کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فرمانده پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

دستگیری کلاهبردار 20 ساله در کهگیلویه و بویراحمد / با ترفندهای مختلف از حساب مردم پول برداشت می کرد

20 شهريور 1402 ساعت 12:59

فرمانده پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد گفت: کلاهبرداری که از هزار و ۷۴۹ حساب بانکی سرقت کرده بود دستگیر شد.


فرمانده پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد گفت: کلاهبرداری که از هزار و ۷۴۹ حساب بانکی سرقت کرده بود دستگیر شد.
به گزارش کبنانیوز، سرهنگ عمران فر_ فرمانده پلیس فتای استان کهگیلویه و بویراحمد_ با بیان اینکه متهم ۲۰ ساله از ۱۷ سالگی اقدام به برداشت از حساب مردم می‌کرد، افزود: این کلاهبردار در مرحله نخست آدرسی با عنوان دریافت سهام عدالت طراحی و در فضای مجازی منتشر می کرد و افرادی که به این آدرس مراجعه می کردند به متن‌ پیامک های شخصی آنها دسترسی پیدا می‌کرد.
وی ادامه داد: با توجه به دسترسی این کلاهبردار به پیامک های مخاطبان، حساب های کاربری در تلگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی قربانیان را هک و سپس از موجودی حساب آنها برداشت می‌کرد.
سرهنگ عمران فر اضافه کرد: متهم به منظور پول شویی در برنامه دیوار به شگردهای مختلف و آگهی جعلی از جمله" حقوق ثابت ماهیانه ۷ تا ۹ میلیون تومان درآمد داشته باشید" در صرافی‌ها و بانک‌هایی که حساب‌های الکترونیکی داشتند افتتاح حساب می‌کرد.
وی افزود: این متهم از سادگی این افراد سوء استفاده و نام کاربری و رمز این برنامه‌ها را از آن‌ها دریافت به راحتی با این روش مبالغ سرقتی و کلاهبرداری شده از مردم را به حساب آن‌ها واریز و برداشت می‌کرد.
رییس پلیس فتای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از این متهم ۱۶ فقره سیم کارت، سه دستگاه تلفن همراه، که به نام دیگران بود و سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال ارز دیجیتال کشف شد.
عمرانی فر افزود: ۲۶ حساب تلگرام هک شده از عموم مردم که از آنها به عنوان انتشار لینک‌های مخرب سهام عدالت استفاده می‌کرد نیز از این متهم کشف و ضبط شد.
وی ادامه داد: این کلاهبردار هزار و ۷۴۹ حساب بانکی سرقت کرده است که تلاش کارشناسان پلیس فتا برای شناسایی مالباختگان ادامه دارد.
رییس پلیس فتای استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه همچنین ۵۲ میلیارد ریال وجه سرقتی از این کلاهبردار کشف شد، گفت: این کلاهبردار مبالغ سرقتی خود را به حساب ۱۳۴ نفر انتقال داده است و سپس ارز دیجیتال خریداری می کرد.
عمران فر به مردم توصیه کرد: به هیچ عنوان لینک‌های سهام عدالت و عدل ایران از طرف بستگان، دوستان و مخاطبان را باز نکنند.
وی ادامه داد: تحت هیچ شرایطی به بهانه‌های کار در منزل، از ارائه اطلاعات کارت‌های بانکی و شخصی و یا نام کاربری و رمز‌های ورود نرم افزار‌ها و برنامه‌های بانکی و شبکه‌های اجتماعی خود به دیگران جداً خودداری کنند.


کد مطلب: 466839

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/466839/دستگیری-کلاهبردار-20-ساله-کهگیلویه-بویراحمد-ترفندهای-مختلف-حساب-مردم-پول-برداشت-می

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1