کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد

اقدام‌های ضد محیط زیستی سه شهردار، ۱۰ دهیار و یک بخشدار کهگیلویه و بوبراحمد / معرفی به دستگاه قضا

24 آبان 1402 ساعت 19:42

معاون پایش اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه شهردار، ۱۰ دهیار و یک بخشدار به دلیل کوتاهی در انجام وظیفه و انباشت زباله، پراکندگی و دفن غیربهداشتی پسماند از سوی این نهاد حاکمیتی و نظارتی به مراجع قضایی معرفی شدند.


معاون پایش اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه شهردار، ۱۰ دهیار و یک بخشدار به دلیل کوتاهی در انجام وظیفه و انباشت زباله، پراکندگی و دفن غیربهداشتی پسماند از سوی این نهاد حاکمیتی و نظارتی به مراجع قضایی معرفی شدند.
«رحمت الله جهانشاهی» یادآور شد: این افراد در سال جاری و به تازگی به دستگاه قضایی معرفی شدند.
وی بیان کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست یک دستگاه حاکمیتی است که کار نظارت و پایش را به عهده دارد و روزانه پایش‌ها انجام می‌گیرد.
وی افزود: نتیجه این پایش‌ها در سامانه جامع محیط زیست ثبت می‌شود و در صورت رعایت نکردن اصول بهداشتی از سوی متولیان امر اقدام قضایی انجام می‌گیرد.
معاون پایش اداره کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سایت پسماند اصولی در هیچ یک از شهر‌های استان وجود ندارد و هم اینک سایت‌های استان تنها محلی برای انباشت زباله است.
جهانشاهی تأکید کرد: دفن بهداشتی به گونه‌ای است که یک ترانشه با عمق سه متر و کف عایق‌بندی شده ایجاد می‌شود، غلتک و آهک و سپس خاک اضافه می‌شود.
وی ادامه داد: سایت دو پشته دشتروم شهریاسوج، گچساران، کهگیلویه و دنا محل دپوی زباله‌های خانگی و عادی هستند که توسط شهرداری‌ها انجام می‌شود.
معاون پایش اداره کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: این کار کاملاً غیر اصولی صورت می‌گیرد، بدون ایجاد ترانشه، غلتک کردن و ریختن آهک و خاک انجام می‌شود و سبب نفوذ شیرابه به آب‌ها و مزارع کشاورزی می‌شود.
جهانشاهی اضافه کرد: در حال حاضر انبوهی از زباله‌ها در محور‌های مواصلاتی و شریان‌های ورودی شهر‌های استان کهگیلویه و بویراحمد گذاشته می‌شود و با توجه به اینکه یاسوج و دنا دو شهر گردشگر‌پذیر استان هستند بحث گذاشتن زباله در کنار محور‌های مواصلاتی به وضوح دیده می‌شود.
وی تأکید کرد: انتظار می‌رود که بخشداری‌ها به ویژه بخشداری مرکزی استان و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در خصوص جانمایی یدک کش در گوشه‌ای از شریان‌های ورودی برای ساماندهی زباله‌ها همکاری داشته باشند.
معاون پایش اداره کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: چنانچه کار بازیافت به درستی انجام گیرد و عمل تفکیک از مبدا انجام گیرد و یک ماده اولیه دوباره به چرخه تولید اضافه شود، آن وقت زباله طلای کثیف نامیده می‌شود.


کد مطلب: 469301

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/469301/اقدام-های-ضد-محیط-زیستی-سه-شهردار-۱۰-دهیار-یک-بخشدار-کهگیلویه-بوبراحمد-معرفی-دستگاه-قضا

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1