کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دهیار روستا در گفت‌وگو با کبنانیوز مطرح کرد

مدرسه روستای شیخ هابیل سرفاریاب چرام هنوز معلم ندارد / مسئولان آموزش و پرورش فکری اساسی به حال دانش آموزان روستایی کنند

18 مهر 1402 ساعت 12:53

دهیار روستای شیخ هابیل سرفاریاب چرام استان کهگیلویه و بویراحمد از نبود معلم ابتدایی و متوسطه در این روستا اظهار نارضایتی کرد.


دهیار روستای شیخ هابیل سرفاریاب چرام استان کهگیلویه و بویراحمد از نبود معلم ابتدایی و متوسطه در این روستا اظهار نارضایتی کرد.
به گزارش کبنانیوز، دهیار این روستا گفت: متأسفانه تا امروز که 18 روز از اول سال تحصیلی می گذرد، مدرسه روستا معلم ابتدایی ندارد.
این دهیار افزود: دانش آموزان روستا هر روز به مدرسه می آیند ولی هیچ خبری از معلم نیست، خانواده ها و همه ما از این وضعیت نگران و ناراضی هستیم.
وی اظهار کرد: برای مقطع متوسطه اول نیز دو معلم کم داریم و دانش اموزان بلاتکلیف هستند.
این دهیار ادامه داد: ما دو مدرسه در مقطع ابتدایی و راهنمایی داریم که مشکلاتی دارند، مسئولان آموزش و پرورش باید به روستاها رسیدگی بیشتری داشته باشند تا دانش آموزان هم شوق تحصیل پیدا کنند.
وی گفت: در این دو سه هفته هر چقدر پیگیری می کنیم و به هر جا می گوییم به در بسته می خوریم، برای آمدن معلم امروز و فردا می کنند.
این دهیار خاطرنشان کرد: این دانش آموزان چه گناهی کرده اند، چرا باید با وجود محرومیت، از وجود معلم هم محروم باشند.
به گزارش کبنانیوز، حدود 2 هزار مدرسه در روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد دایر هستند که بخشی از آن متعلق به روستاهای دوردست یا صعب العبور است، در این استان که مناطق روستایی و عشایری آن حدود نیمی از جمعیت استان را تشکیل می دهد، باید توجه جدی و عدالت محور به آموزش این بخش از جامعه کرد.
متأسفانه شکاف و بی عدالتی آموزشی و تحصیلی در بین مناطق روستایی- عشایری و مناطق شهری وجود دارد که مسئولان با سیاست اخذ معلم بومی باید به این معضل پایان دهند.
روستای شیخ هابیل از توابع بخش سرفاریاب چرام در فاصله ۴۰ کیلومتری شمال شرق دهدشت در استان کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.


کد مطلب: 467923

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/467923/مدرسه-روستای-شیخ-هابیل-سرفاریاب-چرام-هنوز-معلم-ندارد-مسئولان-آموزش-پرورش-فکری-اساسی-حال-دانش-آموزان-روستایی-کنند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1