کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

از سوی حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای تأکید شد

ضربه بی‌ثباتی در عرصه برنامه‌ریزی به اقتصاد کشور

27 مهر 1402 ساعت 20:40

به گفته رئیس قوه قضاییه بی‌ثباتی در برنامه‌ریزی و قوانین و مقررات باعث می‌شود تا فعالیان عرصه اقتصادی دست از کار بکشند.


به گفته رئیس قوه قضاییه بی‌ثباتی در برنامه‌ریزی و قوانین و مقررات باعث می‌شود تا فعالیان عرصه اقتصادی دست از کار بکشند.
به گزارش کبنا، حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در اولین همایش امنیت اقتصادی که به همت پلیس امنیت اقتصادی فراجا برگزار شد گفت: تجار پیش از آنکه دست به تجارت بزنند منافع و مصالح خود را می‌سنجند.
وی ادامه داد: تولید‌کنندگان، صادر‌کنندگان و همه آن‌ها که در امر داد و ستد و تولید و تجارت نقش دارند همه ریسک‌ها و سختی‌ها و مزایا و معایب کار خود را پیش‌بینی می‌کنند و بعد دست به انجام آن می‌زنند.
حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای گفت: اما چنانچه این افراد نتواند پیش‌بینی کنند که قانون و بخشنامه‌ها و شرایط واردات و صادرات و اخذ مجوز‌ها که امروز در کشور جاری و ساری است آیا سال آینده در همین زمان هم پا برجاست یا خیر آن موقع دست از ریسک می‌کشند.
وی افزود: ما در دستاه‌های نظارتی نباید مانعی برای فعالان اقتصادی ایجاد کنیم. فرض کنید تشخیص دادیم که در یک فعالیت اقتصادی اختلالی وجود دارد. باید این فرد دعوت شود و درخصوص تخلفش با او صحبت کند.
رئیس قوه قضائیه گفت: دستگاه‌های نظارتی باید این فرد را دعوت کنند و از او توضیح بخواهند و اگر احیاناً غفلتی هم کرده است باید به او نصیحت کرد و هشدار داد.
وی افزود: باید پرسید این رویه بهتر است یا بیاییم و یک چنبره اطلاعاتی روی او و زندگی‌اش بزنیم و بگردیم تا یک تخلفی از وی پیدا کنیم.
اژه‌ای گفت: به نظر می‌رسد باید در روش‌ها و منش‌های خودمان یک تجدید نظری داشته باشیم.


کد مطلب: 468301

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/468301/ضربه-بی-ثباتی-عرصه-برنامه-ریزی-اقتصاد-کشور

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1