تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب : ۴۶۷۳۶۴

مصرف جگر خام و نیم‌پخته رایج‌ترین راه آلودگی انسان به باکتری‌های خطرناک

۰
مصرف جگر خام و نیم‌پخته رایج‌ترین راه آلودگی انسان به باکتری‌های خطرناک
کبنا ؛
کارشناس نظارت بر مواد خوراکی و آشامیدنی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: جگر یک ماده غذایی بسیار حساس است و بهداشت و سلامت آن اهمیت فراوانی دارد. مصرف جگر ناسالم و غیر بهداشتی می‌تواند باعث بروز بیماری‌های قابل سرایت بین انسان و حیوانات شود.
به گزارش کبنا نیوز، راضیه نجات زاده افزود: مصرف جگر به صورت خام و نیم‌پخته (جگر آبدار) رایج‌ترین راه آلودگی انسان به یک سری از باکتری‌های خطرناک مثل سالمونلا، کمپیلو باکتر است و می‌تواند منجر به مبتلا شدن انسان به بیماری‌های انگلی و ویروسی از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو شود.
وی با بیان اینکه جگر سالم و بهداشتی دارای رنگ قرمز متمایل به قهوه ای است، یادآور شد: جگر سالم فاقد هرگونه لکه‌ رنگی، رنگ پریدگی، پرخونی و خونریزی است. زرد بودن رنگ جگر و یا تیرگی بیش از حد آن غیرطبیعی است.
نجات زاده تاکید کرد: جگر سالم دارای لبه‌های تیز و قوام طبیعی است و نباید بافت آن به راحتی از هم پاشیده شود. گرد بودن لبه های جگر غیر طبیعی و نشانه متورم بودن آن است. جگر سالم بدون هرگونه کیست، دانه‌های غیر طبیعی، بوی غیرطبیعی از قبیل گندیدگی و تعفن و ترشیدگی است.
وی یادآور شد: عمر ماندگاری جگر تازه گاو و گوسفند در یخچال (دمای صفر تا ۴ درجه سانتی‌گراد) دو روز و جگر منجمد شده در دمای ۱۸- درجه سانتی‌گراد، به مدت سه ماه است.
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

(عکس) شیخ بنزما در عربستان!

(عکس) شیخ بنزما در عربستان!

پس از رونالدو و نیمار، در آخرین مورد کریم بنزما با پوشیدن دشداشه روز ملی عربستان را تبریک ...
خواص فوق العاده پیاز برای معده

خواص فوق العاده پیاز برای معده

پیاز یکی از آن مواد غذایی است که نه تنها برای طعمی که به غذاها می‌دهد معروف است، بلکه ...
کریستیانو رونالدو؛ ۳۶ ساعت در تهران دو سال در عربستان

کریستیانو رونالدو؛ ۳۶ ساعت در تهران دو سال در عربستان

لحظه به لحظه به ورود تیم النصر به ایران نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم و این حضور موجی از شور ...
1