کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

پول صبحانه و ناهارهای برخی مدیران از کجا می‌آید؟ / چرا در ادارات کهگیلویه و بویراحمد حساب و کتاب درستی درخصوص قرارداد با رستوران‌ها و استفاده از خودروهای دولتی وجود ندارد

18 شهريور 1402 ساعت 6:37

می بینیم که در یک تودیع و معارفه یا یک برنامه حضور مسوول دولتی همین استان، چنان هزینه هایی می شود، صبحانه کاری و ناهار کاری و ... داده می شود، پول این صبحانه ها از کجا می آید؟ آیا اینها حلال است؟ وقتی حتی مراجع تقلید روی شارژ کردن گوشی از برق اداره فتوا داده اند. چرا آنقدر اداره های ما با دوره اول انقلاب فرق کرده است؟


یکی از موضوعات مهمی که همیشه مورد توجه و قضاوت مردم قرار دارد بحث نحوه استفاده از بیت المال است.
به گزارش کبنانیوز، از ویژگی‌های مهم مدیران در تراز انقلاب اسلامی که بار‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تأکید قرار گرفته نیز همین موضوع است. در وصف شهید رجایی گفته می‌شود غذای خود را از منزل می‌آورد و مقام معظم رهبری زمانی که رئیس جمهور بود هیچ وقت از خودروی بیت المال استفاده نمی‌کرد و همیشه تأکید داشت نباید از خودروی بیت المال استفاده کرد.
الان بیش از ۳۰ و ۴۰ سال از آن زمان می‌گذرد. اول انقلاب خدمت کردن خالصانه بود و همیشه نقل است که مسوولان در امکانات زندگی شبیه به مردم بودند، اگر حقوقی می‌گرفتند آن را ذره ذره محاسبه می‌کردند و اگر فکر می‌کردند که به مقداری از حقوقشان نیازی ندارند آن را پس می‌دادند. همدلی و مهربانی میان مردم بسیار بالا بود و همه سعی می‌کردند به نحوی به دیگران کمک کنند.
الان هم مدیران و کارمندانی پیدا می‌شوند که مثال زدنی باشند، ولی متأسفانه استفاده از بیت المال در خیلی از موارد رایج و عرف شده است. بعضی از مدیران تصور می‌کنند بیت المال ارث پدری‌شان است، راننده اداره در خدمت مدیر و دیگران است، تا کار‌های خانه و زندگی‌شان را انجام دهد، یا می‌بینیم در خیابان‌های شهر یاسوج زن و فرزندشان را با خودوری بیت المال جابجا می‌کنند.
از طرفی ناهار و شام‌های دولتی خیلی باب شده، در قرارداد با رستوران‌ها هیچ گونه حساب و کتابی وجود ندارد، ادارات هرطور بخواهند با رستوران‌ها قرارداد می‌بندند و هر طور که بخواهند غذا می‌برند، یا در قرارداد با مغازه‌ها حساب و کتابی وجود ندارد که این خود جای سؤال دارد. برخی مدیران شام و ناهار خود و حتی خانواده‌شان را از این رستوران‌ها تهیه می‌کنند.
کارپرداز‌های ادارات بخشی از ماجرا هستند، در حالی که انتظار می‌رود با وجود بحث اقتصاد مقاومتی روی پول دولت خیلی بیشتر حساب و کتاب شود و در جای خود هزینه شود، ولی بعضی وقت‌ها روی خرید کارپرداز‌ها هیچ نظارتی وجود ندارد.
می‌بینیم که در یک تودیع و معارفه یا یک برنامه حضور مسوول دولتی همین استان، چنان هزینه‌هایی می‌شود، صبحانه کاری و ناهار کاری و... داده می‌شود، پول این صبحانه‌ها از کجا می‌آید؟ آیا این‌ها حلال است؟ وقتی حتی مراجع تقلید روی شارژ کردن گوشی از برق اداره فتوا داده‌اند. چرا آنقدر بعضی اداره‌های ما با دوره اول انقلاب فرق کرده است؟
مردم در گفت و گو با رسانه‌ها برایشان سؤال است که چرا باید مسوولان از خودرو‌های دولتی استفاده می‌کنند؟ استفاده از رستوران‌ها بدون هیچ دلیل موجهی برای آنان جای تعجب و ناراحتی دارد. در صورتی که انتظار می‌رود مدیری که در نظام اسلامی حکم می‌گیرد حساسیت بیشتری روی بیت المال داشته باشد.
مقام معظم رهبری در یکی از بیانات خود فرمودند؛ «بدترين فسادها در جامعه اين است كه كسانى دچار فساد مالى و اقتصادى شوند و از بيت‌المال مردم براى منافع شخصى و پركردن جيب خود تغذيه كنند.» 
نگارنده این مطلب یقیناً مدیران خدوم، دارای سلامت نفس و پاک دست را ارج می‌گذارد و این پایگاه خبری این آمادگی را دارد که در جهت اصلاح امور تخلفات مدیرانی که دستگاه دولتی را محل سوء استفاده قرار داده را منتشر کند.


کد مطلب: 466747

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/466747/پول-صبحانه-ناهارهای-برخی-مدیران-کجا-می-آید-چرا-ادارات-کهگیلویه-بویراحمد-حساب-کتاب-درستی-درخصوص-قرارداد-رستوران-ها-استفاده-خودروهای-دولتی-وجود-ندارد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1