تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۷
کد مطلب : ۴۶۶۸۴۸

چه کسانی واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند؟

۰
چه کسانی واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند؟
کبنا ؛
با شروع فصل پاییز و سرما، شیوع آنفولانزا در کشور افزایش یافته است. انتقال آنفولانزا درفصل های سرد سال به دلیل نزدیکی بیشتر مردم به هم از طریق عطسه، سرفه و لمس سطوح افزایش می یابد. آنفولانزا نوعی بیماری ویروسی و بسیار واگیردار می باشد که از طریق پخش شدن قطرات کوچک تنفسی منتقل می گردد.
به گزارش کبنا نیوز، هوشنگ گرجی پور فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمنی شناسی بالینی درباره پیشگیری، درمان آنفولانزا و نکات دانستی پس از تزریق واکسن برای این بیماری توصیه‌های اثربخشی دارد.
فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمنی شناسی بالینی گفت: از زمان تزریق واکسن آنفلو آنزا تا ایمنی بدن سه هفته طول می کشد بنابراین افراد در این مدت نکات پیشگیرانه را رعایت کنند.
دکتر هوشنگ گرجی پور افزود: با توجه به اینکه مدت زمان ایمنی موثر واکسن آنفلوآنزا ۶ ماه است ماه مهر بهترین زمان برای تزریق این واکسن محسوب می شود.
وی بیان کرد: مادران باردار، افراد سالمند،مبتلایان به امراضی مانند دیابت،آسم و بیمارهای ایمنی می توانند با تزریق واکسن خود را در برابر خطرات این بیماری ایمن کنند.
فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمنی شناسی بالینی تاکید کرد: شهروندانی که نسبت به مصرف تخم مرغ آلرژی دارند با نظارت پزشک نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.
گرجی پور عنوان کرد: شهروندان سالم هم می توانند با استفاده از ماسک در مکان های شلوغ به ویژه محیط های بسته، شستن مرتب دست ها خود را در برابر این بیماری ایمن کنند.
این فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمنی شناسی بالینی با اشاره به اینکه ویروس کرونا هنوز وجود دارد تاکید کرد: با توجه به شباهت علائم آنفلوآنزا مانند تب،سردرد و گلودرد با این ویروس نیاز است همه شهروندان در ماه های مهر و آبان از ماسک استفاده کنند.
وی با بیان اینکه این بیماری سه روز طول می کشد تاکید کرد: استراحت، استفاده از سوپ های گرم،مایعات و میوه ها به بهبود بیماری کمک می کند.
آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی است که با تب ناگهانی، لرز، سردرد، سرفه خشک، گلو درد و درد عضلانی همراه است این بیماری سبب ضعف و ناخوشی کامل در فرد می شود.
آنفلوآنزا را یک بیماری واگیر شدید معرفی می کند که از طریق سرفه یا عطسه و ترشحات بدن منتقل می شود،علائم این بیماری معمولا یک تا چهار روز پس از ورود ویروس به بدن تظاهر می یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما

۵ سرگیجه بزرگ بایدن تا قبل از انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

۵ سرگیجه بزرگ بایدن تا قبل از انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

اگر در روز‌ها و ماه‌های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا، تغییری جدی در ...
قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

رئیس دانشگاه تهران گفت: من کاملاً مطلع هستم که از ادامه همکاری برخی از این افراد به علت ...
ماجرای کلثوم قاتل سریالی مردان مازندران

ماجرای کلثوم قاتل سریالی مردان مازندران

ماجرایی که صبح شنبه ۱۱ شهریورماه مثل بمب در فضای رسانه‌های جنایی پیچید، انگار خاطره مهین ...
1