تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۴۰
کد مطلب : ۴۶۷۴۴۷
سرلشکر سلامی:

دشمنان ما به سمت «آی سی یو سیاسی» در حال حرکت هستند/ به هیچ وجه نباید به دشمنان اعتماد کرد

۰
سرلشکر سلامی: دشمنان ما به سمت «آی سی یو سیاسی» در حال حرکت هستند
کبنا ؛فرمانده کل سپاه گفت: دشمنان برای تحریف ذهن‌ها، تسخیر قلب‌ها، تسلط بر فضای اندیشه و تفکر و باورهای جوانان ما دانشگاه را نقطه تمرکز تمام تلاش‌های خود قرار دادند.
به گزارش کبنا، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه در گردهمایی ایثارگران دانشگاه تهران که شامگاه دوشنبه در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: دانشگاه کانون جوشش الهام، امید و نقطه کانونی معرفت، ادب و فرهنگ جامعه ما است.
سرلشکر سلامی با بیان اینکه دانشگاه مظهر اعتبار و شخصیت جهانی کشور ما است، ادامه داد: همیشه دانشگاه پرچمدار حریت، آزادی و بیرق دار مبارزه با استکبار، استعمار و استبداد بوده است.
فرمانده کل سپاه افزود: گاهی صحن دانشگاه محراب جنگ با دشمنان استقلال، آزادی و سرافرازی و شکوه و شخصیت جهانی ملت ما بوده است؛ به همین دلیل امروز دشمنان برای تحریف ذهن‌ها، تسخیر قلب‌ها، تسلط بر فضای اندیشه و تفکر و باورهای جوانان ما دانشگاه را نقطه تمرکز تمام تلاش‌های خود قرار دادند.
وی عنوان کرد: تهاجمات رسانه‌ای، فضای مجازی برای غلبه بر اندیشه جوانان ما چیزی شبیه به استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی در هیروشیما و ناکازاکی در پایان جنگ جهانی دوم است.
سرلشکر سلامی گفت: دانشگاه میدان مقدس این مبارزه نوین است؛ یعنی جایی که هیچ‌کس پژواک صدای بیگانه نمی‌شود؛ قلب‌ها استحکام پیدا می‌کند و ذهن‌ها روشن، وسیع و آگاه می‌شوند و روشنفکران حقیقی، دشمن را در کلاس‌ها و صحن دانشگاه شکست می‌دهند؛ امروز به فضل الهی آثار شکست را در سیمای دشمن دیدیم و در روزها و ماه‌های آینده نیز خواهیم دید.
فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه دانشگاه محل نمایش شکوه ایمان و علم به عنوان دو عنصر اساسی شخصیت‌بخش به جامعه ما است، یادآور شد: از این جهت دست همه اساتید را صمیمانه می‌بوسم و به وجود اندیشمندان، فرهیختگان عرصه علم و فرهنگ جامعه به عنوان یک سرباز کوچک اسلام و ایران افتخار می‌کنم.
وی افزود: شهدا برای دفاع از منزلت، حیثیت، دین، آزادی، استقلال و حفظ تمامیت این کشور به میدان‌های جنگ شتافتند و سینه‌های خود را سپر گلوله‌هایی کردند که می‌خواست قلب ملت را نشانه بگیرد.
سرلشکر سلامی گفت: واقعیت این است که بسیاری از حقایق تاریخ جریان‌های زنده‌ای هستند؛ در واقع حقایقی جاری در متن زمان که هرگز با گذشت زمان کهنه می‌شوند و دارای شعاع تاثیر ابدی هستند؛ زائل نمی‌شوند و همواره هویت، عزت و کرامت جامعه با این حوادث حیات می‌یابد.
فرمانده کل سپاه بیان کرد: خیلی از واقعیت‌هاست که پیر و فراموش نمی‌شود؛ بلکه امتداد پیدا می‌کند و گاهی مثل واقعه عاشورا تصاعد در حیات می‌یابد.
وی با تاکید بر اینکه عاشورا قلب تاریخ بوده و برای همیشه قلب پر تپش حیات ما است، اظهار کرد: جنگ جلوه‌ای از شکوه و جلوه‌ای از آن شکوه در عصر حاضر بود.
سرلشکر سلامی عنوان کرد: عاشورا در زمان کوتاه بود؛ اما در عمق تاثیر، محدوده تحمل و دامنه صبر و توکل امام بود که یک قله رفیع از فضیلت‌ها ساخت و همه فضائل عالم از آن جوشید و دفاع مقدس در دامنه آن قله رفیع، انبساطی از عاشورا در حد و تحمل ما بود.
فرمانده کل سپاه ادامه داد: برای توصیف این حقیقت عظمی باید به این حقیقت اشاره کنم که این جنگ طولانی‌ترین، مدرن‌ترین و نابرابرترین جنگ قرن بیستم بود؛ کاملاً مقیاس این جنگ در ابعاد سیاسی، اقتصادی، عملیات روانی و حتی نظامی جهانی بود؛ یعنی یک سوی این واقعه همه قدرت‌های بزرگ آن روز که در آن دوره امپراطوری بی رقیب تاریخ بشر بودند؛ همچون شوروی سابق، آمریکا، اروپای آن روز و بسیاری از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس یک ائتلافی از همه قدرت‌هایی که آن روز به حساب می‌آمدند و در مقابل پدیده انقلاب و نظام ما که دوران طفولیت می‌گذراند با هم متحد شدند و دشمنی‌ها را در مقابل ما کنار گذاشتند و یک اختلاف بی سابقه جهانی تشکیل دادند.
وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی، همه قدرت‌های اقتصادی دنیا به صدام کمک می‌کردند، یادآور شد: این کمک‌ها به قدری بود که در حین جنگ، قدرت زمینی صدام چهارمین ارتش زمینی جهان و متشکل از ۵۰ لشکر و ۹۰ تیپ شد.
سرلشکر سلامی به تجهیزات مدرن صدام در جنگ تحمیلی اشاره و عنوان کرد: ما با سوخوها، میگ‌ها، میراژهای فرانسوی، انواع موشک‌ها و سلاح‌های مختلف می‌جنگیدیم؛ درب زرادخانه‌های شیمیایی آلمان به روی بعثی‌ها باز شده بود؛ انگلیسی‌ها هم سیستم دفاعی عراق را تأمین می‌کردند.
فرمانده کل سپاه افزود: اشکال هندسی فوق‌العاده عجیب و غریب و شبیه شبکه‌های عنکبوتی ایجاد می‌کردند؛ گاهی میدان موانعی که عراق ایجاد کرده بود، بیش از سه کیلومتر بود و انواع مختلف مین‌ها، سیم‌های خطی و حلقوی، کانال‌های گازوئیل و بشکه‌های انفجاری و… را کار گذاشته بودند تا عبور و تردد به سختی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی، عجیب‌ترین جنگ بود، گفت: فقط عربستان و کویت ۹۰ میلیارد دلار به عراق پول نقد داده بودند. آمریکایی‌ها هم ابزارهای اطلاعاتی و همه سنسورها و امکانات را در اختیار عراق می‌گذاشتند تا ما را زیر نظر داشته باشند و یک جنگ رسانه‌ای عالم‌گیر و عملیات روانی وحشتناک بود.
سردار سلامی به عظمت مقاومت ملت قهرمان ایران در جنگ تحمیلی اشاره و بیان کرد: ما در اوج تنهایی و محاصره واقعی تسلیحاتی بودیم؛ در نوجوانیِ یک حاکمیت که هنوز ارکان خود را شکل نداده و از یک آراستگی دفاعی برای مواجهه با جنگ، آماده نبود و این آمادگی در ساختار سیاسی ما وجود نداشت.
فرمانده کل سپاه اضافه کرد: واقعیت این بود که دشمنان آمده بودند که تاریخ را واژگون کنند و به عصر سیطره خود برگردند، خاطرات گذشته خود را تکرار و ایران را بخشی از نقشه سیاسی آمریکا کنند.
وی اظهار داشت: برای دشمنان سخت بود که بپذیرند در جهان آن روز که هیچ‌یک از قدرت‌های منطقه‌ای قادر نبود از مدار جاذبه‌ای قدرت‌های بزرگ بگریزد، ایران با تکیه بر اسلام، آمریکا را در سوق الجیشی‌ترین، راهبردی‌ترین و حیاتی‌ترین منطقه تحت تسلطش به شکست بکشاند.
سرلشکر سلامی گفت: وقتی آمریکایی‌ها پایگاه‌های ایران را ترک می‌کردند، می‌گفتند ما به‌زودی برمی‌گردیم؛ آن‌ها قبول نمی‌کردند که از ایران فرار می‌کنند. این چه قدرتی بود که در آن عصر سلب حاکمیت آمریکا، ایران را به استقلال رساند و آمریکا را از ایران اخراج کرد؟ لانه جاسوسی که به نام سفارتخانه او بود را تصرف کرد و ۴۴۴ روز دیپلمات‌جاسوس‌های آمریکایی را نگه داشت؟ هرچه که می‌خواستند ارعاب و هراس ایجاد کنند، امام راحل با یک عبارت کوتاه مبنی بر اینکه «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»، ناکام ماند.
فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه جنگ تحمیلی ماجراهای عجیب و ناگفته‌های بسیاری دارد، یادآور شد: وقتی که آمریکایی‌ها با نیروهای «دلتا» با همه تجهیزات پیشرفته خود به طبس وارد و سپس با شکست استثنایی تاریخ خارج شدند، آنجا نماد واضح نصر الهی بود و خداوند در آنجا آن‌ها را با شکست قطعی و آشکار مواجه کرد.
وی با بیان اینکه همه ائتلاف دشمن آرایش جنگی گرفته بودند و ما به تنهایی می‌جنگیدیم، افزود: در جنگ تحمیلی، جهان به ما سلاح نمی‌داد و ما را تحریم کرده بودند، حتی از وارد کردن سیم خاردار محروم بودیم. ما مجبور بودیم سلاح هر عملیات را در عملیات قبل به غنیمت بگیریم؛ بسیاری از سلاح‌های ما غنیمتی بود و اینگونه تیپ و لشکر تشکیل دادیم. دشمنان موشک در اختیار رژیم بعثی قرار دادند تا تهران را مورد هدف قرار دهند، ولی بعدها با مجاهدت‌های شهید طهرانی‌مقدم موازنه موشکی برقرار شد.
سردار سلامی با تأکید بر اینکه اگر شهدا و رزمندگان در جنگ تحمیلی نبودند، بخشی از کشور اشغال می‌شد، بیان کرد: من کشورهای اشغال‌شده را دیدم؛ وضعیت‌شان خیلی غم‌انگیز است؛ آوارگی و اسارت مردان و زنان یک ملت در دست دشمنان بی رحم که به هیچ‌یک از مبانی اخلاق و فضیلت هیچ‌گونه اعتقادی ندارند و نمی‌توانید تصور کنید که چه اتفاقی می‌افتد.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه روزانه به روح مطهر شهدا درود می‌فرستم، تصریح کرد: کار من همیشه آمادگی برای فدا شدن و جنگیدن است. ما در ذهن، کاغذ و میدان با دشمن در ستیز هستیم تا همه راه‌های تهاجم دشمن علیه کشور را ببندیم.
وی با بیان اینکه امنیت و همه آنچه در زندگی دارم را مدیون شهدا هستم، گفت: اگر شهدا وارد میدان نمی‌شدند و خانواده‌های آن‌ها صبر نمی‌کردند، از استقلال و امنیت امروز در کشور هیچ خبری نبود؛ این واقعیت‌ها را جوانان باید خوب حس کنند؛ این کشور به این راحتی‌ها امن نشد، بلکه افراد بی‌شماری در این راه بر زمین افتادند. عبارات و کلمات قادر به توصیف فداکاری‌ها و ایثارگری‌ها نیستند.
سرلشکر سلامی ادامه داد: اگر به عراق، افغانستان، یمن و سوریه سر بزنید، سیمای کشورهای اشغال شده را می‌بینید و به عظمت امام راحل و رهبری معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) پی خواهید برد که چگونه در قلب میدان دشمن را از حرکت بازداشتند.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دشمن نمی‌تواند درخشش ملت ایران را تحمل کند، عنوان کرد: بعد از امام راحل، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) وسط میدان و در مقابل این امواج ایستاد.
وی با بیان اینکه ملت ایران با تحریم اقتصادی، تهاجم سنگین فرهنگی و عملیات روانی جهانی مواجه است، خاطرنشان کرد: رهبران کشورهای بزرگ و همه تروریست‌های عالم با ما در ستیز بوده و هستند و اگر ما یک لحظه غلفت کنیم، سرنوشت‌مان تغییر می‌کند.
سردار سلامی با تأکید بر اینکه به هیچ وجه نباید به دشمنان اعتماد کرد؛ زیرا آن‌ها همگی با هم در میدان هستند، افزود: دشمنان در سال گذشته ذوق‌زده شده بودند؛ تصورات باطل، خطاهایی در محاسبات و انحراف در برآوردها عامل اصلی شکست دشمن است.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دشمن بیش از همه به تصورات خودش باخته است، یادآور شد: البته بصیرت و مقاومت مردم عزیز ایران و عظمت رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) بسیار تأثیرگذار بود.
وی با بیان اینکه دشمنان اعتراف می‌کنند که در حال زوال هستند، اظهار داشت: ما دشمن را از نزدیک می‌بینیم؛ حرفی برای گفتن ندارند و به سمت «آی سی یو سیاسی» در حال حرکت هستند.
سرلشکر سلامی با بیان اینکه دشمنان در مسائل داخلی و بین‌المللی ناتوان هستند و ایران اسلامی در حال پیشرفت است، تاکید کرد: الحمدلله ما امروز بسیار قوی شده‌ایم؛ این در حالی است که روزی که ما حتی فشنگ هم نمی‌ساختیم با تمام این امپراطوریِ به هم پیوسته مواجه و پیروز شدیم.
فرمانده کل سپاه عنوان کرد: امروز همان ایمان‌ها پابرجاست، اما قدرت نظامی و دفاعی ما پیشرفت‌های اعجاب‌انگیزی داشته است. در بسیاری از جنبه‌های قدرت، ما در ردیف قدرت‌های پیشرفته هستیم؛ اما در ایران حکمت و نور هدایت الهی رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) و آگاهی مردم و انتخاب و تشخیص درست آن‌ها همه راه‌ها را بر دشمن بسته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

دموکراسی آب رفت

دموکراسی آب رفت

اکونومیست در انتهای گزارش خود پیشنهاد می‌کند که محققان به جای آنکه به دنبال شناسایی عقبگرد ...
رکود علمی دانشگاه

رکود علمی دانشگاه

مصطفی معین گفت: حرمت و امنیت و فعالیت مفید علمی را از فضای دانشگاهی کشور سلب کرده‌اند....
بحران هویت پایدار ترکیه

بحران هویت پایدار ترکیه

به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه "چیگدم آکیول" روزنامه نگار آلمانی تاریخ جدیدی ...
1