کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

شائبه وام فرهنگیان در کهگیلویه و بویراحمد / مدیران آموزش و پرورش لیست وام گیرندگان را شفاف سازی کند

20 شهريور 1402 ساعت 19:09

بر اساس گفته فرهنگیان در سال 1402، 140 میلیارد تومان بصورت تسهیلات به آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد داده شده ولی مشخص نیست این وام به چه کسانی تعلق گرفته شده است.


اهمیت آموزش و پرورش در دنیاي امروز به حدیست که بسیاري از جامعه شناسان آن را مهمترین نهاد در ساخت یک جامعه موفق می دانند. آموزش و پرورش درپروراندن فرد وبالنده کردن آنان نقش حیاتی دارد، شناسایی استعدادها و ایجاد شرایط لازم براي شکوفایی آنها در زمینه هاي مختلف و رشد موزون و متعادل انسان در جنبه هاي مختلف عقلانی، عاطفی، اجتماعی و جسمانی مسئولیت هاي سنگینی است که آموزش و پرورش باید انجام رساند. آموزش و پرورش با تربیت افراد سر و کار دارد لذا حساسیت ها نسبت به این نهاد بالا است.
دولت، همه ساله برای تسهیل زندگی فرهنگیان به آن‌ها وام‌های متعددی تحت عنوان وام فرهنگیان می‌پردازد. بر اساس گفته فرهنگیان در سال 1401 ، 64 میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات به آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد داده شده برای اینکه به جامعه فرهنگیان از جمله معلمان، افراد بازنشسته، قشر فرهنگی دارای بیماری های صعب العلاج اعطا شود. همچنین در سال 1402، 140 میلیارد تومان بصورت تسهیلات به آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تخصیص داده شده ولی مشخص نیست این وام به چه کسانی تعلق گرفته شده است.
جامعه فرهنگیان در گفت و گو با کبنانیوز خواستار ورود و رسیدگی به این موضوع شده اند. به گفته یکی از معلمان، مشخص نیست که این وام چگونه و به چه کسانی تعلق گرفته است؟ برخی افراد چند بار وام گرفته اند و برخی افراد حتی یک بار هم نتوانسته اند از این تسهیلات استفاده کنند.
یک فرهنگی که مجبور است با زحمت یک سال یا بیشتر و کمتر سپرده گذاری کند و معادل سپرده اش وام دریافت کند برای اینکه به مشکلات شخصی و اجاره خانه و مسائل ضروری زندگی اش رسیدگی کند، ولی از طرفی برخی افراد بدون هیچ زحمتی وام دریافت می کنند، چرا باید چنین نابرابری هایی وجود داشته باشد؟
از طرفی به نظر می رسد این تسهیلات رنگ انتخاباتی به خود گرفته و همه معلمان در جریان پرداخت این وام قرار نگرفته اند.
جامعه فرهنگیان خواستار پاسخ مدیران آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد و ورود سازمان بازرسی به این موضوع هستند. و خواستار این هستند که مدیران آموزش و پرورش لیست وام گیرندگان و افرادی که به بانک معرفی شده اند را اعلام کنند تا همه چیز شفاف باشد.
 


کد مطلب: 466851

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/466851/شائبه-وام-فرهنگیان-کهگیلویه-بویراحمد-مدیران-آموزش-پرورش-لیست-گیرندگان-شفاف-سازی-کند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1