کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

حجم سرمایه‌گذاری پتروشیمی گچساران ۶۵۰ هزار میلیارد ریال اعلام شد

15 مرداد 1402 ساعت 21:07

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حجم سرمایه‌گذاری پتروشیمی گچساران (اتیلن) به عنوان بزرگترین صنعت تاریخ استان ۶۵۰هزار میلیارد ریال بوده که وارد مدار تولید شده است.


معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حجم سرمایه‌گذاری پتروشیمی گچساران (اتیلن) به عنوان بزرگترین صنعت تاریخ استان ۶۵۰هزار میلیارد ریال بوده که وارد مدار تولید شده است.
سید احسان عسکری اظهار کرد: این پتروشیمی در سفر دور دوم رئیس جمهور به استان با سرمایه‌گذاری ۱.۳ میلیارد دلار به بهره‌برداری رسید.
وی افزود: این پتروشیمی (اتیلن) تقش مهمی در آینده اقتصادی استان ایجاد می‌کند علاوه بر این سرمایه‌گذاری‌های خوبی در حوزه پلی‌اتیلن‌ها در دهدشت و همچنین گچساران صورت گرفته که هنوز به بهره‌برداری نرسیده‌اند.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هر کدام از این پتروشیمی‌ها (پلی‌اتیلن دهدشت و گچساران) ۶۵. میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده‌اند.
عسکری تأکید کرد: طرحی با عنوان پتروپالایشگاه گچساران نیز در دستور کار است که سرمایه‌گذاری این پتروپالایشگاه ۲.۵ میلیارد دلار است و معادل ۱۲۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است که اکنون سرمایه‌گذار خارجی آن پای کار است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای ذخایر مهم نفت و گاز است و از این رو توسعه صنایع مربوط به آن از جمله پتروشیمی توجیه اقتصادی دارد و اکنون تعدادی کارخانه پتروشیمی در استان در دست ساخت است و دولت سیزدهم نیز برای تکمیل و بهره‌برداری از آن‌ها مصمم است.
موقعیت ویژه کهگیلویه و بویراحمد، زمینه توسعه صنایع پتروشیمی را فراهم کرده به گونه‌ای که این استان دومین تولید‌کننده نفت کشور پس از خوزستان است و بالای ۹۰ درصد نفت کشور در خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر تولید می‌شود.
نقش مهم صنایع نفت، گاز و پتروشیمی کهگیلویه و بویراحمد در راستای شکوفایی اقتصادی کشور، توسعه پایدار، توسعه صنایع پایین دستی، صادرات غیرنفتی، ایجاد ارزش افزوده و اشتغال آفرینی بر کسی پوشیده نیست و در دولت سیزدهم توسعه این صنایع شتاب چشمگیری یافته است.


کد مطلب: 465633

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/465633/حجم-سرمایه-گذاری-پتروشیمی-گچساران-۶۵۰-هزار-میلیارد-ریال-اعلام

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1