کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست صمیمانه هیئت رئیسه اتاق بازرگانی یاسوج با استاندار کهگیلویه و بویراحمد تأکید شد:

ضرورت استقرار دفتر نمایندگی وزارت خارجه در کهگیلویه و بویراحمد

24 آبان 1402 ساعت 9:04

در نشست صمیمانه هیئت رئیسه اتاق بازرگانی یاسوج با استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر استقرار دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان تاکید شد.


در نشست صمیمانه هیئت رئیسه اتاق بازرگانی یاسوج با استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر استقرار دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان تاکید شد.
به گزارش کبنا و روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج، اعضای هیئت رئیسه اتاق یاسوج در دیداری صمیمانه و دو ساعته با استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار و گفت و گو کردند.
سیدعلی احمدزاده در این دیدار گفت: راهکاری جامع برای مدیریت و فعالیت‌های حوزه بازرگانی استان و ورود به بازار‌های خارجی بخصوص کشور‌های همسایه تدوین و اجرا شود.
استاندار به تلاش برای جبران عقب ماندگی حوزه بازرگانی استان تأکید کرد و اظهار داشت: باید تلاش کرد تا فرصت‌های جدیدی برای ارتباط میان استان با دیگراستان‌های کشور و کشور‌ها خارجی ایجاد شود.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد تأکید کرد: مسئولین حوزه اقتصادی، صاحب‌نظران حوزه تولید، صنعت و دانشگاهی براین باورند که عقب ماندگی حوزه تجارت و بازرگانی استان با استفاده از ظرفیت نخبگانی، صنعتگران، تولیدکنندگان، صادرکنندگان و دانش بنیان قابل جبران است.
وی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم تا عقب ماندگی حوزه بازرگانی و تجارت استان جبران شود، تأکید کرد در حوزه اقتصادی باید تیم اقتصادی قوی، کارآمد و چابک داشته باشیم و از تجارب تجار استان‌های همجوار و برخوردار نیز استفاده کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، بخشی از مشکلات و کمبود‌های حوزه اقتصادی استان جنبه طبیعی، شرایط جغرافیایی و تاریخی داشته و بخشی کم توجهی بوده تأکید کرد: ارتباطات با خارج ضروری است اما باید هدفمند بوده و این ارتباط با کشور‌های همسایه در اولویت باشد.
احمدزاده ضرورت برقراری این ارتباط را استقرار دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان دانست و گفت: حوزه اقتصادی استانداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و اتاق بازرگانی بستر لازم برای استقرار دفتر نمایندگی امور خارجه در استان را فراهم کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد با استقرار دفتر نمایندگی وزارت خارجه که پیگیر آن هستم می‌توان ارتباط با سفرای کشورمان در کشور‌های خارجی را برقرار کرد و پیگیر کار‌های تجاری و سرمایه‌گذاری شد.
وی تأکید کرد در حوزه اقتصادی هدف اصلی استان صادرات باشد و جذب سرمایه‌گذار و برای این مهم باید مطالعه شده با برنامه، هوشمندانه و عاقلانه عمل کرد و محور اصلی نیز کشور‌های همسایه از جمله کشور عمان می‌تواند باشد.
احمدزاده بر تدوین برنامه زمانبندی شده و جامع با افق میان مدت و دراز مدت برای حوزه بازرگانی و تجارت استان تأکید کرد و اظهار داشت: کار و فعالیت‌های بخش خصوصی و دولتی در هم تنیده است و باید با هماهنگی، انسجام و همکاری به این اقدامات پرداخته شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به کسب آموزش‌ها و مهارت‌ها در حوزه تجارت، بازرگانی و صادرات تأکید و خاطرنشان کرد: داشتن دانش، علم و تجربه در حوزه تجارت، واردات و صادرات بسیار مهم و کارساز است که نباید از آن غافل شد.
وی یادآور شد: برای فرصت‌های گردشگری با تنوع اقلیمی و شرایط خوبی که استان دارد، می‌تواند از این طرفیت ارزشمند برای جذب گردشگر خارجی به خصوص کشور‌های حوزه خلیج فارس بسترسازی کرد.
استاندار به پای کار بودن و فعالیت بیشتر اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان تأکید کرد و گفت: تیم مدیریتی و اعضای این اتاق با رویکرد نو فرصت‌های جدیدی برای ارتباط با کشور‌ها به خصوص همسایگان ایران ایجاد کند و این مهم از رویکرد‌های اصلی ما باشد.
عبدالله قبادی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج در ابتدای این نشست با گذری به تاریخچه و وظایف اتاق‌های بازرگانی افزود: اتاق‌های بازرگانی به منظور کمک به رشد و توسعه اقتصاد کشور، تبادل افکار و بیان آراء و عقاید مدیران صنعتی، معدنی، کشاورزی و‌بازرگانی تأسیس شده است و وظیفه اتاق بازرگانی تسهیل‌گری امور برای فعالان اقتصادی است.
عبدالله قبادی ارائه نظرات مشورتی به قوای سه‌گانه و همکاری با دستگاه‌های اجرایی، ایجاد هماهنگی و همکاری بین بازرگانان و صاحبان صنایع، معادن و کشاورزی، تشکیل نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و تلاش برای شناسایی بازار کالا‌های صادراتی، صدور کارت عضویت و کارت بازرگانی برای فعالان اقتصادی ساماندهی اتحادیه‌های صادراتی و وارداتی، برگزاری دوره‌های آموزشی کاربردی و تأیید اعتبار گواهی مبدأ را برخی مهمترین وظایف اتاق بازرگانی دانست.
رئیس اتاق یاسوج بیان داشت: اتاق بازرگانی در تمامی شورا‌های اقتصادی نقش آفرینی دارد که مهمترین آن شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی است که اهمیت و جایگاه بسیار مهمی برای فعالان اقتصادی دارد.
وی ادامه داد: خوشبختانه با همکاری و نظر مساعد استاندار کهگیلویه و بویراحمد، یکی از معدود استان‌هایی هستیم که هر پانزده روز یک و به صورت مستمر جلاته شورای گفت و گو را برگزار می‌­کنیم.
قبادی در ادامه گفت: اتاق بازرگانی یاسوج در بخش بین‌الملل و حضور در رویداد‌های جهانی همواره تلاش کرده است تا با اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری و اقتصادی، تولیدات استان را به بازار‌های جهانی معرفی نماید و در دوره جدید نیز با تمرکز و تأکید بر کشور‌های حوزه خلیج فارس و همسایه این مهم را ادامه خواهیم داد.
وی افزود: در حال رایزنی برای حضور سفیر عمان در یاسوج و همچنین اعزام هیئت‌های تجاری اقتصادی استان به کشور عمان هستیم که به زودی نهایی خواهد شد.
عبدالله قبادی به اثرات دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اشاره کرد و افزود: برای رایزنی با سفارت خانه‌ها و سفرای ایران در کشور‌های مختلف و تسریع در حضور رویداد‌های بین‌المللی به وجود یک دفتر نمایندگی از وزارت خارجه در استان نیاز مبرم داریم.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با اشاره به نقش آموزش در تربیت تاجر و بازرگان در استان، افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به سابقه کم خود در تجارت، نیاز ویژه‌ای به آموزش­‌های عمومی در بحث اقتصادی و بازرگانی دارد، در همین راستا اتاق بازرگانی در سال‌های اخیر شروع به برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان برای علاقه‌مندان، دانشجویان و فعالین اقتصادی کرده است و در ماه‌های اخیر نیز بنا به اهمیت این موضوع و نیازسنجی‌های صورت گرفته، تلاش کرده‌ایم ماهانه سه الی چهار دوره آموزشی برگزار کنیم و برای هشت هفته آینده هشت دوره را در تقویم آموزشی خود داریم که شامل: مدیریت گردشگری با تأکید بر اقامتگاه‌ها، بوم گردی و بوتیک هتل‌ها، آداب معاشرت در مذاکرات تجاری، فن بیان، قوانین و مقرارات کارت بازرگانی، سامانه جامع تجارت، اسناد تجاری، ثبت برند و اظهارنامه مالیاتی می‌باشد.


کد مطلب: 469275

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/469275/ضرورت-استقرار-دفتر-نمایندگی-وزارت-خارجه-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1