کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازدید بخشدار مرکزی بویراحمد از دفتر پایگاه خبری کبنانیوز؛

بخشدار مرکزی بویراحمد: طرح جامع بازنگری یاسوج ۱۷ سال خاک می‌خورد / تعاونی‌ها سلیقه‌ای زمین‌ها را بدون سلسه مراتب اداری تقسیم کرده‌اند /روزانه سه نفر به طور میانگین به جمعیت شهر یاسوج افزوده می‌شود

19 مرداد 1402 ساعت 16:03

بخشدار مرکزی بویراحمد گفت: بازنگری شهر یاسوج حدود ۱۷ سال است که نادیده گرفته شده است که باید توجه ویژه‌ای به این موضوع کرد. چنانچه این طرح اجرایی شود دسترسی مردم به خدمات و امکانات بهتر صورت می‌گیرد.


بخشدار مرکزی بویراحمد گفت: بازنگری شهر یاسوج حدود ۱۷ سال است که نادیده گرفته شده است که باید توجه ویژه‌ای به این موضوع کرد. چنانچه این طرح اجرایی شود دسترسی مردم به خدمات و امکانات بهتر صورت می‌گیرد.
علی اکبری‌تبار ظهر روز پنجشنبه (19 مردادماه 1402) در بازدید از سایت خبری کبنانیوز به مناسبت روز خبرنگار در یاسوج، اظهار داشت: سایت خبری و تحلیلی کبنا نیوز به درستی صدای مردم است که به گوش مسئولان و متولیان رسانده می‌شود.
اکبری تبار افزود: می‌توان ادعا کرد که این سایت مورد قبول و وثوق بسیاری از هم استانی هاست و خوانندگان این سایت قشر زیادی از جامعه شامل تحصیل کردگان، کارمندان و حتی جوانان و نوجوانان را در بر می‌گیرد و مردم برای رفع مشکلات‌شان به این سایت خبری و تحلیلی پناه می‌آورند.
وی بیان کرد: رسانه‌ها درد‌های مردم را انعکاس می‌دهند تا درمان و علاجی برای آن‌ها یافته شود.
وی تأکید کرد: تلاش کرده‌ایم در تمامی شرایط در کنار مردم باشیم و در طول یک سال گذشته تاکنون بیش از یک هزار و ۳۰۰ بازدید میدانی از روستا‌های استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.
بخشدار مرکزی یاسوج عنوان کرد: روزانه بیش از ۶۰ تماس تلفنی و پیامک از سوی مردم دریافت می‌کنم و پاسخگوی مردم هستیم.
وی ابراز کرد: الگوی کشت به موقع به کشاورزان در روستا‌های استان ارائه نمی‌شود و کاستی‌هایی در این زمینه وجود دارد.
پراکنش امکانات در روستا‌ها یکسان نبوده است
اکبری تبار بیان کرد: علی رغم تحولات در پراکنش امکانات در روستا‌های استان یکسان نبوده است و حتی روستا‌هایی داریم که به مدت ۱۰ سال در آنجا خدماتی نرفته است.
وی عنوان کرد: البته باید بیان کرد که در ارائه خدماتی همچون برق، آب، گاز، جدول‌گذاری و غیره در بسیاری از روستا‌های استان انقلاب صورت گرفته است.
بخشدار مرکزی یاسوج تصریح کرد: از ظرفیت دهیاری‌ها در این مدت یک سال سه هزار و ۸۷۶ متر مربع جدول‌گذاری، ۱۹۷ هزار متر مربع زیرسازی آسغالت شده است.
اکبری تبار افزود: در این مدت هشت ماهه ۴۰ میلیارد تومان در حوزه کار‌های عمرانی روستا‌ها به جز برق، گاز و آب هزینه شده است.
مهاجرت مهم‌ترین معضل شهر یاسوج
وی افزود: یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با آب و هوای متنوع و بکر است که جایگاه استراتژیک دارد و به همین واسطه افراد زیادی مایل به مهاجرت در این شهر هستند.
وی تأکید کرد: برنامه‌هایی برای کنترل پیامد‌های این معضل در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم اما باید در سطح ملی و استانی چاره‌ای اساسی برای این مهم‌اندیشیده شود.
بخشدار مرکزی یاسوج گفت: این شهر دومین شهر مهاجر‌پذیر کشور است که به طور میانگین سه نفر روزانه به جمعیت این شهر افزوده می‌شود.
اکبری تبار ابراز کرد: مهاجرت در وهله نخست شاید پیامد‌های مثبتی هم داشته باشد اما نکات منفی آن هم همچون سرقت، تورم، اعتیاد، ترافیک، و غیره زیاد است.
بازنگری شهر یاسوج نادیده گرفته شده است
وی گفت: بازنگری شهر یاسوج حدود ۱۷ سال است که نادیده گرفته شده است که باید توجه ویژه‌ای به این موضوع کرد. چنانچه این طرح اجرایی شود دسترسی مردم به خدمات و امکانات بهتر صورت می‌گیرد.
معضل دیگر شهرستان وجود تعاونی هاست
بخشدار مرکزی بویراحمد تاکید کرد: یکی از موضوعات در بخش مرکزی نبود و کمبود سرانه است که هیچ سرانه خدماتی، آموزشی و عمومی در شهرستان نداریم.
اکبری تبار گفت: تعاونی‌هایی در استان شکل گرفته که عمدتاً بازنشسته‌های دستگاه‌های مختلف اجرایی اقدام به تقسیم لیقه‌ای زمین‌ها کرده‌اند.
وی افزود: این تعانی‌ها هیچ ناظر مشخصی بر آن‌ها نظارت ندارد و بدون در نظر گرفتن سرانه‌ها زمین‌ها تقسیم شده‌اند.
اکبری تبار_ بخشدار مرکزی بویراحمد_ در پایان صحبت‌هایش، گفت: این تعاونی‌ها حق و حقوق دولت را نادیده گرفته‌اند و سازمان‌های متولی نسبت به این موضوع بی‌توجه‌اند.


کد مطلب: 465767

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/465767/بخشدار-مرکزی-بویراحمد-طرح-جامع-بازنگری-یاسوج-۱۷-سال-خاک-می-خورد-تعاونی-ها-سلیقه-ای-زمین-ها-بدون-سلسه-مراتب-اداری-تقسیم-کرده-اند-روزانه-سه-نفر-طور-میانگین-جمعیت-شهر-افزوده-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1