کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد؛

مورد عجیب در مطب سونوگرافی پزشک مرد در یاسوج / معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج: حتما این موضوع را پیگیری می‌کنم؛ به خاطر تعهدات اخلاقی این موضوع را متذکر می‌شویم

16 آبان 1402 ساعت 19:33

برخی از مراودات میان پزشک و بیمار بخصوص در میان بیماران زن در شهر یاسوج نگرانی‌هایی را به وجود آورده  است.


برخی از مراودات میان پزشک و بیمار بخصوص در میان بیماران زن در شهر یاسوج نگرانی‌هایی را به وجود آورده  است.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، در روز‌های اخیر عده‌ای از مردم طی تماس‌های تلفنی نگرانی‌های خود بابت سونوگرافی به ویژه واژینال توسط «دکتر مرد» ابراز کرده‌اند.
به گفته این افراد، در مطب سونوگرافی یکی از پزشک‌های مرد در یاسوج، بجای اینکه منشی خانم دستگاه سونوگرافی را برای بیمار خانم قرار دهد، این کار را خود پزشک سونوگرافی انجام می‌دهد، این موضوع اصلاً رایج نیست، بخصوص که ما در یک کشور اسلامی زندگی می‌کنیم و از اخلاق و شرع به دور است که پزشک مرد بخواهد دستگاه سونوگرافی را برای زن قرار دهد.  
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص گفت: اگر در سطح شهر چند خانم «سونوگرافیست» داریم، کسانی که می‌خواهند، می‌توانند به خانم مراجعه کنند،  
محمود شهامت اظهار کرد: اگر در شهری فقط یک پزشک آقا وجود داشته باشد، اخلاقاً این پزشک مرد باید منشی «خانم» داشته باشد، ولی در یاسوج چون ۴ نفر خانم «سونوگرافیست» داریم، خانم‌ها می‌توانند به پزشک‌های زن مراجعه کنند.
وی گفت: نیاز نیست لزوماً به پزشک مرد مراجعه کنند، همچنین سونوگرافی واژینال از طرف پزشک مرد اصلاً انجام نمی‌شود، من حتماً این موضوع را پیگیری می‌کنم، حتی بیمه نیز سونوگرافی واژینال را از پزشک «مرد» قبول نمی‌کند.  
شهامت اظهار کرد: اگر هم چنین چیزی انجام گرفته است، قانون نگفته است که پزشک مرد نمی‌تواند چنین کاری را انجام ندهد، ولی ما به خاطر تعهدات اخلاقی این موضوع را متذکر می‌شویم.
وی گفت: الان در شیراز پزشک مرد متخصص زنان داریم، فوق تخصص نازایی داریم، پس قانون چنین موضوعی را منع نکرده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: یک خانم نباید به خود اجازه دهد وقتی سونوگراف خانم وجود دارد، نزد سونوگراف آقا برود.  
وی تأکید کرد: اگر خانمی بخاطر شلوغ بودن مطب سونوگرافی زنان به پزشک مرد مراجعه می‌کند، حتماً به سامانه نوبت دهی مراجعه کند، برایشان نوبت رزرو می‌کنیم.  


کد مطلب: 469002

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/469002/مورد-عجیب-مطب-سونوگرافی-پزشک-مرد-یاسوج-معاون-درمان-دانشگاه-علوم-پزشکی-حتما-این-موضوع-پیگیری-می-کنم-خاطر-تعهدات-اخلاقی-متذکر-می-شویم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1