کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد:

مدارس عشایری کهگیلویه و بویراحمد در زمینه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مشکلات فراوان دارند

21 مرداد 1402 ساعت 11:24

مدیر آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهار هزار دانش‌آموز در مدارس عشایری استان تحصیل می‌کنند و یکی از اولویت‌های این اداره کل جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل است.


مدیر آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهار هزار دانش‌آموز در مدارس عشایری استان تحصیل می‌کنند و یکی از اولویت‌های این اداره کل جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل است.
«علی رحیمی انور» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در گذشته این اداره موظف به شناسایی این تعداد دانش‌آموز بود اما اکنون فهرست این افراد بازمانده از تحصیل به آموزش و پرورش عشایر استان ارائه می‌شود و این دانش‌آموزان در هر نقطه‌ای از استان جذب مدارس می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه مدارس عشایری استان در زمینه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مشکلات عدیده‌ای دارند اظهار کرد: در حوزه فضای آموزشی مناسب و لوازم التحریر نیازمند توجه خیران هستیم.
مدیر آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۲۲۵ مدرسه عشایری در استان وجود دارد که از این تعداد ۵۰ مدرسه در مناطق سخت گذر عشایری قرار گرفته و جمعیت دانش‌آموزی آن‌ها بین یک تا پنج نفر دانش‌آموز است و از تجیهزاتی چون لپ تاپ و یا سیستم کامپیوتر در کلاس درس بی‌بهره هستند.
رحیمی انور بیان کرد: همچنین این استان ۴۲ مدرسه چادری دارد که در سال تحصیلی ۱۴۰۱ حدود ۳۵ تخته چادر نو در مدارس عشایری استان توزیع شد.
وی ادامه داد: حدود۱۷۰ دانش‌آموز عشایری استان در مقاطع ابتدایی با ۴۰ معلم در ۴۰ مدرسه عشایری سیار تحصیل می‌کنند و مابقی دانش‌آموزان در مدارس عشایری ثابت هستند.
مدیر آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: دانش‌آموزان عشایر به دلیل کوچرو بودن مجبورند در چادر تحصیل کنند و این اداره تمام تلاش خود را به کار بسته که این دانش‌آموزان کمی و کاستی نداشته باشند.
رحیمی انور ادامه داد: خدمات بسیاری در طول یک سال اخیر در مدارس عشایری استان انجام گرفته برای نمونه ۲ چمن مصنوعی برای اولین بار در محور آموزش و پرورش عشایر به بهره‌برداری رسید.
مدیر آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هفت مدرسه عشایری «۲ کلاسه و ۱ کلاسه» تا مهر ماه در استان افتتاح می‌شود که ۲ مورد در زیلایی، سه مورد در جلیل و ۲ مورد در شهرستان رستم هستند.
وی از افتتاح هنرستان شبانه روزی عشایر در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اظهار کرد: این هنرستان ظرفیت بسیار بالایی برای پذیرش از تمام مناطق استان دارد و چهار رشته تحصیلی در این هنرستان آموزش داده می‌شود.
رحیمی انور ابراز کرد: ۵۲۱ معلم عشایری در استان هستند و هم اینک نیز ساماندهی این معلمان برای سال تحصیلی جدید انجام گرفته است و در این مدت هم رسیدگی به پرونده رتبه‌بندی ۵۱۳ معلم عشایری نیز در استان صورت گرفته است.
مدیر آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد:‌ بیش از پنج هزار ردیف ابلاغی بر حسب ساعت آموزشی برای ۵٠۱ پرسنل در سامانه جامع نیروی انسانی و همچنین ۸۴ ردیف غیر ابلاغی به ثبت رسید.
وی عنوان کرد: برای ۲۱٠ مدرسه درخواست‌شناسه ملی برای هویت بخشی انجام گرفته و قریب به ۱٠٠ درصد این مدارس ثبت‌شناسه شد.
در یکی از مدرسه شبانه روزی دخترانه "سرآبتاوه" یاسوج، ۲۲۰ دختر در متوسطه اول، دوم و فنی حرفه‌ای تحصیل می‌کنند و در هنرستان شبانه روزی "گنجه ای" یاسوج ۲۱۰ پسر در آنجا تحصیل می‌کنند. از جمعیت استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد ۷۰ هزار نفر عشایر هستند.


کد مطلب: 465829

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/465829/مدارس-عشایری-کهگیلویه-بویراحمد-زمینه-سخت-افزاری-نرم-افزاری-مشکلات-فراوان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1