کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارش مردمی از گچساران؛

گزارش هایی درخصوص روش‌های غلط ساختمان‌سازی در طرح نهضت ملی مسکن گچساران / استفاده از خلاطه همه جا ممنوع است

13 مرداد 1402 ساعت 20:53

بر اساس گزارش های مردمی در طرح نهضت ملی مسکن شهرستان گچساران استانداردهای لازم ساختمان سازی رعایت نمی شود.


بر اساس گزارش های مردمی در طرح نهضت ملی مسکن شهرستان گچساران استانداردهای لازم ساختمان سازی رعایت نمی شود.
به گزارش کبنانیوز، یک شهروند گچسارانی در این خصوص گفت: نظام مهندسی باید موسسه هایی که بتن آماده دارند و آزمایشگاه استاندارد دارند را مکلف کنند که از بتن ریزی ها بازدید داشته باشند و همه را آزمایش کنند.
این شهروند که کارشناس ساختمان است افزود: مردمی که برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند، با اعتماد به دولت ثبت نام کرده اند و مسوولان شهرستان باید این موضوع را درنظر داشته باشند.
این کارشناس افزود: در زمان بتن ریزی درصد سیمان و مقدار بقیه مواد باید آزمایش شوند، در تمام ایران خلاطه دیگر انجام نمی شود، ولی در گچساران و باشت هنوز این اتفاق می افتد، در هر تن باید 700 تن ماسه، 200 تن شن، 100 تن نخودی و بادامی و 300 تن سیمان وجود داشته باشد.
وی گفت: این ترکیب را دستگاه بطور اتوماتیک و دقیق می دهد، ولی با خلاطه این اختلاط اشتباه می شود، کارگر میزانی از هر کدام را می ریزد و استاندارد لازم را ندارد.
این شهروند اظهار کرد: در شهرهای همجوار، در نورآباد و حتی در روستاهای استان فارس نظام مهندسی اجازه نمی دهد که با خلاطه مواد بریزند، ولی در گچساران و باشت در مساکن طرح نهضت ملی مسکن، متأسفانه اختلاط مواد مشکل دارد و بتن مقاومت خود را از دست می دهد.
وی گفت: در ساختمان سازی به روش جدید، میکسر کار ده تا خلاطه را انجام می دهد، و می توان راحت‌تر هم آزمایش را انجام داد، ولی روی خلاطه نمی توان هیچ نظارتی داشت و نمی توان مشخص کرد که چقدر مواد ریخته شده است.
این کارشناس با بیان اینکه در همه شهرهای کشور برای طرح نهضت ملی مسکن از بتن آماده استفاده می شود، افزود: برای مشخص بودن میزان مقاومت ساختمان، از بتن آماده استفاده می شود و استفاده از خلاطه ممنوع است.
وی گفت: با یک زلزله کل این ساختمان ها می ریزد، چرا فرماندار و نظام مهندسی و مسوولان دیگر کاری ندارند و استفاده از بتن خلاطه را ممنوع نمی کنند؟
وی بیان کرد: ساختن بتن به روش درست توسط خلاطه، کار پر زحمت تری است و برای پیمانکار هزینه بیشتری می برد.
وی گفت: چرا در طرح نهضت ملی مسکن گچساران بتن آماده که هم هزینه اش کمتر است و هم زمان کمتری برای ساخت و ساز می برد، استفاده نمی شود؟
 


کد مطلب: 465553

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/465553/گزارش-هایی-درخصوص-روش-های-غلط-ساختمان-سازی-طرح-نهضت-ملی-مسکن-گچساران-استفاده-خلاطه-همه-جا-ممنوع

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1