تاریخ انتشار
جمعه ۶ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۸
کد مطلب : ۴۶۵۲۹۹
مسوول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان

زیارت عاشورا برای پرورش خونخواهان حسین (ع) است

۲
۱
زیارت عاشورا برای پرورش خونخواهان حسین (ع) است
کبنا ؛مسوول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: زیارت عاشورا برای پرورش خونخواهان حسین (ع) است، عزداری اباعبدالله برای این است که با دست گرفتن مکتب سیدالشهدا شایسته خونخواهی حضرت اباعبدالله در رکاب حضرت حجت (ع) باشیم.
به گزارش کبنا نیوز، ستار هدایتخواه امروز (جمعه 6 مردادماه 1402) ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم و عاشورای حسینی (ع) گفت: زیارت عاشورا منشور شیعه است و خواندن آن در امروز توصیه شده، هر چند که توصیه شده هر روز زیارت عاشورا خوانده شود.
وی با بیان اینکه زیارت عاشورا خواندن صواب و برکات دارد، خیلی از بلاها را دفع می کند، پاداش های عظیمی دارد افزود:  هدف از زیارت عاشورا خواندن پاداش و آثار و برکات در زمان گرفتاری ها نیست، هر چند که آثار خود را دارد و برکات برای گرفتاری ها دارد، نماز نیز در رفع مشکلات اثرگذار است، هر چقدر نماز با دقت بیشتری خوانده شود اثر بیشتری برای رفع مشکلات دارد.
هدایتخواه ادامه داد: عامل دوم برای رفع گرفتاری ها توسل کردن است، وسیله های توسل ائمه هستند و سومین عامل دعا است، دعا اسلحه مومن در رفع گرفتاری ها است.
هدایتخواه افزود: زیارت عاشورا هر سه را دارد، بعد از زیارت عاشورا مستحب است که دو رکعت نماز بخوانید، بخش زیادی از زیارت عاشورا دعا است، همچنین در زیارت عاشورا توسل به امیرالمومنین و امام حسین و پیامبر شده است.
وی با بیان اینکه رفع گرفتاری ها از فواید زیارت عاشورا است، گفت: هدف از خواندن زیارت عاشورا تربیت کردن ما است.
مسوول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان بیان کرد: دو عبارت داریم در زیارت عاشورا داریم که می گوید؛ امام حسین من از خداوند طلب می کنم که خونخواه شدن شما را روزی من کند، در جای دیگری می گوید؛ از خدا می خواهم مرا جزو انتقام جویان خون شما قرار دهد، همراه با امام هدایت کننده ای که ظاهر و ناطق به حق است.
هدایتخواه افزود: زیارت عاشورا برای پرورش خونخواهان حسین (ع) است، عزداری اباعبدالله برای این است که با دست گرفتن مکتب سیدالشهدا شایسته خونخواهی حضرت اباعبدالله در رکاب حضرت حجت باشیم.
وی گفت: در صورتی می توانیم خونخواه اباعبدالله و مظلومان عالم باشیم که از لحاظ فکری و اعتقادی و روحی و معنوی و عملی آماده باشیم.
وی بیان کرد: دوم آنکه به تفکر ضد روحیات و رفتار اباعبدالله معترض باشیم، به عبارت دیگر ما باید به امام حسین و به سربازان امام زمان شباهت پیدا کنیم.
هدایتخواه با اشاره به اینکه باید ببینیم چه کسانی مانع ظهور هستند، باید این موانع ظهور برطرف شوند، افزود: روحیات غربگرایانه و بی بندوباری مانع ظهور هستند.
وی خاطرنشان کرد: گریه ما در مراسمات محرم بخاطر عشق به مکتب اباعبدالله و دلباختگی به او بوده است. با هر خلق و خو  و رفتاری نمی شود برای اباعبدالله سینه بزنیم، آیا رفتار ما رفتار امام حسینی است؟
هدایتخواه گفت: ما باید جامعه ای بسازیم که شایسته ظهور باشد، جامعه آماده ظهور جامعه ای است که در تمام سکنات  شبیه به امام زمان باشد.
وی خاطرنشان کرد: در خانه ای که موسیقی حرام پخش می شود امام زمان نمی آید، در خانه ای که لقمه حرام خورده می شود، محرم و نامحرم می آید، بی توجهی به ارزش های دینی می شود امام زمان نمی آید.
هدایتخواه گفت: ما زیارت عاشورا می خوانیم که شایسته خونخواهی اباعبدالله شویم، وگرنه بجز چند فایده مادی، زیارت عاشورا فایده ای ندارد.
مسوول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان بیان کرد: آیا پوشش زنان ما، رفتار مردهای ما، مسائل اقتصادی ما به سمتی می رود که امام زمان می خواهد؟ خیر، همه باید همت کنند.
وی گفت: در کنار خواندن هر روزه زیارت عاشورا دعای عهد نیز سفارش شده است، در دعای عهد وقتی اسم خاص امام زمان را می گوییم و بلند می شویم برای احترام نیست، وگرنه احترام پیامبر و ... بالاتر از امام زمان است، بلکه بلند شدن ما به معنای این است که امام زمان ما آماده ایم.
هدایتخواه افزود: شیعیان معتقد که آماده بودند وقتی می خوابیدند، زیر رختخوابشان شمشیر می گذاشتند، که اگر امام خواست ظهور کند آماده باشند.
وی گفت: ما به ظهور نزدیک می شویم، و شرایط در سطح عالم به سمت ظهور می رود، مسئله امام زمان مسئله جدی شده است، پایگاه اصلی امام زمان ایران اسلامی است که دشمن به دنبال از بین بردن این پایگاه است.
هدایتخواه بیان کرد: امام حسین امروز یار و یاور می خواهد، امروز در روز عاشورا و هر روز فریاد «هل من ناصر؟» شنیده می شود و باید با تقویت اعتقاداتمان لبیک به این فریاد بگوییم.
وی گفت: در عرصه روحی و اخلاقی دشمن زمینه بی بندوباری و دنیاطلبی را فراهم کرده و تمام تلاش خود را می کند، اگر به جد مراقب نباشیم دشمن امام حسین می شویم.
مسوول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گفت: اگر آماده نباشیم و جزو یاران سیدالشهدا نباشیم، حتما جزو یاران یزید و ابن سعد و مقابل امام خواهیم بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
دروسست
Iran, Islamic Republic of
لبیک یا حسین(ع)
درود بر مردان مقاومت
امسال حماسه ی بزرگی در راه است
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
1