کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

صدای استخدام بی‌‍ضابطه از دانشگاه فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد می‌آید؟ / رونمایی از نام اداراتی که استخدام فله‌ای دارند؟

25 مرداد 1402 ساعت 9:38

استخدام‌های بی‌ضابطه و بدون طی مراحل قانونی یکی از مهمترین مشکلات برخی از دستگاه‌های دولتی استان کهگیلویه و بویراحمد است که امید می‌رود، بساط این رویه ناصواب هر چه سریعتر در سطح استان جمع شود.


استخدام‌های بی‌ضابطه و بدون طی مراحل قانونی یکی از مهمترین مشکلات برخی از دستگاه‌های دولتی استان کهگیلویه و بویراحمد است که امید می‌رود، بساط این رویه ناصواب هر چه سریعتر در سطح استان جمع شود.
یکی از مهمترین چالش‌های مدیریتی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد، استخدام‌های بی‌ضابطه است که دامن مدیران را گرفته و هر روز از گوشه و کنار در باره آن صحبت می‌شود. بعضی از مدیران صرفاً بخاطر تأمین منافع خود و اطرافیانشان همچون سرکشیدن یک لیوان آب، قانون و ضابطه را زیر پا می‌گذارند. فرقی هم ندارد که این مدیران چپ باشند، یا راست، اصول یا اصلاح، لیبرال یا انقلابی، هر کدام از این‌ها که پای به عرصه مدیریت  گذاشته‌اند، مدیریت را فرصتی مغتنم برای رسیدن به اهداف خود قلمداد کرده‌اند.
مع الاسف با گذشت یکسال و چند ماه از عمر این دولت انقلابی، برآیند رفتار‌های برخی مدیران چیزی بر خلاف شعار‌های دولت بوده و ادامه این روند یقیناً سبب شکاف عمیق بی‌اعتمادی بین مردم و دولت می‌شود. مبارزه با فساد و تخلف اداری یکی از شعارهای اساسی و اصلی دولت سیزدهم بوده و همین شعار امید تازه‌ای در دل مردم به وجود آورد.
استخدام‌های بی‌ضابطه، رابطه‌مند و نورچشمی محور در این دوره اگر بیشتر از دولت‌های قبل نباشد بلکه کمتر هم نیست، موضوعی که بدلیل برآمدن آن از شعار‌های ارزشمند انقلاب به یقین آسیبی به مراتب بیش از دولت‌های قبل متوجه نظام اداری خواهد کرد.
حال این دستگاه‌های نظارتی هستند که باید بدون رودربایستی با این رفتار‌های غیر ضابطه‌مند و منفعت طلبانه برخی مدیران برخورد کنند.
اخیراً صدای استخدام نورچشمی از برخی دانشگاه‌ها و سازمان می‌آید. می‌گویند؛ فردی به دلیل ارتباطی که داشته از تهران برای خودش مجوز گرفته و در دانشگاه فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد مشغول به کار شده است. راه فرار دیگری برای جذب نورچشمی‌ها پیدا شده است.
برخی نمایندگان مجلس و مقامات کشوری به جهت اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد پاسخگو نباشند، در تهران مجوز بکارگیری نورچشمی‌ها را می‌گیرند و به مدیران استانی تحمیل می‌کنند.
اگر استخدام ممنوعیت دارد باید این ممنوعیت شامل حال همه شود، اگر هم قرار است دستگاه‌های اجرایی یا ساختار جدید مردمی‌سازی دولت کادر اداری خود را تأمین کند، این فرآیند باید براساس قانون و فرآیند استخدام یعنی فراخوان و آزمون صورت پذیرد.
ضرورت دارد که دستگاه‌های نظارتی همچون گذشته با این رویه‌های ناصواب با قاطعیت برخوردهای لازم را داشته باشند.
کبنانیوز به‌زودی از نام برخی ادارات و سازمان‌هایی که استخدام بی‌ضابطه انجام داده، رونمایی خواهد کرد.
 


کد مطلب: 465960

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/465960/صدای-استخدام-بی-ضابطه-دانشگاه-فنی-حرفه-ای-کهگیلویه-بویراحمد-می-آید-رونمایی-نام-اداراتی-فله-ای

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1