کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

سیاست‌های بی‌قواره سیاسیون در کهگیلویه و بویراحمد به تن مدیرانِ خوب نمی‌نشیند

14 آبان 1402 ساعت 21:36

سیاست های بی قواره به تن خیلی از مدیران خوب نمی نشیند، گاهاً تغییرات مدیریتی خیلی بارز و واضح و عیان، بی قواره بودن این سیاست ها را نشان می دهند، سیاست هایی که چیزی شبیه کینه شتری هستند تا اینکه شبیه به یک تصمیم خردمندانه باشند!


سیاست‌های بی‌قواره به تن مدیران خوب نمی‌نشیند، گاهاً تغییرات مدیریتی خیلی بارز و واضح و عیان، بی‌قواره بودن این سیاست‌ها را نشان می‌دهند، سیاست‌هایی که چیزی شبیه کینه شتری هستند تا اینکه شبیه به یک تصمیم خردمندانه باشند!
به گزارش کبنانیوز، از زمانی که عابد محمدی به عنوان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای منصوب شد، بدون هیچ اغراقی وضعیت راه‌های استان بهبود پیدا کرد، قطعاً مردم از یک مدیر می‌خواهند بهترین عملکرد را از خود بجا بگذارد تا توسعه و آبادانی ایجاد شود. اما متأسفانه زیاده خواهی‌ها گاهی گریبان مدیران را می‌گیرد. درباره تغییر مدیرکل راهداری کهگیلویه و بویراحمد حرف و حدیث‌های زیادی وجود دارد و برخی معتقدند که این تغییر صرفاً سیاسی بوده و هیچ ربطی به عملکرد این دستگاه نداشته است.
        
فیلم| سیاست یا عملکرد؛ کدامیک سبب عزل مدیرکل راهداری کهگیلویه و بویراحمد شد؟

با وجود اینکه در کهگیلویه و بویراحمد عملکرد خیلی از مدیران زیر سؤال می‌رود و عملکرد ضعیفی دارند، چرا مدیرانی که عملکرد بهتری دارند کنار گذاشته می‌شوند!

بیشتر بخوانید

انقلاب در راه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد


برای اینکه ابهامات در خصوص تغییر مدیرکل راهداری کمتر شود، از یک مدیر بالادستی در خصوص عملکرد او پرسیدیم. امروز در آیین تکریم و معارفه مدیران راهداری کهگیلویه و بویراحمد، معاون توسعه و ساخت راه‌های روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در پاسخ به این سؤال خبرنگار کبنانیوز که «آیا آقای محمدی بخاطر عملکردش کنار گذاشته شد یا بخاطر سیاست؟» گفت: هر چند سالی تغییرات چرخشی در خصوص مدیران انجام می‌شود، نه اینکه عملکرد‌ ایشان ضعیف بوده، اتفاقاً ما شاهد عملکرد بسیار خوب آقای محمدی بودیم.
خداداد مقبلی اظهار کرد:‌ ایشان هم عملکرد بسیار خوبی داشتند و انسان بسیار اخلاق مداری بودند، اینکه‌ایشان تغییر کرده نشاندهنده عدم رضایت از‌ ایشان نیست.  

عابد محمدی نیز در پاسخ به سؤال خبرنگار کبنا مبنی بر اینکه آیا این تغییر سیاسی بوده یا خیر؟، سکوتی معنادار کرده و ضمن آرزوی موفقیت برای مدیریت استان گفت: ما در این مدت تلاش کردیم که در راه‌های استان فعال باشیم، راهداری همیشه پای کار بوده و در هر جای استان را که نگاه کنید راهداری پروژه و کار داشت و مشغول به کار بودیم. ما هر جا باشیم، سرباز هستیم.
مسأله اینجا است که در یک سال اخیر‌ امین پایدار مدیر راهداری شهرستان بویراحمد به دلیل تذکرات سازمان بازرسی_ در خصوص تصادف خونین تریلر در تنگ کناره که ۶ کشته و ۲۵ مصدوم برجای گذاشت و اعضای یک خانواده در دم فوت کردند_ بالجبار استعفا داد. این استعفا چالشی برای مدیرکل به همراه داشت.  
امین پایدار که درباره تخصص و مدیریت‌اش در اداره راه شهرستان بویراحمد خیلی حرف و حدیث‌ها وجود داشت و خیلی‌ها معتقد بودند تخصص کافی را ندارد، از نزدیکان یکی از نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود و خیلی‌ها استعفای پایدار را عامل اصلی تغییر مدیرکل راهداری استان می‌دانند.  
  
فیلم| مدیرکلی که استاد اخلاق بود؟

با وجودی که دخالت سیاسیون در کار دولت همواره مذموم بوده و بار‌ها مقام معظم رهبری و دیگر بزرگان نظام در این خصوص تذکرات زیادی داده‌اند و همه مردم هم از این وضعیت عاصی شده‌اند، اما باز هم می‌بینیم که متخصصان پای سیاست ذبح می‌شوند. عابد محمدی که به گفته کارمندان این اداره فردی اخلاق مدار بوده و در مدت فعالیت خود آرامش را به این اداره کل برگرداند، تغییر کرد و شرمساری برای سیاسیون باقی گذاشت. تا زمانی که این وضعیت ادامه داشته باشد، هیچ گاه کهگیلویه و بویراحمد نمی‌تواند بر مدار توسعه قرار بگیرد، سؤال اینجا است که این فرهنگ مدیریتی و دخالت سیاسیون که فقط در کهگیلویه و بویراحمد اینقدر تشدید شده، تا کی ادامه دارد؟ آیا فقط سیاسیون در این وضعیت دخیل هستند یا مردم هم مقصرند؟
  
فیلم| بغض کارکنان اداره‌کل راهداری هنگام وداع با عابد محمدی (مدیرکل سابق راهداری)


کد مطلب: 468921

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/468921/سیاست-های-بی-قواره-سیاسیون-کهگیلویه-بویراحمد-تن-مدیران-خوب-نمی-نشیند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1