کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

(فیلم و تصاویر ) ادامه رقابت انتخاباتی نامزدهای مجلس در فضای مجازی / فلش سبز منتظریان به سمت کیست؟ / شعرخوانی برای روشنفکر / یک عکس از بهرامی / نماز موحد و دیدارهای هاشمی‌پور و بزرگواری

13 آذر 1402 ساعت 1:15

در حال نزدیک شدن به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستیم، در زمان انتخابات، احزاب و جناح‌های سیاسی مختلف خط مشی  برنامه‌های خود را ارائه می‌دهند و شهروندان از میان  نحله‌های فکری گوناگون، کاندید مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند.


در حال نزدیک شدن به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستیم، در زمان انتخابات، احزاب و جناح‌های سیاسی مختلف خط مشی  برنامه‌های خود را ارائه می‌دهند و شهروندان از میان  نحله‌های فکری گوناگون، کاندید مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند.
با گسترش رسانه‌ها و بستر‌های شبکه‌های اجتماعی، شاهد تأثیرگذاری گسترده این رسانه‌ها در تصمیم‌گیری‌های سیاسی مردم از جمله انتخابات هستیم. فضای مجازی می‌تواند بر میزان مشارکت مردم در انتخابات، ترغیب و تهییج مردم  و یا در مقابل تحذیر و اجتناب از رای دادن آنان تأثیرگذار باشند.
همچنین امروزه شیوه‌های تبلیغ سنتی جای خود را به شیوه‌های جدید داده است. مردم به وسیله فضای مجازی از کاندیدا‌ها و برنامه‌های آنان مطلع می‌شوند. شبکه‌های مجازی تبدیل محلی برای تضارب آرا سیاسی می‌شوند و کاربران به طور آزادانه از خطوط قرمزی که در رسانه‌های رسمی وجود دارد عبور می‌کنند و با ایجاد موج‌های حمایتی و یا انتقادی به فعالیت می‌پردازند.  
با نزدیک شدن به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفند ۱۴۰۲ و آغاز کارزار انتخاباتی نامزد‌ها فعالیت کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز در این خصوص افزایش می‌یابد و هر چه به زمان برگزاری انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، میزان تبادل نظر و کنشگری سیاسی کاربران نیز افزایش می‌یابد. کبنانیوز در ادامه سلسله گزارش‌های خود از اوضاع و احوال فضای مجازی در این گزارش به آخرین فعالیت و تحرکات نامزدهای انتخابات مجلس پرداخته است. کبنانیوز تصاویر و محتوای فیلم‌های منتشر شده را نه تائید می‌کند نه رد و صرفاً در راستای اطلاع عموم، شور انتخاباتی و مشارکت حداکثری و تحقق چهار راهبرد مهم انتخابات اقدام به انتشار مطالب موجود در فضای مجازی می‌کند.



تخریب‌ها، تهمت‌ها و کارشکنی‌ها عنوان اولین کلیپی بود که تیم رسانه‌ای مهدی روشنفکر در فضای مجازی منتشر کرد. در این کلیپ به‌گونه‌ای سیاه‌نمایی و بزرگ‌نمایی شده که گویا تمام جریان‌های سیاسی هیچ کاری به غیر از تخریب روشنفکر نداشتند. مرتب در این کلیپ از تخریب روشنفکر حرف زده می‌شود، اما گفته نمی‌شود، کدام تخریب؟ کدام تهمت؟ تیم رسانه‌ای روشنفکر انتقادات و نقدهای رسانه‌ای را هم تخریب برشمرده و این در حالی است که روشنفکر هنوز به‌طور شفاف به بعضی از ابهامات پیرامون خود؛ مثلاً طایفه‌گرایی، منطقه‌گرایی‌، حمایت از انتصاب مدیران ناتوان و... پاسخ نداده است.
   
شعرخوانی برای روشنفکر، دومین کلیپی است که در حمایت از روشنفکر منتشر شده است.
   
 دیدارهای مردمی روشنفکر  ادامه دارد. 
    


نادر منتظریان که رفته رفته تبلیغاتش را گسترش داده و به گفته برخی از ناظران سیاسی دو ماه آینده متعلق به منتظریان است و اینگونه مطرح می‌کنند که طرفداران منتظریان در هر صورت باخت ندارند و یک بازی برد - برد است [تحلیل کبنا به زودی در این رابطه منتشر می‌شود] و همین نگاه باعث می‌شود که خیلی از افرادی که سردرگم هستند، به سمت منتظریان تمایل پیدا می‌کنند.
    
منتظریان در این دوره از انتخابات مجلس بر بویراحمد واحد تاکید دارد و او همواره در صحبت‌هایش از بویراحمد واحد سخن می‌گوید و منتقد این است که بویراحمد را به دو بخش سفلی و علیا کنند. کلیپ زیر مرتب در گروه‌های فضای مجازی پخش می‌شود. بعضی از کاربران فضای به طرح مسئله بویراحمد واحد از سوی نادر منتظریان انتقاد کردند و می‌گویند: «بویراحمد واحد یا بویراحمد بزرگ که همان ندای وحدت می‌باشد. شعار و رمز گفتمانی ندای وحدت هست که صد‌ها مقاله و مطلب از سال ۹۴ تا کنون توسط افراد اهل قلم و رسانه‌ی جریان مردمی ندای وحدت به رشته تحریر در آمده است.»          
کاربری نوشت: «کلمات مبارک ندای وحدت، بویراحمد واحد، بویراحمد بزرگ اهداف جریان حماسی مردمی ندای وحدت هست که هم اکنون تبدیل به یک گفتمان ملی و استانی شده است لذا هشدار داده می‌شود که سرقت ادبی نکنید، و وارد حریم خصوصی ندای وحدت نشوید و اسمی مناسب خویش انتخاب کنید.»
فرد دیگری نوشت: «ندای وحدت که همان وحدت بین بویراحمد بزرگ، که تلفیقی، ترکیبی و عصاره‌ای از تمام مردم استان می‌باشد. شعار و رمز گفتمانی این جریان مردمی هست...»
کاربری هم نوشت: حرف شما درست. ندای وحدت، همان بویراحمد واحد است. اما سئوال این است، چرا در عمل بر خلاف رویه خود عمل کرده و اکثریت انتصابات آنها از منطقه بویراحمد سفلی است.



محمد بهرامی، شهردار سابق یاسوج و نامزد دیگر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است. او هم ردپای واضح و آشکاری در مناطق مختلف حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون از خود به‌جا گذاشته است. بهرامی در کنار امان‌الله جهانبین، مدیرعامل سابق جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت و عکس او در فضای مجازی بازتاب داشت.



   
علی محمد بزرگواری، نامزد انتخابات مجلس حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ است که بر فعالیت‌های انتخاباتی خود افزوده و فیلم بالا دیدار او بخشی از مردم لیکک را نشان می‌دهد.
   
 توئیتی از بزرگواری در فضای مجازی منتشر شد که گویا به عدل هاشمی‌پور کنایه زده شده است.

غلامرضا تاجگردون، مشهورترین نامزد انتخاباتی مجلس، به‌نظر می‌رسد همه منتظر این هستند تا تایید صلاحیت شود و در اسفند 1402 به او رأی دهند. گاهی کلیپ‌های دوره نمایندگی مجلس او در فضای مجازی دست به دست می‌چرخد.
       
سردار عدل هاشمی‌پور، در این دوره متفاوت عمل کرده، هر چند هنوز تیم رسانه‌ای منسجم و قوی ندارد، اما یادداشت‌ها و گفت‌وگوهای حساب شده پیرامون او بیرون آمده است. هاشمی‌پور دیدارهای مردمی خود را افزایش داده است.




سید محمد موحد این روزها فعالیت‌های انتخاباتی خود را گسترش داده و اخیراً عکسی از نماز خواندن او در شهرستان بهمئی منتشر شد. 

 


کد مطلب: 469985

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/469985/فیلم-تصاویر-ادامه-رقابت-انتخاباتی-نامزدهای-مجلس-فضای-مجازی-فلش-سبز-منتظریان-سمت-کیست-شعرخوانی-روشنفکر-یک-عکس-بهرامی-نماز-موحد-دیدارهای-هاشمی-پور-بزرگواری

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1