وافرادی که حامی نماینده محترم دراداره هستند همگی متخصص وکاردان هستند نه سیاسی.
Iran, Islamic Republic of
ریش ملاک انتخاب مدیران شده نه تخصص و توانمندی
شهروند
Iran, Islamic Republic of
قسمت هاشور شده همه اش (انتظارات خارج چارچوب از دستگاه در خصوص جابجایی افراد و انتصابات وجود داشت،............من تفکر سیاسی دارم ولی آن را در سیستم اداری دخالت نمی‌دهم، اگر کسی سالم و توانمند باشد از ظرفیت او استفاده می‌کنم، چون اگر این کار را نکنیم خیانت است. ) چون کاملا سیاسی تصمیم می گیری معاون صنایع دستیتون چه ربطی به میراث فرهنگی داره فقط سیاسی کاری .و........ خیلی دیگر که من نمی شناسم
علی
Iran, Islamic Republic of
سلام هیچ مدیری بدون نقطه ضعف نیست علیرغم تفکر رادیکالی از هم افراد حتی مخالف سیاسی کار ونظر خواهی واستفاده می کند منتهی باافراد مریض وناپاک ودست کج چ باید کرد واقیت این است کارکردن مدیر در آستان با ظرافت ودقت مالی وحاشیه های گزارش توان هر مدیریتی را می‌گیرد ومنافع مالی بعصی برا سوء‌استفاده را می‌گیرد مهمترین نقطه قوت پاک دست. بودن اعتقاد به اهل بيت سلام الله علیها است
زخم کهنه تورم

زخم کهنه تورم

تورم دو‌رقمی سال‌های زیادی از نیم‌قرن گذشته گریبان اقتصاد کشور را گرفته و گاه ایران را ...
متهمان چای «دبش» کجایند؟

متهمان چای «دبش» کجایند؟

در جدول پیوست مشخص است که میزان ارز اختصاص یافته به گروه صنعتی دبش طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ...
نفوذی‌ها در میدان آرش

نفوذی‌ها در میدان آرش

متأسفم که یک نفر از کمیسیون انرژی گفته ذخایرمان آنقدر زیاد نیست که در مورد آن بحث کنیم....
1