کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ریحان محمدپور ده بزرگی با حضور در دفتر پایگاه خبری کبنانیوز؛

باید از نخبگان استانی در وزارتخانه ها کادرسازی کنیم / از بی بی حکیمه تا گچساران مشکل جاده و آب شرب داریم / هیچ فرقی بین بویراحمد و باوی و قشقایی وجود ندارد / با بزرگان اصولگرایی در کشور و در سطح منطقه مشورت کردیم / هر کسی با هر طایفه ای که می آمدند فرقی برای ما نمی کرد و کارشان را انجام می دادیم

18 شهريور 1402 ساعت 17:32

ریحان محمدپور ده بزرگی از فعالین سیاسی و کاندیدای احتمالی انتخابات گچساران و باشت که در تهران مشغول به خدمت بوده در گفت و گویی با پایگاه خبری کبنانیوز به نقطه نظرات خود پرداخت. محمدپور به دور از شعارپردازی به مسائل پیش روی دو شهرستان گچساران و باشت پرداخت. محمدپور رمز موفقیت استان را دوری از طایفه گرایی و کادرسازی در پایتخت عنوان کرد. مشروح این گفت و گو را در ادامه می خوانید:


ریحان محمدپور ده بزرگی از فعالین سیاسی و کاندیدای احتمالی انتخابات مجلس گچساران و باشت که در تهران مشغول به خدمت بوده صبح امروز در دفتر پایگاه خبری کبنانیوز حاضر شد و از بخش‌های مختلف این سایت خبری بازدید کرد. محمدپور به دور از شعارپردازی به مسائل پیش روی دو شهرستان گچساران و باشت پرداخت. محمدپور رمز موفقیت استان را دوری از طایفه گرایی و کادرسازی در پایتخت عنوان کرد. مشروح این گفت و گو را در ادامه می خوانید:
به گزارش کبنانیوز، محمدپور به دلایل حضور خود در انتخابات اشاره کرده و گفت: هر کدام از نماینده ها به تناسب توان تلاش کردند و زحماتی کشیدند، نافی زحمات آنان نیستیم، ولی به اعتقاد من در طول عمر ۴۰ و اندی ساله انقلاب برنامه منسجم و هم افزایی لازمی که منجر به پیشرفت و توسعه گچساران و باشت شود اتفاق نیفتاده است.
محمدپور اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی توسعه نیافتگی عدم برنامه ریزی در سطح ملی و استانی است، برنامه های ما باید در استانی طراحی شود تا در گچساران و باشت تیز بتوانیم از نتایج آن سود و منفعت ببریم.
وی با بیان اینکه در دو شهرستان گچساران و باشت در ابعاد مختلف مشکلات عدیده ای داریم افزود: در حوزه اشتغال مشکلات زیادی در دو شهرستان داریم، که برای این مسئله راهکار داریم، باید بتوانیم راهبرد اشتغال زایی را طراحی کنیم.
محمدپور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد:  علارغم اینکه در روستاهای ترک نشین قشقایی گچساران رودخانه و روان آب های زیادی وجود دارد ولی هنوز این روستاها آب شرب ندارند، حتی در گچساران برخی مناطق در طول روز دچار قطعی آب می شوند. از بی بی حکیمه تا گچساران مشکل جاده و آب شرب داریم.به رغم اینکه این منطقه ذخایر عمده نفت و گاز را داریم ولی از امکانات اولیه رفاهی محروم هستند.
این فعال سیاسی بیان کرد: در پشت کوه باشت پتانسیل خیلی بالایی از نظر کشاورزی وجود دارد و رودخانه زهره نیز از این منطقه عبور می کند، متاسفانه بخش عمده زمین های کشاورزی در مضیقه و کمبود آب دچار مشکل شده اند، خواسته مردم این است که پمپاژ آب در این منطقه تقویت شود تا کشاورزی رونق بیشتری پیدا کند.
محمدپور گفت: در گچساران و باشت پروژه های زیادی داریم که کلنگ خورده اند یا شروع به کار شده اند ولي در مرحله ای غیرفعال شده اند، اگر بتوانیم این پروژه ها را پیگیری و اعتبار آنها را بگیریم خیلی زود به سرانجام می رسند، یکی از این پروژه ها تونل دیل است.
وی به آبرسانی به دشت باشت اشاره کرد و افزود: در این منطقه ۴۰۰ هکتار زمین کشاورزی وجود دارد که طبق نظر کارشناسان با به سرانجام رساندن پروژه آبرسانی قریب به ۵۰۰ شغل برای جوانان باشتی ایجاد خواهد شد.
محمدپور اظهار کرد: در منطقه دیل و آرو مردم از آب سد کوثر بی بهره هستند، باید راهکاری جست و برای آبرسانی به حدود ۴هزار هکتار  زمین در این منطقه راهی پیدا کرد. ب
این فعال سیاسی گفت: پتروپالایش در گچساران دارای ظرفیت بسیار خوبی است و به لحاظ نزدیکی به دریا، آب و خاک مورد نیاز، این منطقه بهترین موقعیت را برای احداث دارد و اشتعال زایی خوبی را در منطقه خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه اول باید اعتمادسازی کنیم و سرمایه گذارانی که تجربه ساخت پتروپالایشگاه را دارند به شهرستان بیاوریم، افزود: باید این افراد سرمایه خود را به شهرستان بیاورند و پروژه پتروپالایشگاه شروع شود.
محمدپور گفت: کادرسازی از نخبه های نیروی انسانی استان در وزارتخانه ها یکی از برنامه هایی است که باید انجام دهیم، منابع انسانی هر منطقه ای پتانسیلی است که همیشه به عنوان پیشران عمل می کند، باید کادرسازی از منابع انسانی شهرستان های گچساران و باشت و کل استان کهگیلویه و بویراحمد را در وزارتخانه ها و هلدینگ های بزرگ در اولویت کاری قرار دهیم که برای نسل آتی نیز اثرگذار خواهد بود.
وی با بیان اینکه رمز موفقیت ما این است که مسائل قومی و طایفه ای را کنار بگذاریم و بتوانیم در سطح ملی مطالبات استان و شهرستان را پیگیری کنیم افزود: هر جا اتحاد و همبستگی داشتیم موفق شده ایم، به نظر من با توجه به توانمندی های خوبی که در استان وجود دارد می توانیم شاهد رشد فرزندان استان و شهرستان در پایتخت باشیم.
وی با اشاره به اینکه هیچ فرقی بین بویراحمد و باوی و قشقایی وجود ندارد، گفت: در مدت ۲۰ سال و اندی که در تهران مشغول به خدمت بودم هر کسی از هر دیاری و با هر طایفه ای که می آمدند فرقی برای ما نمی کرد و کارشان را انجام می دادیم.
محمدپور افزود: استان هایی مثل یزد با حداقل امکانات این کار را کرده اند ولي ما با بیشترین امکانات هنوز کاری نکرده ایم. آثار ارتباطات و همدلی این است که جوانان ما مجبورند برای کار به عسلویه و بندرعباس بروند. اگر این کار را انجام دهیم نتایج خوبی را کسب می کنیم.
این فعال سیاسی عنوان کرد: جوانان بخاطر بیکاری و بی پولی افسرده شده اند، ان شاالله بتوانیم کار خوبی را برای مردم انجام دهیم.
محمدپور در پاسخ به اینکه اگر اصولگرایان شهرستان های گچساران و باشت بخواهند از شما حمایت کنند چه نظری خواهید داشت، تصریح کرد: جبهه اصولگرایان پرچم داران انقلاب ما هستند، ما با بزرگان اصولگرایی در کشور و در سطح منطقه مشورت کردیم و کسب تکلیف کرده ایم، باید ببینیم آنان چه تصمیمی خواهند گفت.
محمدپور بیان کرد: وحدت در میان اصولگرایان و در میان هر طیفی مهم است، حضرت امام نیز بر بحث وحدت کلمه تاکید ویژه داشتند. در هر زمینه ای وحدت اتفاق بیفتد موفقیت پشت آن وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: در هر زمینه و شغلی هر برنامه ای داشته باشیم باید آن را انجام دهیم و خروجی کار را به خدا بسپاریم، هر نتیجه ای حاصل شود مصلحت خداوند است. هیچ عبادتی بالاتر از خدمت به خلق نیست، بنده نیز با توکل به خداوند بزرگ تلاش خود را برای خدمت به خلق می کنم، هر اتفاقی افتاد و هر نتیجه ای حاصل شد، خیر و مصلحت خداوند است، ان شاالله در امورات خود آنچه برای مردم منطقه خیر است اتفاق بیفتد.


کد مطلب: 466762

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/466762/باید-نخبگان-استانی-وزارتخانه-کادرسازی-کنیم-بی-حکیمه-گچساران-مشکل-جاده-آب-شرب-داریم-هیچ-فرقی-بین-بویراحمد-باوی-قشقایی-وجود-ندارد-بزرگان-اصولگرایی-کشور-سطح-منطقه-مشورت-کردیم-کسی-طایفه-می-آمدند-نمی-کارشان-انجام-دادیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1