کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

دلیل ضعف برنامه‌های فرهنگی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد چیست؟ / آیا در خصوص مسابقه «هیسطوری» آمارسازی شده؟

6 آبان 1402 ساعت 23:26

آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در برنامه‌های فرهنگی به خوبی قبل ظاهر نشده و از طرفی در یکی از اخبار مربوط به مسابقه فرهنگی شائبه آمارسازی وجود دارد، دلیل این ایرادات و ضعف‌ها چه چیزی است؟


آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در برنامه‌های فرهنگی به خوبی قبل ظاهر نشده و از طرفی در یکی از اخبار مربوط به مسابقه فرهنگی شائبه آمارسازی وجود دارد، دلیل این ایرادات و ضعف‌ها چه چیزی است؟
به گزارش کبنانیوز، در سال‌های گذشته رتبه‌های خوب فرهنگی آموزش و پرورش، باعث می‌شد ضعف آموزشی  در کهگیلویه و بویراحمد فراموش شود، اما به نظر می‌آید در سال‌های اخیر آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد آنقدر درگیر حواشی سیاسی شده که حتی کار‌های فرهنگی را هم ر‌ها کرده است.
در حالی که در سایت آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در ۲۹ مردادماه ۱۴۰۲ آورده شده که دانش‌آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد در پویش کشوری کتابخوانی هیسطوری صاحب ۳رتبه برتر کشوری شدند.  در تاریخ ۲ شهریورماه ۱۴۰۲ (لینک خبر)
در سایت وزارت آموزش و پرورش در اسامی برندگان، نام هیچ دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمدی در میان برندگان وجود ندارد. این تناقض اخبار سؤالاتی را در ذهن عموم ایجاد می‌کند و نگرانی‌های خود را با این پایگاه خبری در میان گذاشته‌اند، اینکه آیا خبرسازی شده یا اشتباهی رخ داده است؟ چرا نباید اخبار و داده‌های واقعی انتشار داده شود؟ چرا کسی نظارتی بر این وضعیت ندارد و مردم چطور بعد از این به اخبار سایت آموزش و پرورش استانی اعتماد کنند؟ آیا سایت آموزش و پرورش استانی به دنبال پوشاندن ضعف برنامه‌های فرهنگی بوده است؟
از طرفی با توجه به تاریخ درج اخبار تصور می‌شود که رتبه‌های برتر استانی به عنوان رتبه‌های برتر کشوری معرفی شده‌اند! مردم این اخبار مغایر با واقع را می‌فرستند و جویای واقعیت این موضوعات می‌شوند.
از طرفی کاهش فعالیت‌های فرهنگی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در مسابقات قرآنی نیز نمود پیدا کرده است، در مسابقات قرآنی بخش پژوهشی که امسال برگزار شده، مدارس کهگیلویه و بویراحمد حائز رتبه برتر در سطح کشور نشده‌اند (لینک خبر). 
در حالی که قبلاً استان کهگیلویه و بویراحمد رتبه‌های خوبی را در سطح کشور کسب می‌کرد. قطعاً باید این موضوع موشکافی شود، اینکه چرا امسال در برنامه‌های قرآنی ضعیف عمل شده است.
در خصوص مسابقات قرآنی، معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با کبنانیوز گفت که سال گذشته مسابقات متفاوت برگزار شد و تغییراتی داشت که خیلی افراد از آن بی‌خبر بوده‌اند. سبک مسابقات تغییر کرد، رشته‌های تفسیر، مداحی، گفتمان، نهج البلاغه گروهی شدند، دو نفر هم گروه می‌شوند و با هم در مسابقه حضور پیدا می‌کنند.
حجت دبیقی گفت: ما یک دانش‌آموز خیلی قوی داشتیم، ولی بخاطر اینکه دو دانش‌آموز هم توان هم نبوده‌اند، امتیاز‌ها پایین آمد و همه استان‌ها هم به این روال اعتراض داشتند. استان‌های کم برخوردار و کم جمعیت توان رقابت با استان‌های پرجمعیت نداشتند.
دبیقی بیان کرد: امسال بخاطر اعتراض‌ها روال مسابقات عوض شد، و لیگ یک و دو و سه تشکیل شد، استان‌های مشابه هم با یکدیگر مسابقه دادند و سبک رقابت‌ها عوض شد، اما کم کاری را تا حدودی قبول دارم، چون دانش اموزان ما پایه دوازدهم بودند و از مدرسه رفتند، یا اینکه پایه یازدهمی‌های خوبی داشتیم که امسال شرکت نکردند.


کد مطلب: 468636

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/468636/دلیل-ضعف-برنامه-های-فرهنگی-آموزش-پرورش-کهگیلویه-بویراحمد-چیست-آیا-خصوص-مسابقه-هیسطوری-آمارسازی-شده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1