تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب : ۴۶۴۷۸۵
روزنامه جوان نوشت:

آيا تروريست‌ها از مولوی عبدالحميد حرف‌شنوی دارند؟

۱
۱
آيا تروريست‌ها از مولوی عبدالحميد حرف‌شنوی دارند؟
کبنا ؛ميان عبدالحميد و تروريست‌ها چه نسبتی برقرار است كه درخواست او برای حفظ امنيت شيعيان، حداقل برای خود عبدالحميد معنادار است!
روزنامه جوان نوشت: مولوي عبدالحميد اسماعيل‌زهي، امام جماعت مسجد مكي زاهدان كه طي ماه‌هاي گذشته، با تحريك مردم و حاميان خود، جمعه‌هاي پر تنش و چالشي را در زاهدان رقم‌زده است، حالا از لزوم تأمين امنيت عزاداران شيعه محرم گفته است. اين درخواست او، باعث طرح سؤال شده است كه آيا تروريست‌هايي كه با تكفير ديگران بعضاً به مراسم و اماكن متعلق به اهلبيت عليهم‌السلام حمله مي‌كنند، از عبدالحميد حرف‌شنوي دارند و با تذكر او براي حفظ امنيت مراسمات محرم، دست از اقدامات خود خواهند برداشت؟!
عبدالحميد اسماعيل‌زهي در پايان سخنا‌نش در مراسم نماز جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به نزديك‌شدن ماه محرم، بر لزوم «حفظ امنيت مراسم مذهبي برادران شيعه» تأکید كرده و گفته كه«ماه محرم را در پيش داريم و عزيزان و برادران شيعۀ ما ممكن است مراسم عزاداري داشته باشند. همۀ مذاهب و انديشه‌ها و تفكرات بايد آزادي داشته باشند. عزيزان شيعۀ ما در هر جاي دنيا كه بخواهند مراسم مذهبي برگزار كنند بايد در امنيت كامل قرار داشته باشند. توصيۀ ما در داخل كشور آن است كه امنيت را براي اين عزيزان فراهم كنند تا بتوانند مراسم خودشان را با آرامش و امنيت برگزار كنند. توصيۀ بنده به ساير كشورها نيز همين است كه برادران و خواهران شيعۀ ما بتوانند با فكر راحت و احساس امنيت و آزادي مراسم‌هاي مذهبي خودشان را برگزار كنند.»
برخي تحليل‌گران امنيتي سخنان او را كد دادن به تكفيري‌ها و برنامه جديد آشوب تلقي مي‌كنند. برخي هم معتقدند او مي‌خواهد در صورت پيش آمدن يك رخداد ضدامنيتي، پيشاپيش از خود سلب اتهام كرده باشد. اما برخي ديگر هم مي‌گويند اين سخنان ناشي از ژست ليدري عبدالحميد است و تصور مي‌كند بايد در مورد تأمين امنيت مراسمات مذهبي كه وظيفه نهادهاي مسئول است، دستوري صادر كند! در حالي كه جايگاه اقليتي او چنين سخناني را نمي‌طلبد و حفظ امنيت خود او با دولت شيعه است.
در هر حال، آنچه مورد توجه است همان حرف آغازين است كه ميان عبدالحميد و تروريست‌ها چه نسبتي برقرار است كه درخواست او براي حفظ امنيت شيعيان، حداقل براي خود عبدالحميد معنادار است!
در روزهاي گذشته خبري در رسانه‌هاي كشور منتشر شد كه نشان مي‌داد ۱۳۲ مبلّغ غيرقانوني در مسجد مكي زاهدان، بازداشت شده و به جرایم خود اعتراف كردند. بنا بر گزارش‌هاي منتشر شده، اين افراد با مدارك هويتي جعلي، در حالي كه اتباع ايراني نبودند، اما به عنوان شهروند ايران خود را معرفي مي‌كردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مردم استان رادرماه محرم دعوت به آرامش نموده است هرگاه مشکلی پیش آمده از مردم زاهدان واستان درخواست کرده ومشکل حل شده است.حالا سوال اینجاست که روزنامه جوان باطرح اینگونه مسایل به دنبال چیست.
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1