کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در حضور رئیس جمهور؛

فریادهای نماینده مردم گچساران درخصوص عوارض آلایندگی: دستور دهید ما به ازای بیماری ریه های ما را بدهند

26 تير 1402 ساعت 22:34

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: دستور دهید عوارض آلایندگی ما به ازای بیماری ریه های ما در ماده یک تبصره 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده منطقه گچساران را بدهند، تا بتوانیم این هزینه را صرف زیرساخت های سلامت و بهداشت و آبادانی روستاها کنیم.


نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در حضور رئیس جمهور ایران سخنرانی و بر توسعه این استان و رفع مشکلات آن تاکید کردند.
به گزارش کبنا از یاسوج، شامگاه دوشنبه (26 تیرماه 1402) نشست شورای برنامه ریزی و توسعه و فعالان اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از وزرا و مسوولان کشوری و استانی در سالن آمفی تئاتر دانشگاه یاسوج برگزار شد.
 
سید ناصر حسینی پور در حضور رئیس جمهور گفت: اگر گچساران بخاطر تولید روزانه 26 هزار بشکه نفت خوب است، سد چمشیر با 2 میلیارد و 300 میلیون متر مکعب و بخاطر سد کوثر با 585 میلیون متر مکعب و یک میلیون اتیلن خوب است، این گچساران برای کشور ثروت ساز است.
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: ولی تونل دیلی داریم که هزار و 285 متر ان کار شده و یک هزار و 300 متر آن باقی مانده، ادامه دهنده کریدور شمال به جنوب، همین جاده پاتاوه دهدشت است.
حسینی در خصوص کارخانه بیواتانول باشت اظهار کرد: قرار بوده که در دور اول سفر 50 میلیارد بلاعوض برای کارخانه بیواتانول کمک داده شود، به آن مصوبه عمل نشد.
 
حسینی در خصوص حق عوارض آلایندگی مردم گچساران گفت: دستور دهید عوارض آلایندگی ما به ازای بیماری ریه های ما در ماده یک تبصره 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده منطقه گچساران را بدهند، تا بتوانیم این هزینه را صرف زیرساخت های سلامت و بهداشت و آبادانی روستاها کنیم.
حسینی پور بیان کرد: پتروپالایشگاه را می توانند با 2 میلیارد و 500 میلیون دلار سرمایه گذاری کنند، آقای اوجی، سلاجقه و ... کار را آغاز کنند تا شاهد اشتغال زایی در گچساران باشیم.
وی با تاکید بر اینکه منطقه ویژه اقتصادی بر اساس مصوبه مجلس حق گچساران است ادامه داد: سد شیو می‌تواند حدود ده هزار هکتار از اراضی کشاورزی در دو شهرستان باشت و ممسنی را آبیاری کند.
حسینی اضافه کرد: انتظار می‌رود راه آهن خوزستان، گچساران و فارس و پتروپالایشگاه گچساران نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد.


کد مطلب: 464879

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/464879/فریادهای-نماینده-مردم-گچساران-درخصوص-عوارض-آلایندگی-دستور-دهید-ازای-بیماری-ریه-های-بدهند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1