کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مکاتیات و پیگیری‌های بی‌فایده؛

نبود بالگرد، فوت دختر عشایر و توضیحات رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

8 آذر 1402 ساعت 19:48

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص نبود بالگرد اورژانس هوایی در استان و فوت دختر عشایر در شهرستان بهمئی توضیحاتی داد.


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص نبود بالگرد اورژانس هوایی در استان و فوت دختر عشایر در شهرستان بهمئی توضیحاتی داد.
«سعید جاودان سیرت» افزود: در رابطه با بالگرد اورژانس هوایی استان کهگیلویه و بویراحمد پس از سقوط بالگرد اورژانس استان در حین ماموریت، اقدامات زیادی انجام شد.
وی اظهارکرد: یک روز پس از سقوط بالگرد اورژانس استان با آقای رئیس جمهور صحبت شد، در سفر وزیر بهداشت به استان نیز این مشکل پیگیری شد و مکاتباتی انجام داده ایم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با چهار شرکت بالگردی رایزنی‌هایی صورت گرفته و امیدواریم که این مسأله به زودی عملیاتی و محقق شود.
جاودان سیرت تصریح کرد: رئیس اورژانس کشور پیگیر اختصاص یافتن یک بالگرد به استان کهگیلویه و بویراحمد است.
وی با اشاره به فوت دختر ۱۷ ساله عشایری در شهرستان بهمئی تاکید کرد: بدلیل صعب‌العبور بودن و مسافتی که تا مصدوم وجود داشت نیروهای در استراحت اورژانس بر بالین مصدوم رسیدند و کمک های اولیه را انجام دادند. منتهی مسافت زیاد بود و متاسفانه زمانی که مصدوم را به آمبولانس رساندند دختر مصدوم فوت کرد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص درخواست کمک استان از برخی استانها برای اعزام بالگرد و همکاری نکردن آنها بیان کرد: درخواست کمک برای اعزام بالگرد از استان‌ها شد که گفته شده شرایط ناپایدار داشتند و خود این استانها باید در این زمینه توضیح دهند.
تیرماه امسال نیز بالگرد اورژانس هوایی استان کهگیلویه و بویراحمد در حین ماموریت برای نجات جان یک کودک ۱۲ ساله حوالی ساعت ۱۱ روز دوشنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۲ به همراه تکنسین‌ها و کادر پروازی در حال فرود در روستای سرآسیاب آجم از توابع بخش دیشموک شهرستان کهگیلویه بود که سقوط کرد و از آن روز تاکنون این استان عشایرنشین، کوهستانی و حادثه خیز فاقد بالگرد اورژانس است.
گفتنی است ۸۵ درصد از مساحت استان کهگیلویه و بویراحمد کوهستانی و صعب العبور است.


کد مطلب: 469833

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/469833/نبود-بالگرد-فوت-دختر-عشایر-توضیحات-رئیس-دانشگاه-علوم-پزشکی-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1