کبنا گزارش میدهد
لنده شهر اولینها، شهرستانی که جادههای آن در حد اولیه مانده است
10 مهر 1402 ساعت 16:56
مطالبه عمومی برای برون رفت لنده از بن بست شامل فعال شدن پروژه لنده به تشان، تسریع در تکمیل و بهربرداری از جاده لنده به تراب و اتصال به محور دهدشت به پاتاوهو ... خواسته به حقی است که بعد از چهل و پنج سال از عمر انقلاب اسلامی لازم است به فوریت اجابت شود.
برکسی پوشیده نیست که جاده استاندارد و مناسب و راه دسترسی برای ارتباطات منطقه جز اصلی و الفبای توسعه و پیشرفت آن منطقه است.
موقعیت جغرافیایی و کوهستانی بودن استان و بالاخص شهرستان لنده موجب شده است با وجود اقدامات ارزشمند دولت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان یکی از محرومترین شهرستانهای کشور در زمینه جاده و راه ارتباطی باشد.
شهرستان لنده اگر ۵ کیلومتر پل ایدنک تا لنده را بحساب نیاوریم تمامی راههای آن روستایی، با عرض کم و بدون رعایت کوچکترین استاندارد جادهای، خطرناک و حادثه خیزند.
علاوه بر شرایط سخت جغرافیایی و وجود کوهها و تپه ماهورهای شهرستان، پل فلزی ایدنک که گلوگاه و تنها مسیر تردد به شهرستان مجاور میباشد با عرض کم که فقط همزمان یک ماشین اجازه عبور دارد. فرسودگی و فلزی بودن آن، خطر تصادف را بیشتر میکند.
مطالبه عمومی برای برون رفت لنده از بن بست شامل فعال شدن پروژه لنده به تشان، تسریع در تکمیل و بهربرداری از جاده لنده به تراب و اتصال به محور دهدشت به پاتاوهو ... خواسته به حقی است که بعد از چهل و پنج سال از عمر انقلاب اسلامی لازم است به فوریت اجابت شود.
---------------------------------------------
گزارش: مصطفی امانت
کد مطلب: 467653